• LaLola

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 12:40:20 följande:

Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad,

Vilket jävla skitsnack.
  • LaLola
    Anonym (bzzt) skrev 2014-11-23 12:46:24 följande:
    Gäller förstås inte fula kvinnor. Men snygga kvinnor behöver sällan anstränga sig för att få uppmärksamhet av män. Män däremot måste precis som TS säger inte bara se bra ut, utan även ha en viss status i samhället, en bra umgängeskrets och så vidare för att öka chanserna att träffa en brud.
    Ok, då kan vi konstatera att jag o de flesta jag känner är fula.
  • LaLola
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 12:51:52 följande:
    Kan säga som så att jag har "provat" att vara kvinna på några dejtingsajter och jag fick kanske 100 mail på 3 minuter. Sen ser man med egna ögon dagligen hur kvinnor bara behöver le lite mot män för att få deras intresse och uppmärksamhet. För män räcker det knappast med att le och se sexig ut.. Flört
    Då kan vi konstatera att män är jävligt desperata med andra ord. Eller hur? För det kan ju inte ha något med fördelningen män/kvinnor på dejtingstället att göra eller det faktum att du uttryckte dig annorlunda som kvinna...
  • LaLola
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:06:08 följande:
    Så kommer en av de väntade klyschorna - män är desperata. Ja, haha, det är klart att du blir desperat till slut om du verkligen lider av ensamheten. Det gäller alla människor och inte bara män! Det är naturligt att umgås och ha ett socialt nätverk, men vårt samhälle har blivit alltmer egoistiskt och känslokallt och feminismen har gjort sitt till för att män har hamnat i denna "desperata" situation.

Här på FL så säger en del kvinnor att "sex eller kärlek är ingen rättighet". Men säger man det till en ensam kvinna så är man väl rent manschauvinistisk.
    Ja såklart beror det på desperation. Kan du snacka skit så kan jag vettu.

Det är alltså endast män som är ensamma?
  • LaLola
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:16:11 följande:
    Har aldrig sagt att det endast är män som är ensamma, men det är betydligt vanligare att män är det! Ändå så anstränger sig många män till det yttersta för att se bra och välvårdade ut och arbetar ständigt på sin charm och tilldragelseförmåga, ofta utan resultat.

Så kommer det en kille som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig och får tag i världens pingla, framför ögonen på den som har ansträngt sig i flera års tid. Inte undra på att män till sist blir blase..
    Bittra människor får sällan ihop det med nån.
  • LaLola
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:34:30 följande:
    Även om det finns ensamma män som är bittra, så visar de sällan detta utåt utan försöker hålla en glad och positiv fasad. Sen kan det alltid finnas olika orsaker till varför människor är bittra, behöver inte nödvändigtvis vara enda anledningen att de inte får tag i någon livspartner..
    Förr eller senare så märks det.

Så vad är orsaken till att du är ensam om du framstår som en sån toppenkille utåt?

• LaLola
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-23 13:48:44 följande:

Män har vissa problem, kvinnor har andra problem. Frågan är hur man hanterar dessa.

Man hanterar dem inte genom att starta 35 trådar med samma tema.

Räcker det med 35?
    Jo jag misstänker också att det återigen är samma kille.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!