Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-18 19:44:46 följande:

Alltså, jag VET ju rent logiskt att det måste vara tarmarna, men fasen vad det känns som små små pick/sprattel ibland till vänster långt nere i buken. Det känns precis som de allra första rörelserna med de tidigare barnen, men man KAN ju inte känna nåt i v.10-11!

Så kände jag också en del för några dagar sen!!! Kändes precis som de sprattel jag kände med dottern men är ändå övertygad om att det var tarmarna här med. Men det får ju en att verkligen längta efter rörelser! :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-18 20:14:42 följande:

Åh fy fan vad gott med Max! *avis*

Eller hur! Dröjer nog 30 min till innan jag får maten dock men det kommer säkerligen vara värt väntan!
  • familjenl

Hoppas verkligen att era chefer/arbetskamrater blir glada över er nyhet och kan se bortom ev svårigheter det kan medföra på arbetsplatsen. :) allt sånt praktiskt brukar ju trots allt lösa sig! Men jag förstår er nervositet - jag var hemskt nervös över att berätta för chefen förra graviditeten.

Nu är jag dock föräldraledig så jag behöver inte bekymra mig för det denna gång. :) Ska dock skriva in mig på arbetsförmedlingen om ca 1 månad och det ska bli roligt att se vad de tror om mina chanser att få ett jobb nu ;)

• familjenl
    Sommar15 skrev 2015-01-20 15:54:13 följande:

Nån av er som har använt er av doppler för att lyssna på hjärtljud hemma? Tänker att det kan vara en idé under "spökveckorna" så man inte oroar sig. Men begränsning att lyssna 1 ggr/vecka eller så, har hört att det inte är bra att använda för mycket.

Nån som har erfarenhet av ngt märke och vet ungefär när man kan tänkas höra som tidigast?

Jag har. Förra gången jag var gravid så hörde jag dotterns hjärta i v 12 (11+3) och har lyssnat någon gång denna graviditet oxå - senast igår på 11+3 men har tyvärr inte lyckats höra något än.

Det skapar en viss oro när man inte hör något men man måste försöka tänka att det faktiskt är väldigt tidigt och att det beror på hur bebisen ligger osv. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-21 14:40:59 följande:

Iiih! Idag var det en annan tjej på jobbet som gick ut med att hon ska ha barn i juli.

Det blir hennes fjärde och hon har bestämt sagt att hon ska vara helt föräldraledig i 2 år.

Då kan dom väl inte klaga på mig som bara skaffar mitt tredje och dessutom planerar att vara hemma 1 år? :P

Hehe nej det borde dom inte göra. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-22 10:53:55 följande:

Nu har jag bokat ett nytt UL! Ska till min BM den 29/1, kommer då vara i v. 12 (11+1).

Om allt ser bra ut då ska jag slappna av och tänka positivt!

Underbart! Jag är så avis. Är i v 12 nu och vill såå gärna få se bebisen igen. Funderade ett tag på att boka privat men de enda privata jag hittade krävde någon slags ursäkt (t.ex. blödningar eller för att fastställa grav. längd..) och jag är ju "bara" orolig. :/
  • familjenl
    isaswe skrev 2015-01-22 19:06:33 följande:

Har ni haft någon viktuppgång än?

Man känner sig ju lite uppblåst nu (läs strandad val :)) och kommer definitivt behöva nya jeans snart :)

Är i v 11 och var på inskrivning i dag :) KUB och RUL bokat också

Har gått upp 1 kg och går in i v.13 på lördag. Men förra graviditeten gick jag upp ganska sakta i vikt första halvan för att sedan explodera andra halvan. ;)
  • familjenl

Har ni fått tid för rul? Vilken vecka kommer ni att vara i då? Själv fick vi inte tid förrän i slutet på v 20. Känns som en evighet tills dess!!!

• familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-01-23 06:20:38 följande:

Jag fick RUL 6 mars, 17+6 kommer jag vara i då. Vecka 20 låter jättesent? Kan du inte ringa och boka om?

Det görs mellan v 18-20 här så det är inget konstigt att jag fick i v 20 även om det är drygt att behöva vänta. :)
  • familjenl
    Sanandra skrev 2015-01-22 22:14:57 följande:

Har också fått tid. Vad konstigt att ni fått det så sent. Vår barnmorska sa att det alltid bör göras mellan 17+0 och 19+0, görs det senare har man ju ingen chans att avsluta graviditeten om ngt uppkommer på RUL dessutom är det då det lättast är att fastställa hur långt gången man är.:)

Men kanske är olika...

Här ska det göras innan man nått 20 fulla veckor så jag är princip på gränsen - men det är normalt i vårt landsting. Fördelen med att göra det lite senare är väl att allt kommer vara tydligare och lättare att se.
Svar på tråden Bf Augusti 2015