-
Jag hade också inställningen innan att kvinnor precis som män måste ju vara individer och att man ska se beteenden från individnivå och inte generalisera, men jag har sett ett oroväckande mönster hos även kvinnor som annars är ödmjuka, att ju längre ett förhållande går, desto högre krav ställs på mannen. Detta har egentligen med att göra att kvinnan håller på att tappa intresset för mannen, men skyller det på att han inte ställer upp tillräckligt, inte ger henne tillräckligt med bekräftelse eller presenter, för att ge honom en "chans" att visa vad han går för, så att hon om möjligt ska kunna få upp sitt svalnande intresse för honom igen. När hon märker att hennes intresse ändå svalnar blir kraven högre och till sist drar hon helt sonika ifrån honom, precis när han börjat göra precis allt han blir tillsagd.guchi skrev 2014-11-23 16:14:17 följande:Då har du nog träffat fel typ av kvinnor.
-
Ingen offerkofta här, eller jo, jag ger mig själv och andra män lite medkänsla för deras svåra situation i samhället.Ibland vill man vara den friska fläkten som ger uttryck för många människors frustration och desperation, även om man inte själv är vare sig speciellt frustrerad eller desperat. Bara för att visa att det finns någon som tänker som de.Johan75 skrev 2014-11-23 16:16:10 följande:
Av någon orsak verkar det som att det enda människor som kallar sig för realister lyckas övertyga mig om är att många verkar tro att realism betyder att man tar på den tjockaste offerkoftan man har och sen vrider verkligheten så att den matchar denna offerkofta.
-
Så vad var det för fel på min syn då? Om nu alla människor, enligt dig har behov av att känna sig uppskattade och uppvaktade. Då är vi ju inne på samma spår, även om jag hävdar att ambivalensen är tydligast hos kvinnor.PrinsessanLeia skrev 2014-11-23 16:19:47 följande:
Med den synen på kvinnor kommer du aldrig mågon vart, det kan jag lova.
Fria? Alla människor är fria men ett förhållande är ju oftast en överenskommle om att man beter sig repektfullt mot varandra och inte inleder sexuella relationer med andra. Och vad gäller att ha behov av att känna sig uppskattade och uppvaktade är det ibte något typiskt kvinnligt utan mänskligt. Se kan uppvaktan och beundran ske på olika sätt. Du får nog helt enkelt lägga ned din attityd om att män är på sitt sätt och kvinnor på sitt.
-
Kul att ni pratar om det. Hade varit intressant att ta del av era diskussioner. På något sätt verkar det vara så att dominerande och manipulativa män alltid lyckas dra till sig undergivna och självuppoffrande kvinnor, och dominerande och manipulativa kvinnor alltid lyckas dra till sig undergivna och självuppoffrande män. Men det är klart.. It takes two to tango..guchi skrev 2014-11-23 16:23:27 följande:Jag har pratat en hel del om just detta med min vän, men du ska veta att det kan vara precis illa för kvinnorna i ett äktenskap. Han slutar engagera sig...
-
Ja du avviker nog från mängden då jag utgår från att det inte bara är något du säger utan faktiskt menar. Finns ju annars många kvinnor som snackar om att det är det inre och personligheten som räknas och prioriteras, men som när det kommer till kritan är minst lika ytlig som många andra. Faktiskt så tror jag att man måste ha nått en viss mognadsgrad för att VERKLIGEN kunna uppskatta en människa ENBART för hens inre egenskaper och helt skita i hur hen ser ut..Anonym (Själv sedan 8 år) skrev 2014-11-23 16:25:41 följande:
Jag kanske avviker från mängden, men jag bryr mig inte ett dugg om hur män ser ut; skönheten sitter i utstrålning och intelligens. Och naturligtvis i kvalifikationer och värderingar - vilket man upptäcker först när man lär känna någon närmare.
-
Inte alla kvinnor, men tyvärr alltför många av dem. Samtidigt är det väl så att förhållanden alltid är som bäst i början.. efter fyra-fem år börjar det gå utför (om inte tidigare).PrinsessanLeia skrev 2014-11-23 16:33:56 följande:
Om du se alla kvinnor som krävande och som pockar på uppmärksamhet så har du en rätt skev kvinnosyn och då avspeglas det förmodligen också på hur du beter dig mot kvinnor.
-
Jag ska vara blodigt ärlig mot dig (om du kan ta det). Om det är du på bilden tycker jag att du är en liten bit över medel när det kommer till snygghet - och det är inte menat som en provokation eller att vara nedlåtande, utan bara min krasst objektiva bedömning. Men jag gillar din inställning. Man ska inte ha sex med andra "bara för att".smulpaj01 skrev 2014-11-23 16:41:27 följande:
Snygga kvinnor (som jag själv räknas som) har det möjligen lättare att få sex, men MKT svårare att få förhållande!
