Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

svärföräldrar som vill va föräldrar?!?

Anonym (mor) skrev 2014-11-26 14:20:28 följande:

Fattar inte hur du tänker. Att svärföräldrarna skulle vilja ta över er roll är ju fullständigt befängt. Varför skulle de vilja bli småbarnsföräldrar när de är pensionärer?

Det är inte befängt. Jag har ett barn som mina föräldrar hjälpte till med mkt pågrund jag pluggade och jobbade. Lång historia men när inte lika mkt hjälp behövdes längre blev min mamma galen. Hon hade sakta genom åren blivit besatt av mitt barn att hon inte axepterade träffa henne mindre än hon var van vid. Slutade med att hon hitade på massa lögner och anmälde mig till soc för hon ville ta barnet från mig. Tyvärr fick jag en dålig handläggare som trodde på allt och soc tog barnet från mig mormor blev överlycklig tills hon fick svaret att barnet skA till fosterfamilj inte till mormor. Mina föräldrar är rika med så de skämde bort mitt barn och idag är hon en bortskämd skitunge som bara tänker på pengar och presenter. Mormor gråter idag och ångrar sig men det hjälper inte. Så jo vissa folk har inga gränser och blir besatta man får passa sig
  • Anonym (ledsen)
    Rixa skrev 2014-11-26 19:17:51 följande:

Har varit i exakt samma sits. Känner igen varenda stavelse i ditt inlägg. Det tärde i längden och var till slut inte positivt. Idag, som vuxna,  älskar mina söner sin farmor och farfar men tar dem tyvärr lite för givna. Jag brukar ofta ta upp med dem "Vad gör NI för att glädja farmor?" 

För mig personligen var det jobbigt på den tiden jag var i din situation, TS. Inte först men efter 8-10 år blev det för mycket. Hade liksom växt fram en situation som inte blev bra. När det ställdes krav på barnen gjorde de precis som sin far, ringde farmor och farfar. Det växte på ett svårförklarat sätt fram två läger där barnen flyttade emellan vartefter det passade deras situation. 

Ligger något i ordspråket "Lagom är bäst" Ni som inte har några släktingar att räkna med tycker såklart att det låter underbart men det kan bli för mycket av det goda också. 

Som du säger var det i min situation med att så fort jag sa nej till nåt ringde min dotter mormor . Allt hon inte fick göra av mig fick hon av min mamma men då i smyg så inte jag skulle veta. Idag har min dotter pågrund av detta smygande fårr diagnos personlighetsstörning. Det gick så långt att mina föräldrar började kräva att de måste ha henne varje fredag till söndag annars skulle de betala folk som skulle skada mig. Jag anmälde såklart visade upp hotbrev och sms men det blev inget åtal. De blev anmälda av min dotters skola för de började dyka upö där dagligen och stalkade henne men igen inget åtal
Svar på tråden svärföräldrar som vill va föräldrar?!?