• Sollena

Ska jag ge upp? Finns du?

Jag har längtat efter barn i många år och hoppades på att träffa den rätte någon gång i livet för att skaffa Baby  barn med. Jag önskade av hela mitt hjärta att mitt barn skulle få komma till livet som en produkt av vår Hjärta  kärlek. Jag växte upp med föräldrar som inte älskade varandra, snarare hatade varandra och bråkade varje dag. Jag och mina syskon mådde dåligt av det och jag ville absolut inte att mitt barn skulle uppleva samma sak. Jag gav alldeles för lång tid till mina partners eller så kom det andra bekymmer i mellan och barnfrågan bara väntade? Jag pressade aldrig någon om det och det kanske var ett misstag. Jag har passerat 40 och fast jag alltid har levt hälsosamt plus bra gener som bidrar till att jag ser mycket yngre ut är jag väl medveten om min ålder. Jag har gjort gynekologiska tester och det är glädjande att mina värden ser bra ut men jag är väldig ledsen att jag idag inte har någon att försöka få barn med. För även om jag träffar en trevlig man idag kommer han inte heller vilja bli pressad utan behöver sin tid och där börjar den onda cirkeln igen. Sist jag träffade en charmig man som jag tyckte om, ville han skaffa barn på en gång (fast han redan hade 2 barn i puberteten sen tidigare) och påstod att han var kär i mig och blah blah? Senare sa han att det inte var bråttom för han hade redan barn och därför ville han ha mer betänketid och det gick ungefär 1 år och gissa vad? Han behövde mer tid? Jag känner mig lurad, dum och oerhört ledsen. Gråter Det är jag det, snäll, känslig och dum! Finns det någon MAN här som av olika anledningar inte har skaffat barn men längtar efter barn?! Jag bor i Stockholm och statistiskt borde det väl finnas en del som har samma längtan. Jag har hittills undvikit att tänkta på att skaffa barn i en klinik utomlands med donator men jag inser nu att jag inte har några alternativ, för antingen blir det kliniken eller inga barn alls? Gråter 

Jag välkomnar alla svar, här eller med privat meddelande,
    från såväl kvinnor som män!

{#emotions_dlg.flower}   Tack!    {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Ska jag ge upp? Finns du?
  • Esoada

Skärp dig, det finns massor av män som vill ha barn
    Både på dejtingsidor, forum och andra kontaktsajter
    Vad väntar du på

• crayrs

Hej,

jag förstår dig och känner med dig, snart själv 40 och har liknande historia som din men 8år. En lång förhållande och riktigt komplicerad då det var med en Irakiskt tjej, efter allt vi fick gå genom för att få gifta oss... blev det väntande och det slutade med verken barn eller annat. Det är trist och jag känner likadant. Som man så känns det löjligt att inte kunna hitta en partner att skaffa barn med. Men inget är riktigt som förr, och dedikerade kvinnor som vill ha en livs lång partner och inte blir distraherade av annat runtomkring är få...

• DAX NU

Du ska absolut inte ge upp, har liknande upplevelse och det känns lite som man blivit lurad, kan inte skicka privat meddelande till dig, skicka ett meddelande till mig så skickar jag en presentation av mig

• Sollena
    Esoada skrev 2014-11-30 02:00:36 följande:

Skärp dig, det finns massor av män som vill ha barn
    Både på dejtingsidor, forum och andra kontaktsajter
    Vad väntar du på

Tack för svaret {#emotions_dlg.flower}

Jag har varit på dejtingsidor/kontaktsajter, forum och t.o.m en gång på blinddates arrangemang  Skål , tro mig! Jag har dejtat och träffat män och haft relationer, jag sitter inte och väntar utan är aktiv men jag har inte lyckas träffa "honom". Sist när jag träffade en man som jag tyckte mycket om, ville han skaffa barn på en gång men senare bad han om mer tid och barn blev sista prioriteringen... Var finns de män som vill ha barn men inte behöver evigheter till att tänka på det? Det här var mitt första inlägg och jag tvekade mycket innan jag bestämde mig för att trycka på STARTA tråd-knappen. Det som drev mig till slut var att jag inte orkar längre vara så ledsen inombords. För min omgivning är jag annars en väldig glad tjej.
  • Sollena
    crayrs skrev 2014-11-30 02:13:54 följande:

Hej,

jag förstår dig och känner med dig, snart själv 40 och har liknande historia som din men 8år. En lång förhållande och riktigt komplicerad då det var med en Irakiskt tjej, efter allt vi fick gå genom för att få gifta oss... blev det väntande och det slutade med verken barn eller annat. Det är trist och jag känner likadant. Som man så känns det löjligt att inte kunna hitta en partner att skaffa barn med. Men inget är riktigt som förr, och dedikerade kvinnor som vill ha en livs lång partner och inte blir distraherade av annat runtomkring är få...

