Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 14:59:42 följande:
Jag är också ensam. Jag är 19 år och har aldrig haft ett förhållande (eller sex). Jag har aldrig blivit uppmärksammad av det motsatta könet. Jag är inte snygg men inte heller ful, jag ser ut som folk gör mest. Jag är trevlig, snäll, omtänksam, är väldigt rättvis och väldigt ambitiös. Trotts detta är den enda komplimangen som jag någonsin har fått (och jag är fortfarande inte ens säker på att det var en komplimang) "du är tillräckligt söt". Tillräckligt söt för vad?!
Var är alla mina beundrare som skulle svärma för mig enligt Ts? Använde de Appel maps och gick vilse eller?
Nej, men skämt å sidor Ts jag tror att kvinnor har det lite lättare än män vad det gäller förhållanden men inte så mycket som du överdriver det till och får det att verka som. Dessutom är inte ens hälften av alla kvinnor en bråkdel av så uppvaktade som du får det att låta som.
Nja.. jag undrar det jag. Själv ser jag dagligen exempel på motsatsen. En snygg kvinna kommer in i ett rum eller en miljö där en majoritet är män, och alla män blir som förbytta och nästan slåss (psykologiskt) om vem som kan vinna hennes gunst och försöker överträffa varandra i att vara trevlig och hygglig mot henne. Jag är snart 40 år och har sett det så mycket att jag med fog kan säga att det är såhär. Samma fenomen kan förvisso ses om det är en snygg man som kommer in i ett rum /en miljö där det är en majoritet kvinnor, men då beror det endast på att han för närvarande är det enda ögongodiset eller trevliga mannen för tillfället. Kommer det in ett antal fler snygga män blir den förste lätt överflödig.