Inlägg från: Sofiafia |Visa alla inlägg
  • Sofiafia

Någon mer som precis plussat?

Hej
    Jag hoppar in här!
    Jag plussade i torsdags :) är idag i v4+3 (alltså v 5)
    Jag och min man fick stämpeln "ofrivilligt barnlösa" så vi fick genomgå IVF.
    På första IVF fick vi bara fram ett ägg som delat som som det skulle och som sedan återfördes till mig och nu är jag gravid....
    Kan knappt tro det!!
    BF 6 Augusti 2015
    På tisdag skall jag kontakta min mvc för att boka in en tid med bm efter nyår.

• Sofiafia
    MsM84 skrev 2014-11-30 19:43:21 följande:
    Jättegrattis! BF dagen efter mig :)
    grattis till er med!
    Har du börjat märka av några symptom?
    Jag har en sjukt trötthet, hade nog kunnat sova mig igenom dygnets 24 timmar.
    mår lite illa ibland och ömma bröst samt att jag har ganska mkt molvärk (mensvärk)
    men jag ser det som att alla symptom är bra tecken så dem får gärna vara där.
  • Sofiafia

stort grattis allihop!! äntligen ät et våran tur,
    jag har berättat för min syster som har varit med mig i hela processen med IVF. Men vi tänkte berätta det för familjen under jul.
    Skall till London i helgen med min mans familj och dem kommer börja undra varför jag inte tar mig ett glas vin eller öl. jag och min man sa det att vi får säga att de är pga behandlingen..... tror ni det kan gå hem?? hehehe.. min svärmor frågar min man varje gång hur det för oss så fort dem träffas å jag inte är i närheten...

Jag skall ringa min mvc imorgon å höra med dem om dem vill att jag kpmmer innan jul.  men jag gissar på att det kommer inte finnas så många tider kvar... aja vi skall ju som sagt till su den 19 för ul... spännande:) så får la boka in mvc efter julhelgerna... om fröet vill stanna kvar vill säga:) hoppas*hoppas*

• Sofiafia

Hej igen allihop. Nu är jag hemkommen från våran London resa. det gick la inte så himla bra med att hålla detta hemligt... min svåger frågade redan första kvällen varför jag inte drack öl, och då kunde inte vi ljuga... så vi fick säga att vi är gravida. :) Dem blev jätte glada, dock är min svärmor väldigt överbeskyddande å det har redan börjat bli jobbigt... Jag fick inte dricka det jag vill.... knappt cola utan det skulle vara vatten. men i ren protest beställde jag en alkoholfri öl... guuu va gott det var....
    Sen fortsatte det med att jag inte fick träna så hårt längre.... å då sa jag bara det att jag kan träna så länge jag inte får ont.... komma här å komma här... Vet att hon bara vill väl en jag/vi är inte födda igår. Sen fick jag inte säga det till någon heller... suck det bestämmer la jag/vi själva.... Gissar att det har å göra med att när vi precis gått ut med att vi var gravida med våra tvillingar för exakt 2 år sen så förlorade(v16+1) vi dem..
    Fortsätter detta så får min man ta ett snack med sin mor... eller vad/hur hade ni gjort? Vill ju inte såra henne heller..

Annars mår jag väl som jag skall göra vid denna tiden gissar jag... upp och ner... hahaha
    fick köpa mig ett par mammabyxor i London då jag svullnade jätte mkt...(Förstoppning) vilket nu gått tillbaka lite.. skönt... så nu får byxorna vänta några veckor till förhoppningsvis innan dem åker på igen!!!

Ömma bröst till tusen har jag iaf... svårt att somna på de då jag aöötid somnar på mage.. Tips??

Jag är förresten från en liten ort vid kusten utanför Göteborg, fyller 30 nu i januari.

Kram på er alla
    Roligt med listan :)

Svar på tråden Någon mer som precis plussat?