Tack för svaret Crayrs {#emotions_dlg.flower}

Det är väldigt trist, speciellt när man har varit ihop med en person så pass länge. Själv har jag haft långa förhållanden och få korta. I de långa förhållanden satsar man allt man har och tiden bara rinner iväg. Man tänker att det kanske ordnar sig med alla problem och man satsar ännu mer tid för att det redan satsande tiden inte ska gå förlorad... Jag är inte en person som gör slut med min relation snabbt utan ger den chanser men sen står man bara där och inte har alternativ eftersom den relationen inte leder till något och man gör slut. Under tiden man var ihop med den personen har man kanske förlorat trettio bra chanser med eventuella partners, men det kan man inte veta på förhand. Skillnaden med dig är bara att du kan skaffa barn även när du blir 50 men jag kan inte det, inte egna i alla fall. Du har tid att hitta kärleken och skaffa din lyckliga familj! 
  • Sollena
    DAX NU skrev 2014-11-30 18:30:27 följande:

Du ska absolut inte ge upp, har liknande upplevelse och det känns lite som man blivit lurad, kan inte skicka privat meddelande till dig, skicka ett meddelande till mig så skickar jag en presentation av mig

Tack för ditt stöd DAX NU {#emotions_dlg.flower} 

Ska skicka dig ett meddelande så kan du dela med dig av dina upplevelser. 
  • crayrs

Wow jag har haft långa förhållanden precis som du beskriver. Men jag har kommit til en punkt där jag hellre adopterar än att sitter och ägnar flera år lära känna nästa och hoppas att det funkar och att jag inte sitter låst med barn med en omöjlig människa. Likaså höll jag och försökte lösa saker i mitt tidigare förhålande och kämpade, vilket fick mig att inse att jag gör allt ansträngning och männiksan bara lever på mig och har eget liv bara under min tak. och förväxlat tillgivenhet och kärlek med korkad och dum. Så jag avslutade det hela. Det är trist att visa människor alldrig blir vuxen och tänker framåt. utan lever i en Tv värld där dom tror dom är för alltid unga och skönhets behandlingar är lösningen. Och ständigt efter bekräftelse. För att en dag sitta bitter och gammal med ånger i tankarna. Jag vill inte vänta till att bli en sån person. och vill inte skaffa barn i 50års åldern. vill vara aktiv med mina barn och inte en farfar.

Du låter som en kvinnlig avbild av mig situations mässigt. Med det i tankarna skulle jag om möjligt gärna skriva mer. eller ta en fika.

mvh. Cray

• Sensitiveguy

Visst finns det sådana män!

• Sollena
    crayrs skrev 2014-12-02 01:51:27 följande:

Wow jag har haft långa förhållanden precis som du beskriver. Men jag har kommit til en punkt där jag hellre adopterar än att sitter och ägnar flera år lära känna nästa och hoppas att det funkar och att jag inte sitter låst med barn med en omöjlig människa. Likaså höll jag och försökte lösa saker i mitt tidigare förhålande och kämpade, vilket fick mig att inse att jag gör allt ansträngning och männiksan bara lever på mig och har eget liv bara under min tak. och förväxlat tillgivenhet och kärlek med korkad och dum. Så jag avslutade det hela. Det är trist att visa människor alldrig blir vuxen och tänker framåt. utan lever i en Tv värld där dom tror dom är för alltid unga och skönhets behandlingar är lösningen. Och ständigt efter bekräftelse. För att en dag sitta bitter och gammal med ånger i tankarna. Jag vill inte vänta till att bli en sån person. och vill inte skaffa barn i 50års åldern. vill vara aktiv med mina barn och inte en farfar.

Du låter som en kvinnlig avbild av mig situations mässigt. Med det i tankarna skulle jag om möjligt gärna skriva mer. eller ta en fika.

mvh. Cray

Det var trevligt att du tyckte att jag var en kvinnlig avbild av dig Drömmer
    Tyvärr är det så att många idag lever i en drömvärld insjuknade i sina iphones och fb dygnet runt och tror att de lever i filmvärlden. Men vi andra som är lite annorlunda eller mer känsliga, borde hitta ett sätt att "umgås" och kommunicera med varandra för att inte känna oss ensamma eller konstiga. Snart blir vi ett utrotningshotande art Tungan ute
  • Sollena
    Sensitiveguy skrev 2014-12-02 02:14:00 följande:

Visst finns det sådana män!

Obestämd mm... jag har letat länge och inte har hittat en sådan man.
    Menar du i en annan kontinent kanske?

• Sollena
    Sollena skrev 2014-12-26 22:52:46 följande:
    Obestämd mm... jag har letat länge och inte har hittat en sådan man.
    Menar du i en annan kontinent kanske?

* på en annan kontinent
  • Sollena
    crayrs skrev 2014-12-02 01:51:27 följande:

mvh. Cray

Hej Cray

Hur har det gått för dig? Det går inte att skicka dig meddelande pga det är privat.

Mvh

Sollena
  • Workman

Vi finns. Närmar mej själv 40, min högsta dröm är barn och familj. Sen vet jag inte om jag vill kalla norrland för en annan kontinentent ????

• Sollena
    Workman skrev 2017-08-27 12:05:12 följande:

Vi finns. Närmar mej själv 40, min högsta dröm är barn och familj. Sen vet jag inte om jag vill kalla norrland för en annan kontinentent ????

Glad Hahahah.... nä, så klart att det inte är det!
  • Workman
    Sollena skrev 2017-08-27 18:26:18 följande:

Hahahah.... nä, så klart att det inte är det!

Vilken tur ;)
  • Medlem 720

Jag är en man som också längtar efter barn och drömmer om att finna någon.

Kanske denna tråden kan vara något att jobba vidare på för vist finns det män som har kört startsträcka för att vilja ha barn.

Hoppas att det kan finnas fler tjejer/kvinnor som vill det med och som vågar ta kontakt.

Svar på tråden Ska jag ge upp? Finns du?