• silvergirl

Ska man låta barnen säga Hejdå ordentligt?

Om man gör slut med en kille som varit mycket med barnen (varannan vecka) i tre månaders tid, ska man se till att barnen får ett avslut? Eller bara låta dem ta del av de vuxnas beslut?

• Svar på tråden Ska man låta barnen säga Hejdå ordentligt?
  • silvergirl

Faktiskt har jag ingen magkänsla om detta. Han bodde i princip här men kom ofta hem när barnen lagt sig på vardagarna. Han hade en hund som var här jämt dock. Min dotter som är fem år är helt galen i hunden, idag kom dom efter pappavecka och hunden är inte kvar....

Min son är 8 år och gillade killen rätt bra, han brukar försöka "sno" mina pojkvänner och göra dem till hans kompisar. sista killen jag dumpade då sa han att jag alltid gör slut med dem. Så han undrar hur länge de stannar såklart..

• silvergirl

Jag önskar att jag hade ett normalt varannan vecka liv men på grund av att mitt arbete endast erbjuder arbetstid kvällar och helger så ligger ca 90 % av min heltid på den barnfria veckan. Jag har alltså ingen tid över mellan barn och jobb, det existerar ingen sådan tid. Hade det funnits hade jag lagt mina vuxenrelationer utanför barnens tid. Det finns inget jag önskar mer än ett normalt jobb.

I alla fall så bestämde vi oss för att försöka fortsätta tillsammans och barnen behövde inte märka av förändringen. Än så länge har vi det bra. Om den här relationen spricker kommer jag dock dra slutsatsen att det inte finns utrymme för mer än barnen och jobbet i mitt liv, och att egna relationer kommer få vänta tills de blivit vuxna.

Svar på tråden Ska man låta barnen säga Hejdå ordentligt?