Lchf - det jag hatar mest
Hatar LCHF något extremt. Bland andra en jag bor med går på 100% LCHF & jag blir så illamående. Kylen är full av kött (frysen), ägg, chark, ost, grädde, fet yoghurt, majonnäs, creme f, smör. 90 & av det hon äter är direkt ifrån djur. Sedan äter väl hon en del grönsaker & mandlar med. Lite mörk choklad & rödvin. Hon är självklart förnekelsekåt & ignorant när man ska diskutera detta.
Hur tänker ni som går på LCHF? Att det är det mest naturliga för kroppen är bara bullshit. Människan är inte skapt för att enbart leva på andra djur. Vi är lika mycket skapta för att äta grönsaker med kolhydrater i, frukt, icke-vänliga nötter för LCHF fantaster.
Överallt jag ser, bloggar, släktingar, min mamma. Jag har alltid äcklats av mejeriprodukter & att leva för mycket på djur. Det kommer fram allt mer forskning om att för mycket kött är dåligt för hälsan & mjölk ännu mer. Jag vill bara spy, hur kan ni anse att det är rätt & ha ett gott samvete över att livnära er så pass mycket på djur? Varken humant eller djurvänligt.
Jag förstår inte, hur tänker ni??