• guchi

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Men om vi tar det här med status och hierarki. Ibland kan jag nog tycka att idealen för både män som kvinnor är många gånger orimliga att leva upp till och det kan ibland kännas som att en del lever med en förvrängd bild av hur en man eller kvinna som ser ut som idealet i själva verket är.

• guchi
    Smecker skrev 2014-11-23 21:00:37 följande:
    Du verkar lite bitter.
    Visst är det skönt att få tala till punkt Skrattande
  • guchi

Ja... min vän får ganska mycket missriktad uppmärksamhet. Han är medelmåttig, men med en överdriven status pga. sin profession. Han kan ha lätt för att hitta sällskap, men jag är inte så säker att han vill umgås eller ha att göra med vem som helst. När han frågar efter en annan med samma bakgrund är det inte för den skull utan för erfarenhetens skull han frågar efter en likasinnad om jag nu kan säga så.

• guchi
    Smecker skrev 2014-11-24 12:51:44 följande:
    Din vän har verkligen inte mål i mun, eller kan inte ordna ett eget konto?
    "I don't wanna talk to anyone" sade han.
    Resten kan du strunta i.
  • guchi
    Johan75 skrev 2014-11-24 12:54:44 följande:
    Ja, sånt kan ju strula till det när man ska möta andra människor.
    Yes
  • guchi

Jag ger min vän bekräftelse nästan varje gång för att han ska börja tro på sig själv igen, han uppskattar det men samtidigt vill jag inte vara en kvinna för honom på det sättet. Han får titta på mig, ge kommentarer/komplimanger, men att få honom att få det att gå ihop med frun är lite knepigare. Jag vet inte hur många gånger jag hade önskat att hon skulle ta mer initiativ eftersom han inte kan göra hela jobbet själv. Plan B är att bekanta mig närmare med henne också och ta det den vägen ?

• guchi

Ja.. hon kan ju då inte veta vad vi haft emellan annars skulle jag få en riktig bitch slap tror jag.

• guchi
    Fröken Hepburn skrev 2014-11-25 11:02:33 följande:
    Jaha? Och vad tänker du tat vi ska göra åt det? Om det nu är som du skriver. Be om ursäkt?

Jag fattar att någon/några gjort dig illa. Trist för dig på alla sätt och vis men med din bitterhet som sjuder i ditt inlägg lär du vara och förbli ensam. Folk orkar inte med gnällspikar i längden.
    Hänger inte med riktigt, vem är bitter och gnällig och varför ?
  • guchi
    Ogenomtänkt skrev 2014-11-25 13:13:04 följande:
    "Realist" är alltså snart 40? Och ör fortfarande motvillig singel?

Av detta drar "realist" slutsatsen att det är "kvinnor"som grupps fel...?

Nu undrar jag om "realist" intresserar sig för kvinnor i sin egen ålder, eller om det är (snygga) 25-35- åringar som är så omsvärmade och som inte vill ha honom...?

Folk träffas i alla åldrar och de flesta jag känner är par med någon relativt jämnårig. Alla möjliga sorters män och kvinnor träffas och bildar parförhållanden. Livet är inte "body contact" eller paradise hotel.

Du verkar oerhört omogen och osympatisk. Kan det var därför du inte får "sexiga Anna, 25år"?
    Du, kan jag fråga dig en sak ? Ta inte illa upp nu, men jag föredrar att fråga istället för att spekulera.
    Är du ett troll eller menar du allvar ?
  • guchi
    Paulina P P skrev 2014-11-25 14:06:24 följande:
    Varför skulle "Ogenomtänkt" inte mena allvar?
    Det var inte min fråga.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!