Inlägg från: Ann Cistrus |Visa alla inlägg
  • Ann Cistrus

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Sicket skitsnack. Jag har många gånger känt mig jäkligt ensam i sällskap med män (och kvinnor) som enbart ger uppmärksamhet baserat på yttre faktorer. Bara för att jag ser bra ut betyder inte det att jag inte behöver koppla med andra människor på ett djupare plan än så. 

Med andra ord: det räcker inte att vara omsvärmad av en massa knastar för att man inte ska känna sig ensam. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:00:22 följande:
    Tror det är lite omvänt så att man blir mer och mer otacksam ju mer uppmärksammad man blir. "Bara för att jag ser bra ut betyder det inte att jag behöver koppla med människor på ett djupare plan än så". Du är helt enkelt trött på att bli uppmärksammad, jämför den tröttheten med hur tröttsamt det kan vara att vara ensam i förlängningen. Olika situationer - men båda tröttande och blir blase till slut.
    Varför ska jag vara tacksam för att människor drar slutsatser om mig enbart baserat på mitt utseende? Ska andra människor bestämma vilken sorts uppmärksamhet min själ törstat efter? Skulle ett "fan vad snygg du är" kompensera för mtt behov av att bli sedd för den jag är? 

Jag kan garantera att det är fullt möjligt att känna sig ensam trots att byggnadsarbetare visslar efter en när man går ut... 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:10:53 följande:
    Oj, såg att jag felciterade dig nu, ber om ursäkt för det. Samtidigt är det väl så att sänder man ut "sådana" signaler så uppfattar män det på ett visst sätt. Men jag kan dock hålla med dig om att många män är väldigt fixerade vid kvinnors yttre. Personligen tror jag att många män som i åratal sökt kärleken och en partner gett upp det och börjat fokusera mer på sex istället, för idag är det ju långt lättare för en man att få sex än att hitta en livspartner, eftersom ett kk-förhållande eller ONS gör att kvinnan inte behöver binda sig, något som är skrämmande för många kvinnor.
    Jo det var just det jag reagerade på i din ts, att kvinnor har det lätt eftersom vi (de snygga av oss) överöses med uppmärksamhet och komplimanger. Att det skulle vara en garanti för att man inte är ensam, och det var det jag invände emot. 

Jag håller med dig om att attityden i samhället verkar vara den att männen ska vara drivande i sitt uppvaktande utan att förvänta sig att få något i gengäld, vilket säkerligen blir tröttsamt i längden. Jag kan dock själv erkänna att jag var singel väldigt länge just för att så få män verkade vara genuint intresserade av ett förhållande utan enbart var ute efter sex. 
  • Ann Cistrus
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:28:20 följande:
    Ändå finns det ju gott om män som är ute efter ett mer seriöst förhållande, men du har kanske haft otur som endast stött på sexfixerade män. Det där tenderar att vara olika beroende på vilken socialgrupp man umgås med, hur grupptryck och individuell inställning till motsatta könet påverkar, samt på var i landet man bor. Själv har jag upptäckt, då jag flyttat runt en del i mitt liv, att det kan vara helt olika från en stad till en annan, och från ett umgänge till ett annat.
    Ja, jag är iofs öppen för att mitt långa singelskap hade flera olika faktorer. Den största bromsklossen var jag själv och min benägenhet att rata män som låste sig vid det yttre, som inte var uppenbart och genuint intresserade av mitt inre. 

Nåväl, nu har vi väl ändå enats om att din åsikt inte kan appliceras på ALLA snygga kvinnor? Kyss
  • Ann Cistrus
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:38:17 följande:
    Nej. Men jag beskrev hur det ser ut i stora drag och att det är en ganska allmän uppfattning att det är på det här viset. Men det är klart man bör ta hänsyn till undantagen. Jo jag har också hört en del kvinnor säga att de känner sig ensamma trots uppmärksamhet från män. Samtidigt så bör man nog både som man och kvinna signalera om man är ute efter att prata på ett djupare plan än om man bara vill bli sedd för hur fysiskt attraktiv man är.. det där kan ofta vara en svår balansgång och människor tenderar att uppfatta saker olika.
    Just det. Om en snygg kvinna är trevlig så flörtar hon. Om en mindre snygg kvinna är trevlig så är hon trevlig. Det spelar liksom ingen roll hur trevlig man försäker vara om den man pratar med har bestämt sig för att man flörtar... 
  • Ann Cistrus
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:55:05 följande:
    Jag har förstått mer än väl att det är är ett problem för många kvinnor som ser bra ut. När (den snygga) kvinnan är ute efter och söker någon att prata med som vän, så ser många män "chansen" att få sex och även något mer utöver det. Kanske är män mer desperata trots allt och låter sina egna fantasier och sin verklighetsflykt bli verklighet för dem. Sen hör det ju till att för många män innebär det en viss status bland andra att "lyckas lägra en snygg kvinna". Speciellt äldre män som ser sin ungdomlighet försvinna och börjar se gamla ut är nog lite extra desperata och kan upplevas som påflugna.
    Vet du, jag är i slutändan ganska övertygad om att det är en lång rad av tillfälligheter som avgör om man snubblar över "den rätte" eller inte. Förutsatt att man inte har några avgörande fysiska eller psykiska problem, vill säga... 

Under alla år jag drog runt som (halvfrustrerad) singel fanns ju min nuvarande sambo någonstans där ute och drog runt han också. Att våra vägar en dag korsades ser jag inte som annat än slumpartat. Det absolut sämsta man kan göra är att tillåta sig att odla ett förakt för det motsatta könet och börja generalisera om hur "de" är och hur "de" fungerar. 
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!