Inlägg från: Anonym (Nils) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nils)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

mikipiki skrev 2014-11-23 20:01:32 följande:

Så bitter 'anonym (DF)'. Jag har själv levt ensam i många år samt haft flera väninnor som gjort detsamma, medan männen i våra liv gått från den ena tjejen till den andra. Så jag grundar mitt uttalande på erfarenhet.

Nåt fel med att vara bitter eller?

Varför kallar du honom för bitter förresten, det har ju inget med sakfrågan att göra.
  • Anonym (Nils)
    DickRex skrev 2014-11-24 18:37:51 följande:
    OK, jag har ingen statistik på att det finns fler singelkvinnor i fertil ålder (eller vilken ålder vi nu snackar om) så vi kan säga att jag har fel, men det spelar ingen roll. Det finns ändå massor av kvinnor som inte hittar en bra kille trots rimliga krav (verkligen singel, ärlig, ansvarstagande, utan ölmage, icke sverigedemokrat, icke fotbollsmissbrukande soffliggande jättebebis). Att det skulle vara nonsens är jag tveksam till, men du kanske känner massor av tjejer och kan göra statistik själv? Min erfarenhet av alla tjejer som jag har pratat med är den motsatta. 
    Hahahah...vilka kan vara de rimliga kraven på en kvinna då?

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För mig är dessa krav - och några till -, alldeles rimliga.
  • Anonym (Nils)
    Johan75 skrev 2014-11-24 23:54:08 följande:
    För dig ja, men för den tilltänkta partnern kanske du ställer alldeles för höga krav utifrån vem du är.
    Natürlich. Precis som kraven i inlägget jag kommenterade.
  • Anonym (Nils)
    DickRex skrev 2014-11-25 00:04:48 följande:
    Lite fördomsfullt kanske, men jag tror att du och jag Nils är något på spåren ...och själv dissar jag också rökare benhårt. Nä, men naturligtvis finns det väl massor av bra singlar av alla de slag, men om det skulle vara "urplockat" (lite som i en butik i slutrean) så är det ju inte heller konstigt. 
    Det tror jag med, att vi är. Det är en marknad, en boklåda!

Till sist kanske du får hålla tillgodo med en storbolmande och fotbollsälskande sverigedemokrat, och jag med en asexuell fetis som ligger och läser feministiska berättelser som handlar om det fantastiska med utrotningen av män, om nätterna.

Eller nej, då skiter jag nog i hela saken. Det där med kärlek o.s.v. är bara bluff ändå, det insåg jag för länge sen!
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:56:43 följande:
    *skrattar* Nej, det är ju precis det jag inte gör! Jag behandlar dem som människor, med kärlek och omtanke. Att vi har sex är en trevlig bonus.

Uppenbarligen är jag ju inte likadan, eftersom jag har varma, goda relationer med kvinnor, och ni inte har det.
    Min erfarenhet är att de som skryter om att de skulle vara kärleksfulla, omtänksamma, snälla o.s.v., sällan är det.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 05:48:36 följande:
    Vet jag inget om. Jag skröt inte.
    Jo, att ösa positiva omdömen om sig själv, är att skryta.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:26:02 följande:
    Wow, jag trodde verkligen inte jag var en toppen på isberget-kille... där ser man!!
    Som sagt, tomma tunnor...
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:11:16 följande:
    Njae. Män har inte alls högre sexdrift.
    Vad vet du om det?
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 02:26:01 följande:
    Jag har läst undersökningar. Och jag har läst trådarna här på FL. Om man liksom höftar lite på att kvinnor är överrepresenterade här, så blir antalet gnälltrådar om för lite sex i relationen ungefär lika stort för män som kvinnor, relativt sett.
    Nej nej, det är liksom ingen validitet i den empirin.

Det spelar ingen roll hur många gånger du påstår det ena eller det andra. Du måste (vetenskapligt) bevisa det - eller referera till sådana bevis -, för att det ska vara relevant.

Varför erkänner du inte istället, att det är en ideologisk/politisk övertygelse hos dig att kvinnor och män har precis likadan sexlust? Du vill, av politiska och ideologiska skäl, att det ska vara så, men du vet inte.

Tänk att folk har så svårt skilja på dessa saker.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-28 12:20:59 följande:
    Så jag måste bevisa medan du kan påstå vilt? Knappast du.
    Jag har ju inte påstått nånting alls när det gäller kvinnors/mäns sexlust. Det är DU som påstår saker och ting, utan nån som helst täckning.

