Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
TS din verklighetsbeskrivning är så långt ifrån det jag upplever i min vardag att jag undrar om vi lever på olika planeter. I min bekantskapskrets är de flesta heterosexuella par i tidiga 30-årsåldern. För varje kvinna som är ihop med en man är en man ihop med en kvinna... Och de männen med kvinnliga partners är inte några macho superhjältar med miljoninkomster. De är vanliga killar med fel och brister, precis deras partners är vanliga tjejer med sina fel och brister. Ingen av kvinnorna hunsar sig man eller vill bli behandlad som en prinsessa. Att bli placerad på pedistal är ett stort hinder för att kunna ha ett vanligt förhållande som ska funka i vardagspusslet med jobb och barn. Och för din info: jag är en snygg kvinna som när jag var ung trodde att mitt utseende var det enda av värde jag hade. När jag träffade min man jobbade han i industrin, inget glammigt högavlönat jobb. Han var lite överviktig och hade rätt kass hy. Han var den förste man jag kände mig helt avslappnad med, och den förste som inte kommenterade hur snygg jag var. Han var däremot den förste man som sa att jag var rolig och smart. Han älskar mig för mig, inte för att jag av genetisk tur råkade få ett tilltalande yttre.