De flesta män vill ligga med snygga tjejer, men när det blir så tydligt att det är det enda dom vill så låter jag hellre bli!
-
Fint att höra att det fortfarande finns kärlek som inte bygger enbart på ytlighet. Ja jag är medveten om att det finns undantag från "regeln", men tyvärr så kan en kille/man bli ratad för många saker och skavanker som inte en kvinna skulle blivit ratad för. Nu senast hörde jag om en man som höll på att få till det med en kvinna som verkade gilla hans personlighet, men när han nämnde att han inte hade några tänder kvar i överkäken blev han dissad direkt.Anonym (Jess) skrev 2014-11-23 17:43:52 följande:
TS din verklighetsbeskrivning är så långt ifrån det jag upplever i min vardag att jag undrar om vi lever på olika planeter. I min bekantskapskrets är de flesta heterosexuella par i tidiga 30-årsåldern. För varje kvinna som är ihop med en man är en man ihop med en kvinna... Och de männen med kvinnliga partners är inte några macho superhjältar med miljoninkomster. De är vanliga killar med fel och brister, precis deras partners är vanliga tjejer med sina fel och brister. Ingen av kvinnorna hunsar sig man eller vill bli behandlad som en prinsessa. Att bli placerad på pedistal är ett stort hinder för att kunna ha ett vanligt förhållande som ska funka i vardagspusslet med jobb och barn. Och för din info: jag är en snygg kvinna som när jag var ung trodde att mitt utseende var det enda av värde jag hade. När jag träffade min man jobbade han i industrin, inget glammigt högavlönat jobb. Han var lite överviktig och hade rätt kass hy. Han var den förste man jag kände mig helt avslappnad med, och den förste som inte kommenterade hur snygg jag var. Han var däremot den förste man som sa att jag var rolig och smart. Han älskar mig för mig, inte för att jag av genetisk tur råkade få ett tilltalande yttre.
-
Åh fan.. trodde att folk bara hade bilder av sig själva härsmulpaj01 skrev 2014-11-23 17:53:05 följande:Ha ha....det är Jennifer Lopez på bilden
-
Det som stör mig speciellt är att många män på över 50 försöker med dessa unga tjejer. Om båda är med på det är det väl inga problem, men det är själva grejen i sig. Att äldre män som känner att de håller på att förlora sin attraktionskraft vänder sig till betydligt yngre för att få bekräftelse.Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:53:27 följande:
Tjejer mellan 15-25 blir ju konstant överlöst med raggningsförsök och diverse fjäskande. När de blir äldre tappar de en stor del av attraktionen. Men i den åldern är det ocianer av skillnad mellan hur lätt det är mellan könen.
-
Det finns en kille i min bekantskapskrets som är precis vad du letar efter (eller åtminstone säger att du gör). Han har fina värderingar, ser inte kvinnor bara som sexobjekt och ser dessutom bra ut. Men han får aldrig någon tjej. Vet du varför? För att ingen kvinna vill ha en man som framstår som en "kärring". Det har nämligen blivit så snedvridet att män som faktiskt försöker leva upp till kvinnors ideal blir ratade för att de ses som "omanliga" och alltför pretentiösa. Så ser verkligheten ut för honom iallafall. Han har varit ensam i hela sitt liv och han är snart 40, som jag. Han lyckas dock bli vän med många kvinnor, men ALDRIG mer än så!Anonym (Själv sedan 8 år) skrev 2014-11-23 20:03:41 följande:Men så finns ju många fler som har samma eller liknande referenser och krav på hur en partner ska vara. För så exceptionell är jag då inte!
Förmodligen är det bra mycket lättare att hitta en partner, vars lämpliga egenskaper man kan bocka av på sin lista, om man vistas i de miljöer och är tillgänglig vid de tillfällen då dessa presumtivt lämpliga sammanstrålar.
Tänk studiecirklar, diskussionsgrupper, utbildningar, arbetsplatser, ideella föreningar, mässor osv. Även nätdejtingsajter kanske skulle fungera.
I framtiden skulle det inte förvåna mig om dejtingfirmor byggde mer på vetenskap, likt "Kärlekskoden" - om du nu har sett den? Går på SVT.
Jag vet ju var jag skulle visa mig om jag "var på jakt", men nu är det inte aktuellt eftersom jag trivs bäst själv - utan den belastning en jättebebis innebär och för att jag inte vill känna tvånget att behöva ta hand om någon annan.
