Inlägg från: Anonym (tycker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tycker)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Du TS belyser ett stort och viktigt problem här, en ojämlikhetsaspekt som feministerna tiger ihjäl och närmast betraktar som icke-existerande. 

Anonym (bzzt) skrev 2014-11-23 12:46:24 följande:
    Gäller förstås inte fula kvinnor. Men snygga kvinnor behöver sällan anstränga sig för att få uppmärksamhet av män. Män däremot måste precis som TS säger inte bara se bra ut, utan även ha en viss status i samhället, en bra umgängeskrets och så vidare för att öka chanserna att träffa en brud.

Vad exakt menar du med "fula" kvinnor? Finns sådana? Jag tycker inte det. Vara vacker är synonymt med att vara kvinna, är man kivnna så är man per automatik vacker även om gradskillnader finns. En kvinna är alltid åtrådd, men kanske inte alltid av personer hon anser vara kvalificerade att åtrå henne. Att hon inte behöver anstränga sig gäller generellt, inte bara de som allmänt anses snygga. 

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 12:51:52 följande:
    Kan säga som så att jag har "provat" att vara kvinna på några dejtingsajter och jag fick kanske 100 mail på 3 minuter. Sen ser man med egna ögon dagligen hur kvinnor bara behöver le lite mot män för att få deras intresse och uppmärksamhet. För män räcker det knappast med att le och se sexig ut.. Flört
    Där ser man. Jag tror det skulle vara oerhört lärorikt för kvinnorna att själva utföra motsvarande experiment. Låtsas vara en man, lägga ut en annons på en dejtingsajt, med ett foto föreställandes en ordinär medelålders (=ful) man, som varken har något drömyrke eller rikt socialt nätverk. Det skulle nog bli en rejäl tankeställare, när de ser att annonsen efter några månader fortfarande ligger kvar obesvarad.

• Anonym (tycker)
    DickRex skrev 2014-11-24 17:27:30 följande:

Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.

Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet.  Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det. 

• Anonym (tycker)
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-24 23:51:50 följande:

Hahahah...vilka kan vara de rimliga kraven på en kvinna då?

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För mig är dessa krav - och några till -, alldeles rimliga.

Hahaha! Skojigt.
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:28:47 följande:
    Du vet om att det finns ungefär 50% män och 50% kvinnor i ärlden va?

Många kvinnor i 40-50 årsåldern har svårt att hitta en jämnårig partner. Om du är så desperat och längtar så mycket efter att inte vara ensam kanske du ska rikta dig till kvinnor i den åldersgruppen.
    Ja, därför att jämnåriga män inte uppfyller deras krav och förväntningar. Därför söker många istället män som är 10-20 år yngre än de själva. 
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:38:11 följande:
    Jag var singel i över 5 år innan jag hittade min make. Under den tiden hade jag inte sex alls. Jobbigt, men det gick.

Ja OJ vad jobbigt att frivilligt inte ha sex på 5 år, därför att man bestämt sig för att man inte vill ha det utanför en relation med Den Felfrie Mannen fastän man mycket lätt skulle kunna få det om man så ville. 
    Bland män är det inte alldeles ovanligt att inte kunna få någon som helst form av närhet,  beröring, ömhet eller kyss på 15+ år.  
    Få orgasm går alldeles utmärkt på egen hand för den som tycker det är viktigt, men försök pussas och kramas utan att ha någon annan person.

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:41:25 följande:
    Ska man tro TS finns såna män (men jag har då aldrig störr på dem i verkligheten). Om en massa män i 20 och 30-årsåldern är desperat ute efter en kärleksfull kvinna och inte bryr sig om ålder eller utseende skulle inte kvinnor kring 50 ha svårt att hitta det du beskriver.

Ja precis, där har vi orsaken till att kvinnor kring 50 inte har svårt att hitta det som beskrivs. Vi har ett helt annat läge idag än för några decennier sedan.

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:44:02 följande:
    Och så här är det också:

Ett rum med många män och en alldaglig/ful kvinna kommer in - de noterar det inte ens!

Finns inga fula kvinnor och även alldagliga väcker uppmärksamhet, särskilt om de ensamma kommer in i ett rum med många män. De alldagliga är perfekt frumaterial, inte de übersnygga.

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:47:14 följande:
    Och ändå ser man fler "fula" män med snygga kvinnor än "fula" kvinnor med snygga män.

Det stämmer. Orsaken till det är att det existerar massor med snygga kvinnor, men få snygga män eller fula kvinnor. 

