Inlägg från: Tejasmamma |Visa alla inlägg
  • Tejasmamma

Diabetes?

Jag fick hem en blocksocker mätare igår, idag på morgonen ligger mitt blodsocker på 8.4. Alltså mitt faste blodsocker, vad jag har förstått så ligger det ganska högt och jag bör göra någonting åt det nu...

Jag äter bra mat och 4-5 måltider om dagen, 2 stora mål och 3 mellanmål. Jag tänkte bara kolla om det fanns någonting mer att tänka på? =( 

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Svar på tråden Diabetes?
  • Tejasmamma

Allting ser bra ut när jag är hos läkaren, det enda som är fel är mina sköldkörtel värden. Jag tränar redan och äter "rätt", men mina blodsocker värden verkar strula i alla fall =( det är som högst på morgonen men går aldrig ner under 8 =/

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Tejasmamma
    x0x0x0x skrev 2015-03-20 19:53:12 följande:
    Har du ett fastesocker som vid flera tillfällen ligger över 8 har du diabetes. Menar du att din läkare inte har tagit fasta på dina sockervärden? Det låter jättekonstigt.
    Är det dessutom så att du motionerar och äter bra och ändå har så höga värden behöver du ha tabletter.

Ser att tråden är gammal så jag hoppas att du fått rätt hjälp nu.
    Fortfarande inte fått hjälp =( Ligger aldrig under 8.5 i dagens läge och på morgonen brukar jag ligga på runt 9-10... har bokat tid hos läkaren men det är kö i 3 månader innan de måste ge mig hjälp typ =/ 
Svar på tråden Diabetes?