Många gånger har jag känt att det hade varit betydligt bättre och enklare för mig att ha fötts som man. De egenskaper/värderingar jag söker och har som önskemål eller krav på hur en partner skall vara, finns nämligen hos väldigt många kvinnor, men sällan hos en man. Och till en del har jag väldig typiskt kvinnliga intressen, kunskaper och attribut. Och jag är straight. Det blir en svår, om inte omöjlig, ekvation att få ihop.
Det kvinnor säger officiellt att de vill ha, och vad de egentligen vill ha, brukar vara helt skilda saker tyvärr.
-
Å ena sidan är han väl lite inåtvänd, men inte blyg på det "klassiska" sättet. Han säger mer än någon annan vad han tycker och tänker, och är typen som vågar detta även i situationer där han riskerar att åka på stryk eller bli utesluten ur gemenskapen. Han är en jävligt modig människa om jag får säga det själv, och mycket intelligent och insiktsfull. Det som också ligger honom i fatet är väl att han inte har någon vidare status i samhället och ganska taskig ekonomi. Hans hem är dock alltid välstädat och laga mat kan han. Nördig är han inte på det sättet, men kanske lite "gammeldags" för sin ålder. Han pratar som en 40-talist trots att han är 38.Till utseendet liknar han Bryan Ferry som han såg ut då han var ung ungefär.Anonym (Själv sedan 8 år) skrev 2014-11-24 06:11:06 följande:Du har säkert rätt i att många kvinnor säger en sak och menar en annan. Inte minst märker man det, alltså jag, när kvinnor eller tjejer pratar om män. De situationerna har jag alltid känt mig obekväm i, eftersom jag inte kan stämma in i den allmänna kören om vem som är sexig, ser bra ut o.s.v. Att prata skönhet och smink är heller aldrig något jag har varit intresserad av. Däremot om jag hittar en bra acnetvål till mina barn, eller urbillig olivtvål som låter händerna behålla sin fuktighet hela vintern och sådana där andra bra grejer som man råkar på ibland. Sådant kan jag vilja förmedla till andra för att de ska kunna bli lika nöjda som jag med mitt fynd.
Jag skulle tro att Stieg Larsson hade passat mig utmärkt. Han verkar ha haft många av mina värderingar och dessutom skrev han, vilket jag också gör - och har gjort som deltidsyrke.
Är din vän blyg? Har han svårt att ta för sig och visa vad han tycker och tänker? Finns han med på någon nätdejtingsajt?
Har han något, t.ex yttre attribut, som skrämmer bort tjejerna? Eller är han nördig? Det är ju många som drar öronen åt sig när de råkar ut för en nörd.
Om han är en man som lagar mat, gillar att fixa hemma, kan städa, odla, sy eller handarbeta måste han ju vara ett fynd. Kan han dessutom kommunicera och kanske har en eller ett par mer manliga egenskaper och intressen, måste han vara ett superfynd!
Vad menar du när du säger att män som försöker leva upp till kvinnors ideal kan ses som "pretentiösa"? En sådan man har jag aldrig träffat på. Tror jag. Tänker du mer gay då, eller ... ? Jag har släktingar som är gay och de kanske betraktas som pretentiösa av en del tråkiga straighta individer.
Men pretentiös menar jag att man ställer höga, seriösa krav på sig själv och relationer som kanske skrämmer andra.
-
Eller så är du helt enkelt för ung för att veta så mycket om livet..NattaLind skrev 2014-11-24 08:34:16 följande:
Hahaha, alltså... hade tänkt skriva ett vettigt svar först men sen insåg jag, för att skriva ett vettigt svar måste det vara ett vettigt inlägg.
Denna tråd känns mest som en person som är jävligt bitter och vill skapa massa upprördhet hos kvinnorna. Blah. Kom tillbaka när du har en bättre verklighetsuppfattning. Man kan inte dela upp allt genom kvinna / man. Man kan endast se till individer, inte könet.
-
Inte ens om de skulle experimentera med att sätta ut ett fejk-foto på en snygg man tror jag "han" skulle få några mejl i inboxen. Kanske på sin höjd 1 eller 2. Experimentet jag gjorde var att jag satte ut en retuscherad bild på en känd kvinna från USA, för att jag inte skulle bli anklagad för att ha använt någon annans foto. Jag hann vara medlem på sajten i ungefär 5 minuter när jag hade dryga 100 mail i inboxen. Allt från seriösa och vänliga förslag och kommentarer till "Hej, vill du knulla?", "Kåt ikväll?" och "Har du cam"? osv. Jag fick genast en inblick i hur jävla jobbigt det måste vara att vara kvinna och snygg. Samtidigt blev jag ganska förbannad eftersom jag varit reggad på dejtingsajter som mig själv och inte fått ett enda mail.Anonym (tycker) skrev 2014-11-24 17:45:20 följande:
Du TS belyser ett stort och viktigt problem här, en ojämlikhetsaspekt som feministerna tiger ihjäl och närmast betraktar som icke-existerande.
