• MsM84

Någon mer som precis plussat?

Hej! Jag plussade igår är i v 5.

Becca87, vilken vecka du är i räknas från sista mensen.

• MsM84
    Sofiafia skrev 2014-11-30 19:10:33 följande:

Hej
    Jag hoppar in här!
    Jag plussade i torsdags :) är idag i v4+3 (alltså v 5)
    Jag och min man fick stämpeln "ofrivilligt barnlösa" så vi fick genomgå IVF.
    På första IVF fick vi bara fram ett ägg som delat som som det skulle och som sedan återfördes till mig och nu är jag gravid....
    Kan knappt tro det!!
    BF 6 Augusti 2015
    På tisdag skall jag kontakta min mvc för att boka in en tid med bm efter nyår.

Jättegrattis! BF dagen efter mig :)
  • MsM84
    Sofiafia skrev 2014-11-30 19:48:51 följande:
    grattis till er med!
    Har du börjat märka av några symptom?
    Jag har en sjukt trötthet, hade nog kunnat sova mig igenom dygnets 24 timmar.
    mår lite illa ibland och ömma bröst samt att jag har ganska mkt molvärk (mensvärk)
    men jag ser det som att alla symptom är bra tecken så dem får gärna vara där.
    Idag kom första symptomet, fick molvärk en stund, men det är det enda tydliga jag fått hitintills. 
  • MsM84
    everdeen skrev 2014-11-30 20:58:47 följande:

Har precis plussat själv ett svagt men synligt streck. Galet overkligt och känslan  är att jag ska klättra på väggarna pga all energi Tyst  Kommer dock att göra om testet om några dagar bara för att dämpa min paranoida sida

Haha, jag var tvungen att köra på Clearblue digital för jag var rädd att jag inte skulle tro på det annars. När "Gravid" kom fram, vågade jag inte tro på det för jag trodde att "Inte" skulle dyka upp framför tills siffrorna kom fram som bekräftade det :)
  • MsM84
    Dettaärbörjan skrev 2014-12-01 10:32:01 följande:

Ja har precis plussat, på BIM +1. Trodde inte de va något denna månaden heller, men Gud vilken lyckochock! Vi är överlyckliga men ska givetvis hålla detta för oas själva den första tiden, endast min syster får veta, för man måste ju ha någon att älta med om de går tokigt.. Hur resonerar ni kring sånt?

Ja har enligt appen BF 11 augusti 2015! Hög-gravid hela sommaren, men de skiter ja fullständigt i just nu, för jag ska bli mamma!!

Stort grattis till er andra också! Hade vart kul att följas åt :)

Grattis!

Vi berättar inte för någon nu, men berättar nog för våra familjer och syskon i jul då vi faktiskt är samlade. Skulle något hända är det nog bra om de vet det också. Jag är mest nervös över jobbet.. Har ni planerat hur ni ska göra med föräldraledighet?
  • MsM84
    idasss skrev 2014-12-01 17:07:29 följande:

Jag plussade också precis, i Torsdags. Testade också i Fredags, plus Söndag. O alla visar plus.

Ringde MVC idag, och ska dit på ett tidigt inskrivningssamtal den 16´de. :) Så då blir det innan jul.

Så sjukt taggad på att få bli mamma! Förstår att ni också är det!

Honsomvill skrev 2014-12-01 17:20:50 följande:

Jag plussade imorse! 

Grattis båda två!

Jag ringde MVC idag, ska på hälsosamtal nästa tisdag!
  • MsM84
    Honsomvill skrev 2014-12-01 17:48:05 följande:
    När borde man ringa dit? :) Grattis till dig!
    Tack! Jag vet inte riktigt, men läste att här i Värmland erbjuder de hälsosamtal i V6 så jag kände att det var lika bra att ringa, är ändå i V5 :)
  • MsM84
    Sofiafia skrev 2014-12-01 19:57:08 följande:

stort grattis allihop!! äntligen ät et våran tur,
    jag har berättat för min syster som har varit med mig i hela processen med IVF. Men vi tänkte berätta det för familjen under jul.
    Skall till London i helgen med min mans familj och dem kommer börja undra varför jag inte tar mig ett glas vin eller öl. jag och min man sa det att vi får säga att de är pga behandlingen..... tror ni det kan gå hem?? hehehe.. min svärmor frågar min man varje gång hur det för oss så fort dem träffas å jag inte är i närheten...

Jag skall ringa min mvc imorgon å höra med dem om dem vill att jag kpmmer innan jul.  men jag gissar på att det kommer inte finnas så många tider kvar... aja vi skall ju som sagt till su den 19 för ul... spännande:) så får la boka in mvc efter julhelgerna... om fröet vill stanna kvar vill säga:) hoppas*hoppas*

Jag har också svårt med vad jag ska säga ang att inte dricka. Julfester och grejer varje helg nu, och jag vet inte vad jag ska ha för ursäkter för att det inte ska anas. 
  • MsM84

Jättegrattis till er som precis plussat!

Eriksson - var i Värmland bor du? Jag bor i Karlstad

• MsM84

Hmathilda BF 6/7
    Sofiafia BF 6/8
    Eriksson85 BF 7/8
    Sserena86 BF 11/8
    Dettaärbörjan BF 11/8
    Becca87 BF 16/8
    Tvåbarns mamma BF 16/8
    Hille01 BF
    MsM84 BF 5/8
    everdeen BF
    Surprice BF
    Idass BF
    Honsomvill BF 7/8
    Delacore BF
    Queenxiter BF 7/8
    linaug BF

Har lagt till mig själv och några andra som skrivit. Jag bor i Karlstad i Värmland. :)

• MsM84
    manu88 skrev 2014-12-07 09:23:24 följande:

Hej! Jag hänger gärna här! Har precis plussat.

Har BIM på onsdag men fick ett fint + på Stickan idag. Känner mig liiite orolig för missfall men jag är såååå glad!

Är 26 år och första barnet.

Grattis!
  • MsM84

Jag har precis varit på MVC för hälsosamtal och fått massa broschyrer. Inskrivning 7 jan och ultraljud för kub ca två veckor efter, jag längtar!

Svar på tråden Någon mer som precis plussat?