• Smecker

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (bzzt) skrev 2014-11-23 13:08:56 följande:

Det är samma sak med sexlivet, i praktiken är det så gott som alltid kvinnan som bestämmer när man ska ha sex, eftersom hennes kåthet går i perioder medan mannens kåthet är ständigt närvarande (såvida man inte har problem med kroppsnojjor, depressioner eller liknande).

Konstigt, det har jag aldrig märkt genom åren. Antingen är det ett gemensamt beslut, eller så bestämmer jag.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:10:53 följande:

Oj, såg att jag felciterade dig nu, ber om ursäkt för det. Samtidigt är det väl så att sänder man ut "sådana" signaler så uppfattar män det på ett visst sätt. Men jag kan dock hålla med dig om att många män är väldigt fixerade vid kvinnors yttre. Personligen tror jag att många män som i åratal sökt kärleken och en partner gett upp det och börjat fokusera mer på sex istället, för idag är det ju långt lättare för en man att få sex än att hitta en livspartner, eftersom ett kk-förhållande eller ONS gör att kvinnan inte behöver binda sig, något som är skrämmande för många kvinnor.

Desperata män borde sluta vara så utseendefixerade, alltså. Beggars can't be choosers.
  • Smecker
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:08:38 följande:

Ja på det sättet skulle jag inte vilja vara kvinna. När allt kommer omkring så kanske det inte är så dåligt att vara ensam trots allt. Det är ju inte enbart på det sättet och efter de premisserna man vill ha uppmärksamhet. Dessutom får ju många män anpassa sig på ett närmast övermänskligt sätt när de väl hittar någon. Många förhållande kraschar ju för att kvinnan ställt för höga krav på mannen och han inte kunnat eller orkat leva upp till dem. Det omvända förekommer naturligtvis också. men det är nog betydligt vanligare att mannen tvingas till nästan full underkastelse för att ens få behålla sin kvinna.

Och det är precis därför han inte lyckas behålla kvinnan.
  • Smecker
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:46:20 följande:

De som inte har förhållanden kompenserar ju detta med att ligga runt hos män med förhållanden. Kvinnor har fler korta förhållanden och fler sexpartners än genomsnitsmannen. De är ca 15 % av männen som drar upp statistiken för männen.

Känns som som att det är där skon klämmer. Du borde vara irriterad på de män som inte delar med sig.
  • Smecker
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:53:27 följande:

Tjejer mellan 15-25 blir ju konstant överlöst med raggningsförsök och diverse fjäskande. När de blir äldre tappar de en stor del av attraktionen. Men i den åldern är det ocianer av skillnad mellan hur lätt det är mellan könen.

Jag får upprepa mig över trådarna.

Vad spelar det för roll att Anna 18 år blir överöst av raggningsförsök och diverse fjäskande av slemmige Björn 52 år? Majoriteten av kvinnor har inte önskat den uppmärksamhet de får. Majoriteten av kvinnor har inte efterfrågat den uppmärksamhet de får. Majoriteten av kvinnor vill inte ha den uppmärksamhet de får. Bittra offerkoftor till killar anser att denna uppmärksamhet är en förmån och en ynnest, när majoriteten av kvinnor tycker att det är ungefär lika eftertraktat som gonorré eller hjärntumör.
  • Smecker
    Anonym (shit) skrev 2014-11-23 19:27:19 följande:

Har inte läst tråden men känner inte alls igen mig TS. Är ensam sedan 2 år tillbaka, jag menar alltså HELT ensam. Har ingen som besöker mig, är aldrig hos någon. Det har hänt att telefonen har ringt. Den enda jag pratar med är min släkting då och då. Grannarna kan man säga något ord till ibland, men det händer inte ofta den här årstiden.

Tidigare hade jag en partner och livet flöt på. Idag sitter jag hemma, ensam, och fördriver dagarna på något sätt fast det händer att jag har långtråkigt.

