Inlägg från: Anonym (Forum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Forum)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Statistik) skrev 2014-11-23 21:46:58 följande:

Gjorde en sökning på singelhushåll på internet, hittade denna: www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Tva-personer-i-snitthushallet/

Notera alltså att 53% sv singelhushållen består av kvinnor, och 47% är män. Således är det INTE vanligare att män bor ensamma...

Du har en väldigt cynisk, och oerhört vinklad bild på det hela. Du tror dig se vad du vill se, och ibland är det säkert som du tror. Men det går inte att måla upp bilden av att vissa kvinnor väljer och vrakar, styr och ställer i dating-och förhållandevärlden till något slags allmängiltigt "såhär är det, alltid". Ibland är det så. Ibland är det motsatsen. Ingetdera könns särskilt sunt, och tror de flesta är litet lagom mittemellan...

Jag själv (kvinna) hittade min livskamrat när jag var sjutton. Det gjorde ju å andra sidan min man också. Och det var jag som fick jobba litet för att få honom på fall

Beror på att två tredjedelar av alla över 70 år är kvinnor. Högre medellivslängd drar upp statistiken. Det ser annorlunda ut vid åldrar kring 20-30.
  • Anonym (Forum)
    Smecker skrev 2014-11-23 22:23:25 följande:
    Jag tycker gott att dessa ofrivilliga singel-män (autocorrect ville byta till single-minded) bör sänka sina krav lite och ta sitt samhällsansvar. Finns tydligen ett överflöd på 70-åriga kvinnor som lever ensamma.
    Du menar förbrukat kapital. Nä ni ska sitta och ruttna i ensamhet på ålderns höst.
  • Anonym (Forum)
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-24 08:53:51 följande:

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

Måste ju vara rättetröttsamt att bli raggad på, verkligen.
  • Anonym (Forum)
    Lavish skrev 2014-11-24 10:55:45 följande:

Nu är det ju så att livet har fler aspekter, problem och glädjeämnen än bara köttmarknad... 

Japp som South Park.
  • Anonym (Forum)
    DickRex skrev 2014-11-24 17:27:30 följande:

Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.

Dumskalle läs tråden. Det beror på att 2/3 av alla över 70 är kvinnor. I medelålder har fler kvinnor relationer.
  • Anonym (Forum)

Men det kan ju hänga ihop med i vilken ålder man är som mest attraktiv.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!