Anonym (hm) skrev 2014-12-16 21:49:36 följande:
Läs i varenda tråd här på fl om rum för bonusbarn så märker du att det är skit viktigt för att dessa barn ska må bra och känna sig lika värdefulla....
Sen som Brumma säger så är det mycket som behövs även vid vh. Bara det att det inte hinner användas lika mycket.
Jag säger inte att en del inte har "dyra" barn, men mina bonusar har varit friska (även vi har vabbat) har inga fritidsintressen (tyvärr) och ja vi har ett dyrare boende pga att vi vill ge dom känslan av att dom är lika viktiga som våra gemensamma barn.
Våra gemensamma kostar inte Heller så mycket just nu trotts ganska mycket VAB. Små barn är inte så dyra oftast iaf...
Men vi kan väl enas om att vi tänker/tycker olika.
När jag och mitt ex var på familjerätten för rätt många år sedan nu sa de att vh föräldern skulle stå för förbrukningsprodukter dvs mat, blöjor och extrakläder, resten skulle jag stå för tex vinterkläder, skridskor, ev cykel, barnvagn osv. Där blev det inte dyrt för honom och jag är såpass schysst att det är helt ok att skicka med bara det kom tillbaka. Nu bryr jag mig inte speciellt mycket om hur andra ser på saker på forumet utan utgår från mig själv. Vad andra tycker eller hoppar på andra för får du gärna hålla mig utanför. Nej små barn är inte så dyra tycker jag, däremot kostar åtminstone 9 åringen här många gånger mer än de små gör i och med aktiviteter, kläder och annat.