Inlägg från: Queenxiter |Visa alla inlägg
  • Queenxiter

Någon mer som precis plussat?

Grattis till alla pluss :) jag plussade själv i lördags 29/11 efter första försöket med IVF. Har berättat för min bästa kompis som visste att vi försöker med IVF och så berättade jag för min bror idag. Han blev så glad. :) Ska berätta för föräldrar till jul har vi tänkt. Jag är i v5 nu, 4+2. Förhoppningsvis får jag komma på ultraljud innan jul, dom sa om tre veckor. Vet inte hur vi ska berätta bara, dom har verkligen ingen aning att vi har hållit på med detta.

• Queenxiter

Fick tid för ultraljud den 23e, det blev före jul som jag hoppades iallafall. :) Jag har också ett tidigt missfall i bagaget, det var väldigt längesedan och jag skulle inte ha behållt det ändå. Men det spökar med mig nu, speciellt eftersom denna graviditet är tack vare ivf.

• Queenxiter
    linaug skrev 2014-12-04 19:20:57 följande:

Grattis alla som plussat! Jag plussade igår och är löjligt glad men också så orolig för att jag varken är extremtrött, mår illa eller har särskilt ömma bröst... 

Hoppas det går bra för oss alla!

Grattis till dig :) Jag är i vecka 5+4 och jag känner heller ingenting än, vilken vecka är du i?
  • Queenxiter

Hej, min beräknade BF är 7 augusti. :)

Idag har jag vart så orolig, har inte haft ont på några dagar men idag började det som innan mensen med molande ont långt ner i magen. Instinktivt tänkte jag att jag måste ta värktabletter innan mensvärken kommer igång på riktigt, i samma sekund kom jag på att jag ska ju inte få någon mens. Höll i sig nån timme utan att bli värre sedan släppte det, men dom timmarna när jag bara väntade på att helvetet skulle bryta ut och jag skulle börja blöda var hemska. Undrar när denna rädsla ska släppa, vill att dagarna ska börja ticka på som vanligt. Nu går det så sjukt sakta.

• Queenxiter

Vore det inte kul om vi delade med oss vilka städer eller län vi bor i också i samma lista, kanske kan man få en kompis som bor nära en själv. Självklart frivilligt om man vill berätta detta. :)

Jag bor i Åmotfors i Västra Värmland

• Queenxiter
    manu88 skrev 2014-12-07 09:23:24 följande:

Hej! Jag hänger gärna här! Har precis plussat.

Har BIM på onsdag men fick ett fint + på Stickan idag. Känner mig liiite orolig för missfall men jag är såååå glad!

Är 26 år och första barnet.

Grattis till er, var det planerat? Jag är också orolig för missfall, vet inte riktigt hur man ska göra för att bli lugnare.
  • Queenxiter
    Grodanboll83 skrev 2014-12-07 19:01:32 följande:

Hoppar in här! Fick plus idag efter 16 månaders försök :)

Vad bör man göra nu? När ringer man barnmorskan? Vart ringer man? // nybörjare

Hej, jag är också ny på detta. Men vad jag har läst här på forumet så har vissa inskrivnings samtal på MVC i vecka 5-8.

Jag skulle rekommendera dig att ladda hem appen gravid guiden med en lila bild. Där får du otroligt mycket tips och råd. Grattis till er :)
  • Queenxiter
    Grodanboll83 skrev 2014-12-07 19:45:41 följande:

Vad heter den exakt? Hittar bara den gröna från familjeliv?

Babygruppen, den är ganska lik familjelivs men gillar babygruppens mer.
  • Queenxiter
    Grodanboll83 skrev 2014-12-14 10:06:07 följande:

Jag har BF 17 aug. Funderar på när ni i samma situation berättar det för er familj? Vi vill berätta för föräldrar o syskon på julafton, men kommer vara i vecka sju!

Vad tycker ni? Är det för tidigt?

Anledningen till att vi vill berätta är att vi bor 60 mil från dem och inte träffar dom så ofta!

Vad är era åsikter/ tankar, o när tänker ni berätta?

Hej, jag kommer vara i v8 på julafton och vi har tänkt berätta för mina föräldrar. Vår släkt är inte så stor, men man vill ju berätta personligen och inte över telefon så man får passa på när man ses tycker jag. Det är ju skillnad på att skriva ut de på Facebook eller berätta för familjen.
  • Queenxiter
    Grodanboll83 skrev 2014-12-15 13:53:24 följande:

Funderar och är orolig! Har tidigare haft molande värk i magen ( kännt ngt) men det har upphört nästa helt. Knappt känt ngt på tre dagar! Däremot så ömmar brösten fortfarande..

Tänk om det slutat växt där inne i magen? Är jätteorolig!

Jag har samma, vilken vecka är du i. Jag är 6+2. Tror det varierar mycket när den växer eller inte.
  • Queenxiter
    Grodanboll83 skrev 2014-12-15 15:09:59 följande:

Ja, kanske är så. Så jag bör inte ringa?

Ring om du känner dig orolig, det skulle jag gjort. Men som igår tex kände jag inget, knappt hungrig ens. Idag har jag haft ont, mått illa och konstant hungrig :)

Någon mer som upplever att håret blir smutsigt fortare än vanligt?
  • Queenxiter
    manu88 skrev 2014-12-16 20:19:59 följande:

Vad roligt att du skriver så, jag upplever att mitt hår blir smutsig snabbare!!

Jag brukar tvätta håret var 3e dag typ, men nu känns det smutsigt redan efter 1dag. Vilken vecka är du i? Jag ska tvinga mig själv att vänta en dag längre än vanligt och se om det blir bättre. :)
  • Queenxiter

Märkligt, i gravidappen står det att håret kan bli mer svårskött i v8. Men jag tolkade det som att det skulle bli risigt typ. Undrar om vi är dom enda som märkt av detta? :) hur mår du i övrigt? Jag mår fortfarande som vanligt förutom trött och hungrig.

• Queenxiter
    manu88 skrev 2014-12-17 07:29:25 följande:

Står det så, vilken app har du?

Jag mår bra i övrigt inga grova symptom. Dom kommer och går och jag har klarat mig bra från illamående.

Enda som gör mig orolig är att jag vid två tillfällen haft en miniblödning! Men så länge det inte storblöder ska jag försöka hålla mig lugn.

Gravid guiden ifrån babygryppen. Den är jättebra :)

Jag har inte blödigt något, men förstår att många gör det och att det är fullt normalt. Så om det kommer lite så ska jag försöka att inte flippa ur :)
Svar på tråden Någon mer som precis plussat?