Självutnämnd expert?
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 00:03:49 följande:
    Så du är inte emot mig, du bara ifrågasätter i alla fall?

Nej, men intresserad av ämnet, och någorlunda påläst.
    Jag har ingen uppfattning i frågan, huruvida kvinnor statistiskt sett har större sexlust, lika stor/liten eller lägre, än män. Det måste vara oerhört svårt att konstatera hur verkligheten ser ut i det avseendet, eftersom "sexlust" är ett så subjektivt begrepp. Det man skulle kunna konstatera, genom att fråga folk via enkäter, är hur folk själva skattar sin sexlust, men det är ju inte samma sak som att konstatera hur stor/liten sexlusten verkligen är.

Men du tycks veta en massa saker om detta...:) Det säger nog mer om dig än om verkligheten.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 18:36:45 följande:
    Jag vet mer än många andra i den här tråden, ja. Saker som forskare diskuterat, forskat i och visat på.
    Men ta då och visa på en studie som visar att män och kvinnor har samma grad av sexlust. Ska bli intressant.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-12-01 09:00:03 följande:
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar/

"Män onanerar mer och tycker bättre om tillfälligt sex. Annars är kvinnor och män lika. Men fördomar om könsskillnader får kvinnor att prestera sämre."
    Det du länkar till är inte trovärdigt, eftersom personen som uttalar sig, Janet Shibley Hyde, är genusforskare. Med genusforskning är det så att den UTGÅR från att människans medvetande helt och hållet är format av det kulturella sammanhanget. Lenin ansåg f.ö. samma sak på sin tid.

Man kan alltså konstatera att genusforskarna UTGÅR från det de borde BEVISA. De har bestämt sig för svaren redan när de ställer frågorna, och är därför inte vetenskap i klassisk mening, utan politik/ideologi.
  • Anonym (Nils)

I följande vetenskapliga sammanställning, presenteras ett mönster bestående av 7 distinktioner i manlig och kvinnlig sexualitet.

T.ex. : "Men want sex more often than women at the start of a relationship, in the middle of it, and after many years of it," Baumeister concludes after reviewing several surveys of men and women."

www.webmd.com/sex/features/sex-drive-how-do-men-women-compare

Hur var det nu, Dorian? :) Var det inte du som var så kunnig på området? Var det inte du som påstod att kvinnors och mäns sex-drive är precis lika stor? Vad byggde du det på? Dina egna fantasier?

• Anonym (Nils)
    Anonym (Gävletös) skrev 2014-12-04 15:33:54 följande:
    Får man inte flirta?
    Nä, fan sexistiskt ju
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Fiastina) skrev 2014-12-04 23:53:57 följande:
    Men herregud det är väl ingen skillnad från djurriket där fler hanar uppvaktar en hona och hon väljer ut den bästa och starkaste att para sig med.

För det är vad det handlar om, varför många av oss är kräsna. Vår biologi säger att om vi ska sätta ungar till världen så ska det ske med den rätte. Vi vill hitta den Sanna kärleken.

Och nej, i min omgivning är det det MOTSATTA. Har många singelvänner i åldern 25-35, vackra kvinnor, som inget hellre vill än att gifta sig och skaffa barn. Många av dem börjar bli total desperata då klockan tickar. Killarna de träffar är aldrig redo att binda sig. En av tjejerna blev tom dumpad då hon ville prata om förlovning med sin pojkvän sedan 3 år tillbaka...
    Det där med "bästa" och "starkaste" kan diskuteras. De drag som premieras via den sexuella reproduktionen är ju alltid relativt det sociala sammanhanget.

I ett samhälle med en androgyn kultur, så premieras troligen drag hos mannen som är så könsneutrala som möjligt.

På 1100-talet gynnades säkert (förutom hos adeln då) fysisk styrka, uthållighet, resistens mot sjukdomar o.s.v.

Idag gynnas säkert förmågan att sitta på kafé och skvallra, snabb anpassning till trender, närvaro på sociala medier, etc.

Ett grundläggande begrepp är dock "ekonomi". En man som inte ses som kapabel att försörja sig och sin familj, får reproducera sig i mycket ringa omfattning, och endast så länge kvinnan är yngre. Äldre kvinnor (+25) har då lärt sig att det inte räcker med "skönhet", "muskler", "snällhet" o.s.v. Degen måste komma in också.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!