Inlägg från: Anonym (Anine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anine)

Hur länge var ni fullt öppna med krystvärkar?

Ja som rubriken lyder är jag nyfiken på hur länge ni andra var fullt öppna/hade krystvärkar?

• Svar på tråden Hur länge var ni fullt öppna med krystvärkar?
  • Anonym (Anine)

Tack hörni. Började misstänka att jag höll på väldigt länge nämligen för jag är grymt sliten, och det verkar stämma.

Men nu är bebis i alla fall här!

• Anonym (Anine)
    Anonym (A) skrev 2014-12-01 11:01:38 följande:

Tror det räknas som förlängt krystarbete (och "komplikation" då med andra ord) om man krystar i över 3 h.

Oj ok... Jag fick göra det i 9h.
  • Anonym (Anine)
    Anonym (1) skrev 2014-12-01 12:32:25 följande:

krysta i 9 timmar? på sant?

Ja... Första för mig så hade inget att jämföra med. Men inte konstigt man är lite sliten såhär ett par dagar efter då :)

Bebisen mådde bra hela tiden iaf och det är ju det man går på.
  • Anonym (Anine)
    Voodoodoll skrev 2014-12-01 19:20:31 följande:

Oj! Jag har mött människor som varit _väldigt_ kritiska till att jag fick krysta i 4,5 h. Det är otroligt mycket högre risk för bäckenbottenmuskulaturen bland annat. Det är inte bra att krysta så länge och kan ge skador. Jag hade nog anmält det tror jag, om jag fått något men efteråt (t.ex framfall, analinkontinens, stora bristningar eller likn.)

Fick du några skador efteråt? Förlöstes hon med yttre press/sugklocka till slut?

Ojdå... Sugklocka och fick mycket blödningar från livmodern men bara två stygn behövdes.
  • Anonym (Anine)
    Batmamba skrev 2014-12-01 19:39:32 följande:

Grattis till bebisen! Bra jobbat!

Jag krystade typ 40 min respektive uppskattningsvis ett par minuter. Svårt att säga med andra för allt gick väldigt fort.

Tack :)
Svar på tråden Hur länge var ni fullt öppna med krystvärkar?