Biet skrev 2014-12-01 10:23:30 följande:
Har ni funderat på någon privat donator och testa att göra en heminsemination?
Där har ni ju full möjlighet att välja vem som skulle bli länplig donator och det skulle också spara en massa pengar. Pengar som man istället kan satsa på det kommande barnet.
Jag har gjort ett försök med privat donator och måste erkänna att det var bland det vidrigaste jag varit med om. Är sjuksköterska och har inga problem med kroppsvätskor m.m. och saknar sex något grymt som singel, men att föra in sperma från en man som jag inte var sexuellt attraherad av var inte roligt (och då var detta ändå med spruta i ensamhet). Sen spenderade jag väldigt mycket tid och ångest under de resterande veckorna över vad jag skulle säga till socialen.
Anledningen till varför jag ville använda mig av en privat donator till att börja med var att jag inte gillar tanken på att mitt barn eventuellt kommer att ha "en massa" okända biologiska halvsyskon. Den tanken stör mig fortfarande, men med heminseminationen i bagaget och inga andra seriösa prospekt inom synhåll känns det där intyget från Storkkliniken värt sina tusenlappar. :)