Inlägg från: PrinsessanLeia |Visa alla inlägg
  • PrinsessanLeia

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

-ridå-

Är du medveten om att det finns kvinnor som varken ser sig själva som någon prinsessa eller vill bli behandd så?

• PrinsessanLeia

Med den synen på kvinnor kommer du aldrig mågon vart, det kan jag lova.

Fria? Alla människor är fria men ett förhållande är ju oftast en överenskommle om att man beter sig repektfullt mot varandra och inte inleder sexuella relationer med andra. Och vad gäller att ha behov av att känna sig uppskattade och uppvaktade är det ibte något typiskt kvinnligt utan mänskligt. Se kan uppvaktan och beundran ske på olika sätt. Du får nog helt enkelt lägga ned din attityd om att män är på sitt sätt och kvinnor på sitt.

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:14:37 följande:

Så kan det nog vara, men det är inte den uppfattningen man får om man ser på hur verkligheten ser ut. Kvinnor har väl den ambivalensen att de både vill vara självständiga och fria samtidigt som de vill bli behandlade "som kvinnor" och känna sig uppskattade, uppvaktade och omhändertagna. Dvs de vill både äta kakan och ha den kvar.

Jag har bara stött på ett fåtal verkligt självständiga kvinnor i mitt liv, och de har ofta varit äldre och haft en "dra åt helvete"-attityd till uppvaktande män. Ofta garvade kvinnor som varit med om livet.

• PrinsessanLeia

Om du se alla kvinnor som krävande och som pockar på uppmärksamhet så har du en rätt skev kvinnosyn och då avspeglas det förmodligen också på hur du beter dig mot kvinnor.

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:25:02 följande:

Så vad var det för fel på min syn då? Om nu alla människor, enligt dig har behov av att känna sig uppskattade och uppvaktade. Då är vi ju inne på samma spår, även om jag hävdar att ambivalensen är tydligast hos kvinnor.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!