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 12:43:25 följande:
    Jag är sån. Jätterädd för att råka ut för någon som gör mig illa. Rädd för att råka ut för en våldtäktsman och har också svårt att släppa män in på livet pga mobbing.

Mycket klokt av dig! Många kvinnor dras sexuellt till våldsbenägna män eller missbrukare och får sedan lida för det.  Snälla ömsinta män brukar dock inte vara intressanta och dessutom brukar kvinnor vara dåliga på att avgöra vilka män som kan vara potentiellt farliga och vilka som aldrig skulle bära hand mot någon.

• Anonym (tycker)
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-25 22:25:00 följande:
    Min erfarenhet är att de som skryter om att de skulle vara kärleksfulla, omtänksamma, snälla o.s.v., sällan är det.
    Det stämmer. De män som verkligen är kärleksfulla, omtänksamma, snälla skäms lite över det och försöker dölja eller åtminstone tona ner dessa egenskaper eftersom de motverkar sexuell attraktion. De som skryter om detta är däremot machokillarna som försöker framställa sig i annan dager för att omisstänkliggöra sig själva och dölja sitt rätta jag.
  • Anonym (tycker)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 05:52:55 följande:
    Du ser inte att du just gör en logisk vurpa här? Om de snälla killarna tonar ner det för att de är osexigt, varför skulle machokillarna då använda sig av knep som gör dem MINDRE sexiga? Tänk lite för tusan!

Och vet du, jag har skämts över att jag är snäll, men vissa av oss lär oss av livet. Och jag vill faktiskt förändra de störda mansnormer som vi har. Du verkar mest vara fast i dem, som en stackars delfin i ett fiskenät.
    Jo förstår du, förvisso tonar detta ner machokillarnas sexighet en del, men de får inte heller framstå som såpass farliga att tjejerna backar ur av rädsla för sin egen säkerhet och tjejerna måste även kunna hysa en viss förhoppning om att sexet skall kunna leda vidare till en längre relation. Machokillarna vill försöka undanröja tjejernas misstankar om att de bara är ute efter ett ligg (vilket är just det som machokillar oftast är ute efter).
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:39:40 följande:
    Nej. Det är faktiskt inte så. Det är inte lätt som skild kvinna 40+ att hitta någon.
    En kvinna i sina bästa år ställer av naturliga skäl högre krav och förväntningar på en man och då blir det förstås svårare att hitta någon. Tidigare relationer kan göra att man blivit bränd och inte vill riskera upprepa gamla misstag. Barn kan begränsa antalet tänkbara. Men för männen är det stentuff konkurrens om de få lediga 40+ kvinnorna som kan tänka sig ingå en relation med någon i jämförbar ålder.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:41:39 följande:
    Hur vet du att det verkligen var frivilligt. Det var det inte. Jag sökte killar, men fick inte napp vare sig på krogen eller nätet. Eller ja, nätet fick jag napp på innan jag fyllde 30, men när de fick se hur jag såg ut blev det nobben.

Låter minst sagt ovanligt eftersom andra (män, kvinnor) vittnar om motsatsen. Är du verkligen helt säker på att det var just utseendet som förorsakade nobbandet och var i skulle felet bestå anser du?

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:57:24 följande:
    Jag är hetero och finner män attraktiva således. Jag anser att det inte finns särskilt många fula män. Män som jag umgåtts med, som vänner, säger tvärtom. Det kanske beror på att de är heteromän och inte kan se det fina i män.

MIN erfarenhet är att kvinnor som inte är modellsnygga inte får någon uppmärksamhet alls. MIN erfarenhet är att om jag går in i ett rum med bara män så märker de inte det alls. Jag är icke-existerande som alldaglig kvinna 40+. Jag har alltså varit med om detta själv, flera gånger dessutom. Jag känner INGEN kvinna 50+ som har hittat en yngre man. Däremot känner jag många kvinnor som nu varit singlar i över 10 år sedan de skilde sig i 40-årsåldern. Inte blir de uppbjudna när vi är ute och dansar om det står en yngre, snygg tjej bredvid inte. Jag känner också 3 män i 40-årsåldern som alla blivit tillsammans med kvinnor som är 10-15 år yngre än de.

Att vara icke-existerande är normaltillståndet för alldagliga män 40+, så då har du alltså fått en känsla för hur män kan ha det efter 40. Att just Du anser att det inte finns särskilt många fula män hjälper knappast alla de som faktiskt är fula och ensamma.

Nu tror jag inte på att männen inte märker dig, snarare försöker de inte låtsas om det för att inte göra bort sig, eftersom det inte passar sig för lite äldre män. Dessutom tar män nästan för givet att 40+ kivnnor är upptagna och försöker visa respekt för detta. 