Där ser man. Jag tror det skulle vara oerhört lärorikt för kvinnorna att själva utföra motsvarande experiment. Låtsas vara en man, lägga ut en annons på en dejtingsajt, med ett foto föreställandes en ordinär medelålders (=ful) man, som varken har något drömyrke eller rikt socialt nätverk. Det skulle nog bli en rejäl tankeställare, när de ser att annonsen efter några månader fortfarande ligger kvar obesvarad.
-
Haha.. Henrik Fexeus.. han som kan läsa andras tankar och nu toppar sin tidigare försäljningssucce med "Alla får ligga". Jag har läst den förstnämnda boken och även om han utgår från egna observationer och har en hel del poänger så är det tydligt att han vill locka fram de direkt ohederliga och billiga sidorna hos människor. "Lär dig läsa andras tankar så får du makt", "Det är enkelt att få sig ett knull bara man vet hur man ska göra/ vilka knappar man ska trycka på" osv.DickRex skrev 2014-11-24 18:00:25 följande:
...och så vet jag att många skulle ha mycket att vinna på att läsa och förstå vad Henrik Fexeus skriver i sin bok "Alla får ligga". Den handlar inte om att få fett på sylen, utan om att ödmjukt och självsäkert visa upp dig själv som du är, och inte som du vill vara, och att lyssna på och intressera dig för den människa du är intresserad av istället för att berätta om dig själv.
Jag ställer mig väldigt skeptisk till såna charlataner som han, dessutom var han ju mobbad i skolan, vilket förklarar hans revanschbehov..
-
Antingen har du tittat för djupt i flaskan, eller så är du bra morgonyr, som ovanstående skribent skrev, Läs innantill och öva läsförståelse!Thyla skrev 2014-11-25 05:59:19 följande:kallar du "hej vill du knulla, kåt ikväll, har du cam"? för vänliga kommentarer? Varför ser du inte till att klä ut dig till kvinna och träffar en av dem med de "vänliga kommentarerna" och listar ut om de är så vänliga eller enbart tänker på sitt knullbehov?
Men antar du enbart tänker på sex och om en man erbjuder en kvinna sex oavsett hur han ser ut eller är,, eller beter sig så ska hon självklart tacka ja för att det är en möjligthet, - antar du tänker så?
-
Se där ja, och sen komma och snacka om att andra är kvinnoförnedrande. Man är sig själv närmast, är det inte så?Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:33:49 följande:Stackars sate...
Jag har flera väninnor med fördelar och älskarinnor. Jag har nog rätt bra koll ska du se.
-
Jag har haft två längre förhållanden, och ett otal ONS. Men jag observerar och ser hur det ser ut på "marknaden", samt att jag har i gott minne hur jag blev behandlad av mina f.d.Ogenomtänkt skrev 2014-11-25 13:13:04 följande:
"Realist" är alltså snart 40? Och ör fortfarande motvillig singel?
Av detta drar "realist" slutsatsen att det är "kvinnor"som grupps fel...?
Nu undrar jag om "realist" intresserar sig för kvinnor i sin egen ålder, eller om det är (snygga) 25-35- åringar som är så omsvärmade och som inte vill ha honom...?
Folk träffas i alla åldrar och de flesta jag känner är par med någon relativt jämnårig. Alla möjliga sorters män och kvinnor träffas och bildar parförhållanden. Livet är inte "body contact" eller paradise hotel.
Du verkar oerhört omogen och osympatisk. Kan det var därför du inte får "sexiga Anna, 25år"?
-
Men du behandlar ju likväl kvinnor som de vore knulldockor. Du sätter din könsdrift främst och om kvinnan går med på det är du bara nöjd och glad. Du ska då inte komma och säga att du har en bättre syn på kvinnor än andra män som är ute efter fitta. Du är likadan, men du klär det i finare skrud..Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:47:06 följande:Hm? På vilket vis menar du att jag förnedrar kvinnor? Jag är öppen med hur jag lever för alla inblandade parter. Jag behandlar dem alla kärleksfullt och väl, såsom de förtjänar. De kommer oftast härifrån gladare och starkare än när de kom. Att inte vara monogam är inte i sig kvinnoförnedrande. Att behandla kvinnor illa och snacka skit om dem är kvinnoförnedrande.