Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

BF Augusti 2015 Göteborg

Hej hej! Plussade igår med en billig teststicka och fick det bekräftat idag på bim med ett clear blue digital. Har ett missfall i bagaget så Är inte lika sprudlande glad denna gången eftersom jag är väldigt medveten om att det kan gå fel och bli missfall :/ testet visade iallafall v. 2-3 och så långt kom jag aldrig i min förra graviditet utan då fastnade testerna på v 1-2. Tycker dock att jag hade mycket mer symptom förra gången, men det kanske bara var inbillning. Jaja nu har jag iallafall äntligen plussat igen och jag försöker tänka så positiva tankar som jag kan.

Bor utanför Göteborg är 28 år, bf 11:e augusti, det tog sig på andra försöket efter missfallet jag fick i oktober (i v 4+4 ca). Detta blir vårt första barn om allt går vägen.

• Sserena86

Ja, hoppas att fler göteborgare vill hoppa in här :) vad "skönt" att det är andra barnet för dig.. Antar att man inte är lika nojig andra graviditeten?

• Sserena86
    laolao skrev 2014-12-03 19:34:41 följande:

Jaa men absolut smile1.gif Jag är nog mer nojjig faktiskt, för man tänker att "inte har man väl tur att det går"smärtfritt" två gånger. Men jag väljer ändå att försöka vara positiv! 
     Testade 2  billga teststickor igår, svaga/medelstarka streck, sedan ett clerablue som också sa 2-3 veckor, så det blir rätt lika för oss troligen: Sserena86 -)

Hur mår du annars?? Vilka känningar har ni? Puuuha mig, har redan börjat känna trötthet och liiiite aningar till illamående ibland, mol/växtvärk och mooody som s*tan smile4.gif Hoppas innerligt på en grav utan massa illamående, då har jag hellre foglossningar och allt annat( som inte är kul visserligen) men med illamåpende kan man ju inte fungera ivardagen ens... hade det ungefär mellan V 6-11 förra gången så hoppas det absolut inte är mer eller värre denna gång... de säger ju att de blir värre för var gång....

Jag är nästan lite orolig för att jag inte har några symptom.. Eller, har snarare andra symptom än i förra graviditeten. Förra gången hade jag ont i magen och var jätteillamående från dag ett.. Denna gången har jag ömma bröst, känner mig lätt andfådd eller som att jag inte får luft och så är jag trött - men det kan lika gärna bero på att det är december och mörkt :) känner inget i magen.
  • Sserena86
    Erienne skrev 2014-12-05 08:20:09 följande:

Har ni anmält er till MVC än? Jag funderar på barnmorskegruppen bara för att få tidigt UL men den ligger ju inte så praktiskt geografiskt kanske. Vet ni nått annat ställe som erbjuder UL vid inskrivning?

Jag ska gå på barnmorskegruppen, eftersom det ligger mittemellan mitt o mannens jobb. Skrev in mig idag och fick en tid 7:e januari. Annars kan man ju gå hos sin vanliga mvc och sen bara boka ett eget privat ul via barnmorskegruppen.
  • Sserena86

Hej! Hur går det för er? Jag är i vecka sex nu men har fortfarande typ inga symptom förutom ömma bröst :)

• Sserena86

Ja jag ska göra ett tidigt ul i samband med inskrivningen hos barnmorskan.. Den 7:e januari.. Lååångt kvar. Men veckorna vid jul o nyår kommer nog att gå fort. Är bara så himla orolig att det inte lever nått där inne. Att vi ska komma dit den 7:e och så visar det sig att den dött för flera veckor sen..

• Sserena86

Jag mår faktiskt helt okej. Känner mig lite smått illamående när jag vaknar och om något luktar väldigt illa men annars är det helt okej.. Är iofs jätteorolig för att detta betyder att nått inte är som det ska :( men ja, hoppas att allt är bra och att jag bara har en enkel graviditet..

• Sserena86

Hoppas att ni har haft en härlig jul allihopa! I morgon ska jag jobba, men har blivit så sjukt trött de senaste dagarna så vet inte hur det ska gå :S

Svar på tråden BF Augusti 2015 Göteborg