• mity

Hur gör man?

Hej.

upplever att mina jag vill dö känslor inte försvinner på grund av denna ekonomiska situation. Vad ska jag göra? Jag orkar inte leva med denna ångest en endaste sekund till. Vill hellre bli överkörd av en bil, tåg eller vad som helst. Orkar inte mer.

• Svar på tråden Hur gör man?
  • lilly

hej! Tråkigt att du känner så här, att ha skulder är aldrig kul. Rekommenderar dig att kontakta en skuldrådgivare och sen dina borgenärer för att försöka få till stånd en avbetalningsplan. Funkar inte det så kontakta kronofogden för en skuldsanering.

• mity

Jag har kämpat med alla fordringsägare i månader nu. Orkar inte mer. Skuldsanering kommer jag inte få. Så att ta livet av sig känns som enda vägen. Men vill egentligen inte för att jag har familj.

• lilly

Självmord är Aldrig en bra utväg, hur illa det än Känns. Det är fegt enligt mitt tycke och bakom sig lämnar man personer som älskar en. Att föra över sina problem på dem är elakt.

• mity

Det är det absolut men ser ingen annan utväg. Är helt slut. Utbränd av alla problem. Och lösningar finns ej. Hjärnan har gått på högvarv 24 timmar om dygnet i månader. Sover ej. Äter ej. Osv.

Svar på tråden Hur gör man?