Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:10:53 följande:
Oj, såg att jag felciterade dig nu, ber om ursäkt för det. Samtidigt är det väl så att sänder man ut "sådana" signaler så uppfattar män det på ett visst sätt. Men jag kan dock hålla med dig om att många män är väldigt fixerade vid kvinnors yttre. Personligen tror jag att många män som i åratal sökt kärleken och en partner gett upp det och börjat fokusera mer på sex istället, för idag är det ju långt lättare för en man att få sex än att hitta en livspartner, eftersom ett kk-förhållande eller ONS gör att kvinnan inte behöver binda sig, något som är skrämmande för många kvinnor.
Jo det var just det jag reagerade på i din ts, att kvinnor har det lätt eftersom vi (de snygga av oss) överöses med uppmärksamhet och komplimanger. Att det skulle vara en garanti för att man inte är ensam, och det var det jag invände emot.
Jag håller med dig om att attityden i samhället verkar vara den att männen ska vara drivande i sitt uppvaktande utan att förvänta sig att få något i gengäld, vilket säkerligen blir tröttsamt i längden. Jag kan dock själv erkänna att jag var singel väldigt länge just för att så få män verkade vara genuint intresserade av ett förhållande utan enbart var ute efter sex.