• matildaaf

Lchf - det jag hatar mest

Hatar LCHF något extremt. Bland andra en jag bor med går på 100% LCHF & jag blir så illamående. Kylen är full av kött (frysen), ägg, chark, ost, grädde, fet yoghurt, majonnäs, creme f, smör. 90 & av det hon äter är direkt ifrån djur. Sedan äter väl hon en del grönsaker & mandlar med. Lite mörk choklad & rödvin. Hon är självklart förnekelsekåt & ignorant när man ska diskutera detta. 

Hur tänker ni som går på LCHF? Att det är det mest naturliga för kroppen är bara bullshit. Människan är inte skapt för att enbart leva på andra djur. Vi är lika mycket skapta för att äta grönsaker med kolhydrater i, frukt, icke-vänliga nötter för LCHF fantaster. 

Överallt jag ser, bloggar, släktingar, min mamma. Jag har alltid äcklats av mejeriprodukter & att leva för mycket på djur. Det kommer fram allt mer forskning om att för mycket kött är dåligt för hälsan & mjölk ännu mer. Jag vill bara spy, hur kan ni anse att det är rätt & ha ett gott samvete över att livnära er så pass mycket på djur? Varken humant eller djurvänligt.

Jag förstår inte, hur tänker ni??

• Svar på tråden Lchf - det jag hatar mest
  • Dr Nail

Vegetarisk LCHF är faktiskt ett existerande alternativ, om man vill.

• Kereza

Verkar som du stött på ett udda exemplar - jag Älskar kött och äter gärna Enbart kött, men på LCHF går det ju fan inte, för då får man i sig Alldeles för mycket protein, och då får man upp i vikt ändå. 

Jag blir ofrivillig vegetarian varje gång jag hoppar på LCHF - det blir typ bara blomkål och ägg och smör. Kanske lite bacon. Och Broccoli och blomkål och brysselkål och blomkål och lite mer blomkål. Och chili. 

• matildaaf
    Dr Nail skrev 2014-11-30 16:25:38 följande:

Vegetarisk LCHF är faktiskt ett existerande alternativ, om man vill.

Kereza skrev 2014-11-30 16:53:40 följande:

Verkar som du stött på ett udda exemplar - jag Älskar kött och äter gärna Enbart kött, men på LCHF går det ju fan inte, för då får man i sig Alldeles för mycket protein, och då får man upp i vikt ändå. 

Jag blir ofrivillig vegetarian varje gång jag hoppar på LCHF - det blir typ bara blomkål och ägg och smör. Kanske lite bacon. Och Broccoli och blomkål och brysselkål och blomkål och lite mer blomkål. Och chili. 

Det jag har mest problem med är just mejeriprodukterna. Inte köttet särskilt mycket även fast jag inte äter kött ofta. Vegansk lchf är ännu bättre x)

Mejeriprodukter äter jag aldrig. Bara i choklad & sötsaker. Jag tänker den tanken som många inte tänker på - att vi inte ska förtära mjölk/mejerier. 
    Vilken annan djurart livnär sig på mjölk efter att dem diat klart? INGEN. Som jag skrev, flera studier inriktar sig mer & mer emot mejeriindustrin. Vi ska inte förtära bröstmjölk efter att vi diat klart, det är vi inte skapta för. Att små barn behöver mjölk efter att mammans mjölk tagit slut, det är inte så det är naturligt Att det sedan är en annan djurarts bröstmjölk känns fel. Haha jag är lite cp, tro inte att jag är aggressiv mot er två bara.. Jag är snäll men är en djurvän & realist.

Sedan så stöttar tyvärr folket som konsumerar typ bara livsmedel ifrån djur alla kött & mejeri -industrier. Spelar ingen roll om de bara äter svenskt. Det är fortfarande en stöttning. Kolla så många dokumentärer, usch. Allt det djuren går igenom för att vi ska få ett jävla köttstycke eller ett glas mjölk. :(

• matildaaf
    guinevere skrev 2014-11-30 19:56:44 följande:

Jag stör mig på att de kallar det naturligt!

Jag med, amen to that!
  • dirty88

Jag stör mig på dig din förbannade hippie. Eftersom människan är den bästa varelsen på planeten så ger det mig full rätt att göra vad jag vill med de andra djuren.
    Eftersom djur saknar medvetande så förstår dom inte när dom blir dåligt behandlade vilket gör att jag inte behöver ha dåligt samvete för när femton tusen kycklingar bor på ett par kvadratmeter och skriker av rädsla.

Åsikter på det?

Angående LCHF så har jag inte mycket kärlek till dieten och jag förknippar den med feta 40-åriga mammor som är för dumma för att förstå hur man går ner i vikt genom att äta mindre.

Jag är nyvaken och vet knappt vad jag skriver. 

Dirty87_22cm

• matildaaf
    dirty88 skrev 2014-12-01 07:40:39 följande:

Jag stör mig på dig din förbannade hippie. Eftersom människan är den bästa varelsen på planeten så ger det mig full rätt att göra vad jag vill med de andra djuren.
    Eftersom djur saknar medvetande så förstår dom inte när dom blir dåligt behandlade vilket gör att jag inte behöver ha dåligt samvete för när femton tusen kycklingar bor på ett par kvadratmeter och skriker av rädsla.

Åsikter på det?

Angående LCHF så har jag inte mycket kärlek till dieten och jag förknippar den med feta 40-åriga mammor som är för dumma för att förstå hur man går ner i vikt genom att äta mindre.