Det vore helt OK om någon var ute efter min kropp eller min vänskap, men något nytt förhållande är inte aktuellt.

Jag är på, skulle definitivt ha användning för din kropp. Vad sägs om nästa vecka? Har ett par soffor och en bokhylla jag behöver hjälp att stuva undan innan golvläggarna kommer.
  • Smecker
    Anonym (shit) skrev 2014-11-23 19:37:58 följande:

Åh äntligen, du skulle bara veta vad jag är bra på just sån´t.

Låter bra. Du får känna att någon är ute efter din kropp, jag får hjälp med möblerna. Win-win. Ring mig så bestämmer vi en dag.
  • Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:05:11 följande:

Din erfarenhet spelar ingen roll i DF:s värld (tro mig jag har försökt nå fram jag med). Han kommer avfärda dig med att ni minsann hade för höga krav o.s.v. o.s.v. 

Det KAN ju också bero på att hon/hen/de/ni inte tar den i tvåan. Det gäller ju att vara realistisk här.
  • Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:16:46 följande:

Ja, jävlar. Det har jag inte ens tänkt på, men så måste det vara! Varför har ingen sagt det innan? Efter denna insikt så kommer hela mitt liv att ändras.

Jag VET! Funderar på att skriva en bok om det. En väldigt tunn bok. Okej, en pamflett då.
  • Smecker
    AngoStura skrev 2014-11-23 20:19:10 följande:

Smecker, du är rolig! Och rå.

Det var verkligen inte meningen
  • Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:28:23 följande:

Gör det! Du kommer att bli större än Jesus, jag lovar!

Snacka om att sikta högt.. jag är nöjd om jag är större än Bert Karlsson.
  • Smecker
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-23 20:45:54 följande:

Nåt fel med att vara bitter eller?

Varför kallar du honom för bitter förresten, det har ju inget med sakfrågan att göra.

Du verkar lite bitter.
  • Smecker
    Anonym (Statistik) skrev 2014-11-23 22:20:28 följande:

Jo, det stod också att många yngre män lever i singelhushåll. Men å andra sidan, bara för att man är gammal så är det inte ett problem att många kvinnor lever ensamma? Eller?

Jag tycker gott att dessa ofrivilliga singel-män (autocorrect ville byta till single-minded) bör sänka sina krav lite och ta sitt samhällsansvar. Finns tydligen ett överflöd på 70-åriga kvinnor som lever ensamma.
  • Smecker
    Anonym (Forum) skrev 2014-11-24 10:19:56 följande:

Måste ju vara rättetröttsamt att bli raggad på, verkligen.

Ja, det kan det vara även för killar.
  • Smecker
    guchi skrev 2014-11-24 12:42:37 följande:

Ja... min vän får ganska mycket missriktad uppmärksamhet. Han är medelmåttig, men med en överdriven status pga. sin profession. Han kan ha lätt för att hitta sällskap, men jag är inte så säker att han vill umgås eller ha att göra med vem som helst. När han frågar efter en annan med samma bakgrund är det inte för den skull utan för erfarenhetens skull han frågar efter en likasinnad om jag nu kan säga så.

Din vän har verkligen inte mål i mun, eller kan inte ordna ett eget konto?
  • Smecker
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 12:56:00 följande:

Vilka killar är det de har sex med då när killar nu inte kan få till det?

Mållgan, förmodligen. Jävlar vad den jäveln får ligga.
  • Smecker
    dennis02 skrev 2014-12-02 18:43:47 följande:

Antagligen för att du är manipulativ. Jag tror inte ett ögonblick på att du inte stöter på andras partners.

De som har partners skall väl fan dela med sig till de som inte har!
  • Smecker
    dennis02 skrev 2014-12-02 21:06:37 följande:

Ja men Dorian tycks ju inte lida någon större brist på sexpartners. Ska alla dela med sig till honom bara för att han har en kuk som står jämt?

Vilken borgar-bracka du är.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!