-
Vet jag inget om. Jag skröt inte.Anonym (Nils) skrev 2014-11-25 22:25:00 följande:Min erfarenhet är att de som skryter om att de skulle vara kärleksfulla, omtänksamma, snälla o.s.v., sällan är det.
-
Du ser inte att du just gör en logisk vurpa här? Om de snälla killarna tonar ner det för att de är osexigt, varför skulle machokillarna då använda sig av knep som gör dem MINDRE sexiga? Tänk lite för tusan!Anonym (tycker) skrev 2014-11-26 00:20:00 följande:Det stämmer. De män som verkligen är kärleksfulla, omtänksamma, snälla skäms lite över det och försöker dölja eller åtminstone tona ner dessa egenskaper eftersom de motverkar sexuell attraktion. De som skryter om detta är däremot machokillarna som försöker framställa sig i annan dager för att omisstänkliggöra sig själva och dölja sitt rätta jag.
Och vet du, jag har skämts över att jag är snäll, men vissa av oss lär oss av livet. Och jag vill faktiskt förändra de störda mansnormer som vi har. Du verkar mest vara fast i dem, som en stackars delfin i ett fiskenät. -
Nej det har de inte. Och hade du snackat med tjejer istället för att gnälla över dem hade du vetat det också.Elake skrev 2014-11-26 01:40:44 följande:Spelar dessvärre ingen roll hur snäll eller go du är. Tjejerna har ÄNDÅ lättare att få sex än killar. Så är det, och så kommer det tyvärr se ut framöver också, ett tag iallafall!
-
Alltså, vet inte ens var jag ska börja...Anonym (tycker) skrev 2014-11-25 23:59:44 följande:Ja, därför att jämnåriga män inte uppfyller deras krav och förväntningar. Därför söker många istället män som är 10-20 år yngre än de själva.
Ja OJ vad jobbigt att frivilligt inte ha sex på 5 år, därför att man bestämt sig för att man inte vill ha det utanför en relation med Den Felfrie Mannen fastän man mycket lätt skulle kunna få det om man så ville.
Bland män är det inte alldeles ovanligt att inte kunna få någon som helst form av närhet, beröring, ömhet eller kyss på 15+ år.
Få orgasm går alldeles utmärkt på egen hand för den som tycker det är viktigt, men försök pussas och kramas utan att ha någon annan person.
Ja precis, där har vi orsaken till att kvinnor kring 50 inte har svårt att hitta det som beskrivs. Vi har ett helt annat läge idag än för några decennier sedan.
Finns inga fula kvinnor och även alldagliga väcker uppmärksamhet, särskilt om de ensamma kommer in i ett rum med många män. De alldagliga är perfekt frumaterial, inte de übersnygga.
Det stämmer. Orsaken till det är att det existerar massor med snygga kvinnor, men få snygga män eller fula kvinnor.
Mycket klokt av dig! Många kvinnor dras sexuellt till våldsbenägna män eller missbrukare och får sedan lida för det. Snälla ömsinta män brukar dock inte vara intressanta och dessutom brukar kvinnor vara dåliga på att avgöra vilka män som kan vara potentiellt farliga och vilka som aldrig skulle bära hand mot någon.
-
Tack!P30 skrev 2014-11-26 01:31:57 följande:Faen vad mycket skruvade människor som finns här.
Varenda polymänniska jag har träffat på har varit kommunikativa personer som gillar andra människor. Jag har inte träffat Dorian irl även om jag känner folk som känner honom och är rätt säker på vem av er i ringhörnorna jag helst skulle dela en back öl med en fredagskväll.
Och jag tror att det där gäller ungefär 98% av FLs läsare. Att misstänkliggöra någon för att hen 1. har sex med människor, 2. inte ser något problem med det, 3. inte för någon bakom ljuset med avsikterna och utsikterna för förhållandet, tja då undrar jag varför man inte bara slår på aktuellt istället, surfar porr eller går en promenad istället... -
Tack.Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 08:03:40 följande:Jag tänkte bara säga att jag inte tycker att det är ett dugg konstigt att vara poly. Jag tycker att det verkar ganska mysigt. Tyvärr är jag det inte själv, men jag ser verkligen inget fel i det. Om man bara är öppen med hur man vill leva och vad man har för önskningar och drömmar kan omgivningen förhålla sig till det.
-
Eeeehm, du tror inte att det där har något att göra med att a) tjejer inte ska ragga i vår kultur, och b) tjejer som ändå raggar ses ned på (kan visa några tråda här om du vill, ord som "spermahink" och "sliddjur" förekommer)?Elake skrev 2014-11-26 12:52:49 följande:Jag har riktigt många tjejkompisar så vet exakt hur det står till. Det är bara o hänga med dem ut på krogen en kväll, de får hur många sexinviter som helst, men jag och mina killkompisar får inte en enda, och då tillhör vi ändå det ÖVRE skiktet på snygghets- och utstrålningsskalan.
Så nä, du får nog lägga fram mer belägg för att killar skulle ha lika lätt för tjejer att ha sex. För i min värld är det definitivt inte så.
Som sagt, jag känner tjejer som aldrig blir raggade på. -
Wow, jag trodde verkligen inte jag var en toppen på isberget-kille... där ser man!!Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 13:14:03 följande:Det är den lilla toppen på isberget av killarna som ligger med nästan alla tjejer. Så är det
-
Jasså? Är det? Jag ser det mer som självkännedom. Jag får ju som sagt sex, det är ett faktum, så frågan blir ju då varför, vilka egenskaper hos mig som gör kvinnor attraherade och vänligt inställda till mig. Det är inte min längd, min fantastiska kropp och min djuriska utstrålning, det kan jag garantera. Att ha koll på sig själv och våga stå för det är inte skryt, det är bara att vägra vara janteslav.Anonym (Nils) skrev 2014-11-26 14:31:26 följande:Jo, att ösa positiva omdömen om sig själv, är att skryta.
-
Det är ju det som grabbarna grus missar - visst är det så att vissa killar får ligga mer och andra inte alls - men så är det ju på kvinnosidan också!Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 14:41:10 följande:Om man raggar upp en kille och han sedan våldtar en får man höra att man får skylla sig själv - tyvärr även från rättsväsendet. Det vill man inte riskera. Jag vågar inte ragga. Män är inte intresserade av att ragga på mig heller tyvärr.