Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

guchi skrev 2014-11-26 21:30:24 följande:
    Men om man tänker HA exv. där kan det gå vilt till. Där "äger" han HENNE och fan att andra med mindre status kommer ens i närheten. "JAG tar henne"
    Va?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-26 23:26:09 följande:
    Vad vet du om det?
    Jag har läst undersökningar. Och jag har läst trådarna här på FL. Om man liksom höftar lite på att kvinnor är överrepresenterade här, så blir antalet gnälltrådar om för lite sex i relationen ungefär lika stort för män som kvinnor, relativt sett.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 00:15:55 följande:
    Jo förstår du, förvisso tonar detta ner machokillarnas sexighet en del, men de får inte heller framstå som såpass farliga att tjejerna backar ur av rädsla för sin egen säkerhet och tjejerna måste även kunna hysa en viss förhoppning om att sexet skall kunna leda vidare till en längre relation. Machokillarna vill försöka undanröja tjejernas misstankar om att de bara är ute efter ett ligg (vilket är just det som machokillar oftast är ute efter).
    Fortfarande totalt nonsense. Då skulle ju de "snälla" grabbarna vinna på att vara snälla, inte gömma den egenskapen. Om det är vad tjejerna söker för längre relation. Eller hur.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-27 11:48:48 följande:
    Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg. 

Medan som jag står fast på mina ben, inte tar någon skit och tror på mig själv så får jag ragg. 

Bara ut och prova så får man se. 

Det män då misstar är att män tycker att man är en machosnubbe om man tror på sig själv, inte tar skit och har en egen vilja. 
    Om du tror att de tu är varandras motsatser så förstår jag varför du inte får ragg. Att vara snäll är inte att underkasta sig. Och att ha självförtroende är inte motsatsen till att vara snäll.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 03:50:15 följande:
    Fel, de snälla måste dölja den egenskapen för att bli sedda som attraktiva och sexiga. Annars hamnar de på sin höjd i vänskapsfacket och blir inte sedda som män.
    Och ändå är jag snäll och får mycket mer uppmärksamhet. Utan att vara en kaxig raggarhingst. Märkligt va?
  • Dorian Ertymexx
    nomadelle skrev 2014-11-27 09:13:19 följande:
    Att de flesta kvinnor vill ha tuffa, hårda machosnubbar är en myt som vissa (bittra?) män gärna odlar. Den absoluta merparten av alla kvinnor vill INTE ha en sådan man, punkt! Det är väl bara at se sig om i verkligeheten för att inse hur det egentligen ligger till? Sluta gnälla över att tjejer inte vill ha en snäll karl, det stämmer inte. Det vi inte vill ha är en mes som inte vågar stå för sin åsikt m.m, men det gäller väl er män också? Många av dessa "snälla" män som inte lyckas träffa någon är nog snarare hindrade av sin bitterhet, desperation eller andra mindre attraktiva drag. Så om du verkligen på riktigt vill komma till rätta med din ensamhet måste du nog utgå från dig själv TS. Det kanske faktiskt inte är alla kvinnor det är fel på....? Jag menar inte att vara elak men jag tror du måste rannsaka dig själv lite.
    Precis!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-27 08:56:34 följande:
    Precis! Du är så klok Dorian. Attans att jag inte är poly smile1.gif

Kvinnor har lika stor sexdrift som män. Rent biologiskt vill vi ju bli gravida. En kvinna som lever ut denna drift precis som män gör får dessvärre slampstämpel på sig direkt. Kvinnor tittar också på porr, men så gott som ingen kvinna skulle någonsin erkänna det. Det finns inte på kartan. Här på FL kan man dock läsa både om porrtittande och lust eftersom man är anonym.
    Hihi! Tack!
  • Dorian Ertymexx
    nomadelle skrev 2014-11-27 14:28:17 följande:
    Om du är snäll "och gör som tjejen vill"? Nä, det var ju just det mesiga beteendet jag sa att vi kvinnor (och säkert ni män också) generellt inte gillar. Att vara snäll handlar inte om att göra som andra vill. Det handlar om att behandla andra med respekt och omtanke, något de flesta normala människor uppskattar. Det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att inte ta någon skit och tro på sig själv. Jag tycker du har en konstig syn på vad det innebär att vara snäll...
    Precis vad jag skrev också. Så, ja, word!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-28 11:22:05 följande:
    Nej nej, det är liksom ingen validitet i den empirin.

Det spelar ingen roll hur många gånger du påstår det ena eller det andra. Du måste (vetenskapligt) bevisa det - eller referera till sådana bevis -, för att det ska vara relevant.

Varför erkänner du inte istället, att det är en ideologisk/politisk övertygelse hos dig att kvinnor och män har precis likadan sexlust? Du vill, av politiska och ideologiska skäl, att det ska vara så, men du vet inte.

Tänk att folk har så svårt skilja på dessa saker.
    Så jag måste bevisa medan du kan påstå vilt? Knappast du.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (En klok björn) skrev 2014-11-28 12:53:07 följande:

Jag vet inte vad du har för bild av kvinnor och män när du drar den slutsatsen. Men för mig är detta en fråga om individuella egenskaper. Ensamhet sitter inte i könet. Inte heller kommer ensamhet från att man inte har andra människor omkring sig. En människa som är omringad av "komplimanggivande" människor kan fortfarande känna sig ensam i själen.

Det du hänvisar till (ex raggning och uppmärksamhet på krogen) är ytliga ting som oftast (dock inte i alla fall) åsyftar till helt andra saker än att lära känna varandra på djupet och skapa en relation. 

Några kloka ord från vår vän Nalle puh:

"Du kan inte alltid stanna i ett eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland"

Hjärta
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!