NIPT-test
Hej
Ni som gjort testet på Carlanderska, hur lång tid tog det innan ni fick svar?
I vilken vecka har ni andra gjort testet? Jag har tid i början av vecka 11. Borde jag vänta tills efter vecka 12 pga att missfallsrisken då minskat?
Hej
Ni som gjort testet på Carlanderska, hur lång tid tog det innan ni fick svar?
I vilken vecka har ni andra gjort testet? Jag har tid i början av vecka 11. Borde jag vänta tills efter vecka 12 pga att missfallsrisken då minskat?
Finns en massa information på internet. Jag har som sagt bokat en tid på Carlanderska, men jag såg nu att testet kostar 3200 kronor mindre på Emma Ultraljudsklinik i Malmö så det kanske är värt en resa ner till Malmö.
Jag kan uppdatera er som funderar på att göra testet i Göteborg. Tyvärr så går det inte längre att gå via Kållereds vårdcentral. Det är de klinikerna som är listade på fostertest.se som gäller. Jag har bokat tid på Carlanderska där det kostar 9900.
Håller tummarna för dig corvan. Spännande med tvillingar! Vi fick vårt svar idag och de hittade inga avvikelser. Det känns underbart! Dessutom fick vi veta att det är en pojke! Vi fick vänta några dagar extra då vårt prov hade låg halt foster-DNA så de var tvungna att analysera det lite extra.
Tack. Det ser ut att va exakt det jag gjort. Heter Nifty och ska till hong-kong så ser kanske ut så då...
Åh vart gjorde du ditt? Hur lång tid tog det från provet till svar? (Arbetsdagar tänker jag)
Jag kan även tillägga att vi var väldigt nöjda med bemötandet vi fick från barnmorskan på Carlanderska i samband med provtagning och väntan på resultat. Det ingick ett ultraljud i samband med att provet togs och utöver datering så gjorde barnmorskan en ganska noggrann undersökning att allt såg bra ut med fostret vilket kändes tryggt.