• MAD86

NIPT-test

bf13/1 skrev 2014-12-19 19:32:26 följande:

Jag gjorde NIPT via www.gendia.net i somras.
    Man skickar blodprover med DHL till Antwerpen i Belgien. 
    Fick svar efter 10 dagar, fungerade perfekt. Kostade ca 7000:-

Hej!
    Funderar själv på att gör NIP via Gendia och hoppas på att du kan hjälpa mig. Gick allting smidigt? Vart tog du blodprovet? Fick du själv med provet hem? Funderar på om jag kan be min syster som är sjuksköterska ta provet och sedan åker jag själv och lämnar in paketet till närmsta DHL ombud. Gick det smidigt att skicka med DHL? Hur stort är emballaget från Genda? Såg att man var tvungen att skicka i DHLs egna paket. Vad kostade frakten? Behöver jag be om några fler uppgifter från Gendia som DHL behöver för att kunna leverera?

Vore jättetacksam för snabbt svar. Fick 1:232 på Trisomi 18+13 idag på mig KUB-test och är orolig. Har kämpat med IVF för att bli gravid och vill inte göra fostervattensprov pga risken för missfall.

Tack på förhand för hjälpen!
  • MAD86
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-18 13:26:14 följande:
    Om du väldigt gärna vill göra via Gendia i Antwerpen så kan jag inte hjälpa dig ...men en svensk kontakt kan du få på TATAA Biocenter i Göteborg som gör samma. Testet skickas från Göteborg till Hongkong och svaret kommer snabbt, inom 21 dagar. Mitt tog inte ens en vecka...
    Läs mitt inlägg #27 så ser du mer.
    Tack för ditt svar! Jag kontaktade faktiskt dem idag. Hade tur och fick komma till en vårdcentral som de hade avtal med dem idag. Så nu är provet klart och skickat. Kul att höra att det gick så fort att få svar. Håller tummarna att det går lika fort för mig :)
  • MAD86

Hej!

Någon som vet om man får svar från TATAA biocenter på mail eller på post?

• MAD86

Ring telefonnumret på fostertest.se. De samarbetar även med kållereds vårdcentral. Tror dom har drop in på onsdagar mellan 13-15. Gör man tester hos dem så kostar det 6995 kr. Dock ingår inget ultraljud. Vill du göra det innan för att säkerställa hur långt gången graviditeten är så kan man göra det för 400 kr på barnmorskegruppen
    i Gbg.

Svar på tråden NIPT-test