Inlägg från: Lilla Grodan och Älgen |Visa alla inlägg
  • Lilla Grodan och Älgen

Någon mer som precis plussat?

Jag har precis plussat.

Vi har två barn sedan tidigare och detta var inte planerat. Min man vill inte behålla men jag kan inte göra abort! 

Jag har pratat om en trea i flera år så detta känns ju som ödet. Hoppas jag också kan vara med här även om min situation inte riktigt ser ut som er...

• Lilla Grodan och Älgen

Ikväll har jag och mannen pratat och han har hunnit smälta den lilla överraskningen och nu vill även han behålla. Så skönt! Jag har gråtit flera gånger idag då allt varit så jobbigt. Men Gud så skönt det känns nu!

Tänkte ringa till Mvc imorgon för inskrivning, men jag har ingen aning om vilken vecka jag är i... Har oregelbunden mens som kommer och går väldigt tätt. Nu har jag fortfarande småblödningar, men såg det som ett symptom då jag har haft blödningar genom båda våra tidigare graviditeter.

Hur ser era symptom ut?

Jag mår så sjukt illa, spydde nästan på jobbet idag. Har ömmande och svullna bröst, känslig för lukter. Kaffe går inte alls, extremt trött. Har sovit två ggr idag efter jobbet och i förrgår och dagen innan sov jag i 24h på två dygn... Törstig är jag med...

• Lilla Grodan och Älgen

Igår var jag på jobbet och jobbade kväll men var så trött och mådde illa. Köpte åksjuketabletter och seabands på Apoteket (och vitaminer för gravida då detta inte var planerat har jag ju inte ätit det) så jag tog en åksjuketablett när inte seabands hjälpte... Och det blev mycket bättre. Men jag hade svårt att hålla mig vaken. Bra när man står i en reception...

Så var jag så hungrig. Jag började med att äta ett äpple, så fort restaurangen öppnade hämtade jag mat, sen ett äpple till och två mackor och var fortfarande hungrig... Spännande hur kroppen funkar. Dessutom har jag av någon konstig anledning gått ner tre kilo på ett par veckor...

Ringde Mvc igår och ska på inskrivning den 8/1 och daterings UL den 13/1... Skönt att få det så snart. Men jag kommer ju inte kunna dölja denna graviditet för svärföräldrarna. Vi bor typ grannar och träffas nästan varje dag. Råkade säga härom dagen innan jag plussat att jag mår illa, igår var vi där på fika, jag brukar ju dricka kaffe men klarar inte lukten... Svärfar påpekade igår att jag såg trött och hängig ut, vilket ju stämde, och det är inte ovanligt att det bjuds på glögg (såå gott att jag aldrig tackar nej) så jag gissar att det kommer ut i dagarna...

• Lilla Grodan och Älgen

Jag är en av dessa som blöder när jag är gravid. Som en liten mens då och då... Det är svinjobbigt för man tänker alltid det värsta. Jag har gjort 13 och 11 ul/vul under mina två graviditeter. Nu var ett av mina symptom småblödningar... Men jag är såklart orolig nu med.. Men så länge jag inte blöder mer kommer jag inte ringa. Har inte varit på inskrivning än eller så så jag försöker ha is i magen, men tycker du gör rätt som kollar upp det!!

Svar på tråden Någon mer som precis plussat?