• Anonym (hm)

Vem står för kläder vid varannan helg?

MxMeNow skrev 2014-12-16 07:56:47 följande:

Underhåll och bb är inte mycket pengar egentligen om mamman har barnet större delen av tiden!

En 1237+ 1237+1050 ska absolut räcka till en 7 - åring. Men tänker man som mina bonusbarns mamma så ska hon inte stå för något. Verkar som många boendeföräldrar glömmer att de också ska betala för sina barn. Sen finns det giriga umgöngesföräldrar med tyvärr.
  • Anonym (hm)
    Litet My skrev 2014-12-16 20:05:14 följande:

Det beror lite på hur man tänker, tar msn med extra mat, aktiviteter, större boende, ev VAB, skjuts av barn osv så räcker inte pengarna långt. Dvs saker man kanske inte tänker på om man inte har barnen i vardagen.

Kanske i tonåren. Men att min 7 - åring skulle kosta så mycket i månaden är inte troligt. Då har hon ändå astma, som kräver mediciner och glasögon. Kanske någon men att alla boendeföräldrar HR super dyra barn är inte sant.
  • Anonym (hm)

Större boende brukar många med bonusbarn också ha. Vi har två extra rum som givetvis också kostar fast dom inte är här..

• Anonym (hm)
    Litet My skrev 2014-12-16 21:24:35 följande:

Fast fortfarande blir det inte samma behov av eget rum om man bara har bonusbarn 4 dagar i månaden jämfört med all annan tid.

Läs i varenda tråd här på fl om rum för bonusbarn så märker du att det är skit viktigt för att dessa barn ska må bra och känna sig lika värdefulla....

Sen som Brumma säger så är det mycket som behövs även vid vh. Bara det att det inte hinner användas lika mycket.

Jag säger inte att en del inte har "dyra" barn, men mina bonusar har varit friska (även vi har vabbat) har inga fritidsintressen (tyvärr) och ja vi har ett dyrare boende pga att vi vill ge dom känslan av att dom är lika viktiga som våra gemensamma barn.

Våra gemensamma kostar inte Heller så mycket just nu trotts ganska mycket VAB. Små barn är inte så dyra oftast iaf...

Men vi kan väl enas om att vi tänker/tycker olika.
Svar på tråden Vem står för kläder vid varannan helg?