Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:39:40 följande:
Nej. Det är faktiskt inte så. Det är inte lätt som skild kvinna 40+ att hitta någon.
En kvinna i sina bästa år ställer av naturliga skäl högre krav och förväntningar på en man och då blir det förstås svårare att hitta någon. Tidigare relationer kan göra att man blivit bränd och inte vill riskera upprepa gamla misstag. Barn kan begränsa antalet tänkbara. Men för männen är det stentuff konkurrens om de få lediga 40+ kvinnorna som kan tänka sig ingå en relation med någon i jämförbar ålder.
Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:41:39 följande:
Hur vet du att det verkligen var frivilligt. Det var det inte. Jag sökte killar, men fick inte napp vare sig på krogen eller nätet. Eller ja, nätet fick jag napp på innan jag fyllde 30, men när de fick se hur jag såg ut blev det nobben.
Låter minst sagt ovanligt eftersom andra (män, kvinnor) vittnar om motsatsen. Är du verkligen helt säker på att det var just utseendet som förorsakade nobbandet och var i skulle felet bestå anser du?
Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:57:24 följande:
Jag är hetero och finner män attraktiva således. Jag anser att det inte finns särskilt många fula män. Män som jag umgåtts med, som vänner, säger tvärtom. Det kanske beror på att de är heteromän och inte kan se det fina i män.
MIN erfarenhet är att kvinnor som inte är modellsnygga inte får någon uppmärksamhet alls. MIN erfarenhet är att om jag går in i ett rum med bara män så märker de inte det alls. Jag är icke-existerande som alldaglig kvinna 40+. Jag har alltså varit med om detta själv, flera gånger dessutom. Jag känner INGEN kvinna 50+ som har hittat en yngre man. Däremot känner jag många kvinnor som nu varit singlar i över 10 år sedan de skilde sig i 40-årsåldern. Inte blir de uppbjudna när vi är ute och dansar om det står en yngre, snygg tjej bredvid inte. Jag känner också 3 män i 40-årsåldern som alla blivit tillsammans med kvinnor som är 10-15 år yngre än de.
Att vara icke-existerande är normaltillståndet för alldagliga män 40+, så då har du alltså fått en känsla för hur män kan ha det efter 40. Att just Du anser att det inte finns särskilt många fula män hjälper knappast alla de som faktiskt är fula och ensamma.
Nu tror jag inte på att männen inte märker dig, snarare försöker de inte låtsas om det för att inte göra bort sig, eftersom det inte passar sig för lite äldre män. Dessutom tar män nästan för givet att 40+ kivnnor är upptagna och försöker visa respekt för detta.
Fråga kvinnor som "inte är modellsnygga" utan överviktiga etc så kommer du få svaret att de visst får uppmärksamhet av män. Men de kvinnor som själva är modellsnygga brukar inbilla sig att så inte är fallet.
Eftersom INGEN av de 50+ kvinnor du känner har lyckats hitta en yngre man, så är mitt förslag att de istället börjar leta efter män i sin egen åldersgrupp. Jag vet vad du talar om, har själv noterat alla dessa annonser där medelålders kvinnor söker betydligt yngre killar men sätter den övre gränsen vid sin egen ålder eller mindre.
Har du och dina väninnor någonsin funderat på att själva bjuda upp männen till dans istället för att bara passivt låta er bli bortvalda? De skulle nog knappast tacka nej.
Jag är så glad att jag till slut hittade min make. Vi hittade varandra via nätet (ej nätdejting dock) och lärde känna varandra där, utan att se hur vi såg ut. Min man är en snäll, ömsint, varm och go man. Han har flint, är ganska kort, lite rund. Mín älskade mysiga man!!!
Då har han haft osedvanlig tur då.
När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!
Ett svar på en månad är väl ganska normalt för män vad jag har förstått. Har du själv provat att svara på någon mans annons någon gång?