Inlägg från: Anonym (Elsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsa)

LCHF - Fungerar det verkligen?

Du ska välja något som håller för hela livet. Det de flesta behöver är en livstidsförändring, inte någon Quick fix.

Att det är hälsosamt med ett stabilt blodsocker är inga konstigheter. Och för många är LCHF en bra väg dit.

Som träning rekommenderar jag också att springa. Har man bra skor och en sport-bh är det bara att ge sig ut! Men annars så har kosten mer påverkan på vikten än vad träningen har så det viktigaste är att man styr upp vad man stoppar i sig.

• Anonym (Elsa)

Alla de där länkarna känns inte 100% relevanta. Någon talar om låg kolhydratkost och high protein?
    LCHF = Low Carb High Fat sist jag kollade.

Kan vi inte bara vara överens om att det inte finns några långtidsstudier ännu?
    Och att det är väldigt lätt att vara skeptisk till något man aldrig testat själv?

Jag säger inte att alla ska äta LCHF, det är säkert inte en väg för alla att gå. Men är man en sån som säger sig ha testat "allt" så varför inte testa det också?
    Om jag var i den situationen hade jag väl testat GI, detoxat och gjort allt möjligt för att hitta en livsstil som funkade för mig.

Svar på tråden LCHF - Fungerar det verkligen?