• Minxy

Bf Augusti 2015

Lilo skrev 2014-12-21 16:07:15 följande:
    Tack!

Längtar efter att få glädjas åt graviditeten, just nu känns det bara...jobbigt! Hoppas att det lättar med tanke på att jag ska på semester snart också!

Hur mår du då? smile1.gif
    Jodå, mår bra förutom att jag råkade ordna ett ordentligt nackspärr natten till idag :(

Kan varken titta åt höger, vänster, upp eller ner.
  • Minxy
    candydarling skrev 2014-12-21 17:09:11 följande:

Nu är jag i v6 och sååååklart åker jag och min sambo på magsjuka eller ev matförgiftning efter gårdagens julbord. Har spytt som en gris hela dagen och inte kunnat äta, jättekramper i magen. Är orolig för bebisen kan detta vara skadligt?

Jag åkte på matförgiftning när jag var i vecka 8, 9 eller 10 med barn nummer 1. Det gick bara bra (förutom att man kräktes kopiöst under ett dygn).
  • Minxy

Hur mår ni alla? Jag börjar redan (v.6) bli glupande hungrig :/

Jag mår aldrig illa när jag är gravid, blir bara hungrigare och äter många (men små) måltider varje dag.

• Minxy

Hehe, bra att jag inte är ensam om att vara vrålhungrig :)

Synd bara att jag blir mätt efter en halv hårdbrödmacka. Det blir lite av ett antiklimax när man först känner att man skulle kunna äta en häst, men sen får man knappt i sig en macka och ett glas mjölk.

• Minxy
    Matullda skrev 2014-12-23 08:22:35 följande:

Jag är på jobbet nu, kan inte sluta tänka på att om allt går vägen så blir vi 3. En mysig julklapp absolut. Jag har berättat för 2 vänner men skulle vilja att dessa veckor till v12 går snabbt. Så spännande att berätta för familj och släkt, de är många som väntat på detta då vi just byggt klart vårat hus. Hur gör ni? När å hur ska ni berätta :) ?

Min mamma vet + en kollega på jobbet. Min kusin vet också eftersom hon hade drömt att jag var med barn och frågade om det stämde. Var tvungen att säga ja - att inte berätta självmant är en sak men att ljuga någon rätt upp i ansiktet känns inte kul.

Resten får vänta tills vi har gått 12 fulla veckor :)
  • Minxy
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-23 09:19:38 följande:
    Synas betydligt tidigare skulle det stå.... Ibland skriver mobilen sina egna tankar smile5.gif
    Ja jag har redan ökat från 58 till drygt 61 kg. För mig är det kvällsmaten som ställer till det mest. Som ogravid äter jag mitt sista mål senast 18:00, sen äter jag ingenting förrän vid frukost 08:00 dagen därpå. Har alltså alltid haft en naturlig "fasta" på 14 timmar per dygn. Nu äter jag både vid 20 och 22 innan jag går till sängs, så det är klart vågen tickar uppåt :)
  • Minxy
    Matullda skrev 2014-12-23 09:31:11 följande:

Vad ska man undvika på julbordet? Jag älskar löjrom, vist borde man kunna äta en macka med de? På kvällen har vi julkkspps spel och då har vi traditionellt julöl/öl och detta har jag aldrig tackat nej till, älskar öl. Så ja behöver hjälp, vad ska ja säga? Göra?

Säg att du har skrivit upp dig för IOGT's kampanj "Vit jul" :)

Där skriver man på om att man inte ska dricka någon alkoholhaltig dryck under hela julhelgen, för alla barns skull. Man tar ställning för alla de stackars barn som måste genomlida en skrämmande jul där föräldrarna dricker för mycket och barnen far illa.
  • Minxy

Hoppas att alla mår bra :)

Jag har problem med maten. Kan vara glupande hungrig, men så snart jag ätit två köttbullar är jag äckligt mätt. Sen ca 20 minuter senare är jag vansinnigt hungrig igen. Mycket irriterande! Kan inte minnas att jag var såhär hungrig med de andra två?

• Minxy
    Mollan88 skrev 2014-12-26 18:40:19 följande:

Hej på er! Har ni haft en bra jul?

Har lite funderingar.. Jag kissar extremt lite (2ggr per dag) och då får jag ut ytterst lite. (Med förra så var det non stop på toa, även fast jag drack lite!) Ingen konstig färg .. Kan va för att jag inte får i mig så mkt i mat väg, el i dryckes väg... Tar en resorb per dag.. Nåväl grejen är att jag fryser jätte mycket också. Även om det är jättevarmt inne ! Någon som har haft så? Kan det va en infektion ?? Bm säger att det är lugnt.. Men för hon är allt lugnt..

Jag kissar inte mycket jag heller :)

Man får försöka vara glad åt att man slipper än så länge, i slutet på graviditeten kommer man kissa ungefär sjuttioelva gånger i halvtimmen istället :/
Svar på tråden Bf Augusti 2015