Dirty87_22cm

Hahahahaha hippie? Bästa kommentaren jag fått då jag är så långt ifrån en hippie, haha.. 
    Nej, det gör det inte. Tyvärr. Det är klart som FAN att dem förstår när de blir illa behandlade. Kolla dokumentärer om slakterier runt om i världen. Ex det kända klippet med dem vita kaninerna som får pälsen avsliten. Deras skrik. Klart som fan att dem fattar, verkligen inte fullt ut men dem är fan inte pantade.

/ D
  • matildaaf

Åsikter på det?

Dirty87_22cm

Råkade klicka på enter.

Hahahahaha hippie? Bästa kommentaren jag fått då jag är så långt ifrån en hippie, haha.. 
    Nej, det gör det inte. Tyvärr. Det är klart som FAN att dem förstår när de blir illa behandlade. Kolla dokumentärer om slakterier runt om i världen. Ex det kända klippet med dem vita kaninerna som får pälsen avsliten. Deras skrik. Klart som fan att dem fattar, verkligen inte fullt ut men dem är fan inte pantade. Djur kommer aldrig att få det bra ställt i slakterier och pälsindustrier mm, men idag är det hemskt i vissa länder. 

Ja, jag kopplar den dieten ungefär på samma sätt som du. Min 40-åriga mamma ex. Kan inte låta bli att äcklas av dem. Det är INTE naturligt. så är det bara. Förstår att människan har behov av kött men inte mejerier i den extrema mängden som idag. 

Ingen morgonmänniska verkar det som... Precis som jag. 
    Jag är iallafall ingen förbannad hippie. 

/ Den förbannade hippien 
  • fluu

Alternativet kan ju då vara att flytta eller skaffa sig ett eget kylskåp...

LCHF är verkligen inget för mig, men jag skulle aldrig orka gå omkring och störa mig så på andras kosthållning.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Zadre

är för dumma för att förstå hur man går ner i vikt genom att äta mindre.

...och ständigt gå runt och vara hungrig? Till skillnad från LCHF där man kan äta sej mätt på god mat och ändå gå ner i vikt?

TS: Jag äter LCHF och kan lugnt säga att jag inte äter mer kött än vad jag gjorde innan. Dessutom så äter jag långt mer grönsaker än vad jag gjorde. Sen så är det fett man ska ersätta kolhydraterna med och inte protein (dvs kött). För mycket kött = för mycket protein och då kan man nästan lika gärna äta kolhydrater.

Och LCHF inte naturligt? Nävisst, för människan åt aldrig kött under evolutionen... Visst det blir en del mejerier som man inte åt tidigare men LCHF är fortfarande mer naturlig för människan än tallriksmodellen och all den mjölmat som kommer med den...
  • guinevere
    Zadre skrev 2014-12-06 10:11:10 följande:
    ...och ständigt gå runt och vara hungrig? Till skillnad från LCHF där man kan äta sej mätt på god mat och ändå gå ner i vikt?

TS: Jag äter LCHF och kan lugnt säga att jag inte äter mer kött än vad jag gjorde innan. Dessutom så äter jag långt mer grönsaker än vad jag gjorde. Sen så är det fett man ska ersätta kolhydraterna med och inte protein (dvs kött). För mycket kött = för mycket protein och då kan man nästan lika gärna äta kolhydrater.

Och LCHF inte naturligt? Nävisst, för människan åt aldrig kött under evolutionen... Visst det blir en del mejerier som man inte åt tidigare men LCHF är fortfarande mer naturlig för människan än tallriksmodellen och all den mjölmat som kommer med den...
    Protein är inte kött. Kött innehåller förvisso mkt protein men kött och protein är inte samma sak för det. LCHFare brukar föredra animaliska fetter, de innehåller även de protein. Men även grönsaker innehåller protein.

"under evolutionen"!!??? Vad menar du??

På vilket sätt skulle mejeriprodukter vara mer naturliga än spannmål?
  • Zadre
    guinevere skrev 2014-12-06 22:17:36 följande:
    Protein är inte kött. Kött innehåller förvisso mkt protein men kött och protein är inte samma sak för det. LCHFare brukar föredra animaliska fetter, de innehåller även de protein. Men även grönsaker innehåller protein.

"under evolutionen"!!??? Vad menar du??

På vilket sätt skulle mejeriprodukter vara mer naturliga än spannmål?
    Förmycket kött är fortfarande för mycket protein. Min poäng är att få LCHFare äter mer kött än vad de gjorde tidigare.

Jag sa inte att mejerier är mer naturliga än sädesslag utan att kosthållningen är mer naturlig än tallriksmodellen (det går också att äta LCHF utan mejerier).
  • guinevere
    Zadre skrev 2014-12-07 09:27:56 följande:
    Förmycket kött är fortfarande för mycket protein. Min poäng är att få LCHFare äter mer kött än vad de gjorde tidigare.

Jag sa inte att mejerier är mer naturliga än sädesslag utan att kosthållningen är mer naturlig än tallriksmodellen (det går också att äta LCHF utan mejerier).
    Du sa den mjölmat som kommer med tallriksmodellen. Med mjöl menar vi oftast vetemjöl, vete är ett spannmål så jag uppfattar det som att du sa det.

Undrar dock fortfarande vad du menar med "Nävisst, för människan åt aldrig kött under evolutionen..."? Vaddå "under evolutionen"?
Svar på tråden Lchf - det jag hatar mest