• P30

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Som allt för snäll kille är det väldigt, väldigt svårt att skaffa tjej. Alla män omkring mig som är "bra killar" men inte får till det, så är det för att de är för mesiga helt enkelt.

(Sen finns det säkert några, som ts, som bara går runt och är bittra också och möjligen dem med sugig kvinnosyn. Och många som är för kräsna. Bara för att de såg ok ut som 15-åringar kan de inte få supermodellen som dessutom är oskuld och blir en perfekt mamma. Fast när det gäller singelkvinnor i bekantskapskretsen är det sista ett större problem än med männen. Tjejerna är JÄKLIGT kräsna. Då får de finna sig i att vara ensamma istället.)

Killar: No more mr. nice guy. Köp den boken och gör både dig själv och kvinnorna omkring dig en tjänst.

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • P30
    Johan75 skrev 2014-11-24 10:24:21 följande:
    Nu har jag inte läst boken och kan därför inte uttala mig om huruvida den är något att ha eller inte - men en författare som varit "relationsexpert" hos Bill O´Reilly och Rush Limbaugh får nog bevisa ganska mycket för mig personligen innan han/hon vinner någon som helst cred. 
    Men toppen. Så vilka boktips kommer du med då för att hantera de här frågorna? Något som du läst då alltså...
  • P30
    guchi skrev 2014-11-26 00:06:11 följande:
    Jag kan tänka mig att om man vill begripa något område så behöver man både information som närmare erfarenhet för att det ska kunna anses som kunskap. Så har iaf. jag uppfattat det, att man inte endast kan utgå från vare sig hypotes eller teori.
    Jag har läst dina två meningar många gånger och är fortfarande rätt osäker på vad du egentligen menar och vad du egentligen debatterar mot eller med.

Men jag tolkar det du skriver som: "för att kunna något måste du både ha upplevt det själv och läst något om det". Det verkar ju ganska konstigt...

Det bör vara fullt möjligt att lära sig mycket om japansk litteratur utan att lära sig japanska, men det underlättar nog.

OM man både upplevt och lärt sig via livet - och har läst teori eftersom man är intresserad så är det troligare att man vet mer.

Och OM man vet mer är det troligare att man kan ta sig till sin målbild.

Hur är då det här kopplat till trådstarten och mitt boktips? Ytterst oklart, men jag gör ett försök och kastar mig ut.

Jag rekommenderar böcker som betytt mycket för mig. Att då bli ifrågasatt för att författaren har varit gäst hos några konservativa, tjocka och snoppinnehavande amerikaner känns rätt irrelevant. Jag uppfattar inte boken som ett del i en politisk plan, jag tror inte att den har någon mer raffinerad agenda än att få folk att förstå varför de beter sig som de gör.

Man kan sammanfatta den som så här: ta hand om din kropp och själ bättre, släpp tv:n och börja umgås med riktiga människor där ni diskuterar riktiga saker. Sluta vara så rädd för att säga vad du tycker. Du behöver gilla dig själv för att andra skall kunna gilla dig. Medömkan är inte så sexigt.
  • P30

Faen vad mycket skruvade människor som finns här.

Varenda polymänniska jag har träffat på har varit kommunikativa personer som gillar andra människor. Jag har inte träffat Dorian irl även om jag känner folk som känner honom och är rätt säker på vem av er i ringhörnorna jag helst skulle dela en back öl med en fredagskväll.

Och jag tror att det där gäller ungefär 98% av FLs läsare. Att misstänkliggöra någon för att hen 1. har sex med människor,  2. inte ser något problem med det, 3. inte för någon bakom ljuset med avsikterna och utsikterna för förhållandet, tja då undrar jag varför man inte bara slår på aktuellt istället, surfar porr eller går en promenad istället...

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!