Fråga kvinnor som "inte är modellsnygga" utan överviktiga etc så kommer du få svaret att de visst får uppmärksamhet av män. Men de kvinnor som själva är modellsnygga brukar inbilla sig att så inte är fallet. 

Eftersom INGEN av de 50+ kvinnor du känner har lyckats hitta en yngre man, så är mitt förslag att de istället börjar leta efter män i sin egen åldersgrupp. Jag vet vad du talar om, har själv noterat alla dessa annonser där medelålders kvinnor söker betydligt yngre killar men sätter den övre gränsen vid sin egen ålder eller mindre. 

Har du och dina väninnor någonsin funderat på att själva bjuda upp männen till dans istället för att bara passivt låta er bli bortvalda? De skulle nog knappast tacka nej.

Jag är så glad att jag till slut hittade min make. Vi hittade varandra via nätet (ej nätdejting dock) och lärde känna varandra där, utan att se hur vi såg ut. Min man är en snäll, ömsint, varm och go man. Han har flint, är ganska kort, lite rund. Mín älskade mysiga man!!!

Då har han haft osedvanlig tur då. 

När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!

Ett svar på en månad är väl ganska normalt för män vad jag har förstått. Har du själv provat att svara på någon mans annons någon gång? 

• Anonym (tycker)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 02:27:29 följande:
    Fortfarande totalt nonsense. Då skulle ju de "snälla" grabbarna vinna på att vara snälla, inte gömma den egenskapen. Om det är vad tjejerna söker för längre relation. Eller hur.
    Fel, de snälla måste dölja den egenskapen för att bli sedda som attraktiva och sexiga. Annars hamnar de på sin höjd i vänskapsfacket och blir inte sedda som män.
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-01 08:57:38 följande:
    Det finns flera såna undersökningar. Jag läser denna i Illustrerad Vetenskap:

illvet.se/manniskan/lakarvetenskap/har-man-storre-sexbehov-an-kvinnor

"Som tonåringar har män som regel större aptit på sex än jämnåriga kvinnor. I denna ålder kulminerar nämligen männens sexlust, ­varefter den sedan långsamt börjar avta. ­Kvinnornas sexlust blir omvänt större genom livet och når sin absoluta topp först när de närmar sig övergångsåldern.

Kvinnors sexlust stiger med åldern
    I 40-årsåldern är det inte ovanligt att ­kvinnor har påtagligt mer lust till sex än sina jämnåriga manliga partners."

Inga nya fakta, men vissa här i tråden tar nog inte in informationen ändå.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-01 10:31:08 följande:

Eftersom killar har sin peak i 20-årsålder och tjejer har sin peak efter 40 borde sexuellt frustrerade killar i 20-årsåldern leta bland 40+-arna.

Just det kan vara en av orsakerna till att unga killar och medelålders kvinnor dras till varandra och söker upp varandra, med resultatet att medelålders män blir ensamma och övergivna.  

• Anonym (tycker)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 00:14:15 följande:
    Mhm. Så varför får jag, som är snäll, ligga så pass mycket som jag får?
    Ja där fick du dig en funderare. Kanske leder till självinsikt tids nog.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-02 08:00:49 följande:
    Fast medelålders män har en tendens att söka sig till unga tjejer. De tycker att de är lika snygga som när de var unga och att de därför passar bäst med tjejer i 20-årsåldern. Jag har två singelmän i bekantskaptskretsen just nu, 59 och 60, som enbart raggar på tjejer under 30 av den anledningen.

Och dessa bägge singelmän är representativa för manssläktet menar du? 

Vilka lustiga teorier du målar upp om dessa två mäns självbild och orsaken till deras märkliga kvinnoval.
    Har det aldrig fallit dig in att fundera över varför de är singlar? Troligen därför att kvinnor i deras egen ålder (de få som är lediga) helt saknar intresse för dem (och andra medelålders män). I en sista desperation försöker de sig då på tjejer under 30, även fast de vet att utsikterna även där är minimala. Männen är säkert medvetna om hur fula och gamla de har blivit, men min gissning är att dessa två män har gott om pengar och status som väger upp för detta.
    Är du verkligen säker på att dessa påraggade tjejer är under 30? Kvinnor tenderar att oftast se cirka 10-20 år yngre ut än vad de egentligen är och det är därför inte alltid så lätt att avgöra vem som är 25 och vem som är 45. Till skillnad från män, som brukar få gubbstämpel på sig efter 35.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!