• Micka!

Bf Augusti 2015

Cvs skrev 2015-02-01 21:47:24 följande:

Wow! (som tur va så sitter jag här i soffan och kan inte slita mig haha så urinblåsan är nog full :P ) Kände precis som du beskriver, en bulle som sluttar mot naveln:) Jag tycker hela graviditeten är så fascinerande! Tänk vad våra kroppar klarar av :) 

Kul, ja visst är det häftigt
  • Micka!

Tänker inte vaccinera mig, tvättar händerna och spritar dem istället! För varje vinter görs en ny sammansättning av vaccinet, är inte beprövat som andra vaccin! Ex de biverkningar svininfluensavaccinet orsakade!! Min syster råkade ut för ma i v. 18 efter att ha tagit svininfluensavaccinet!!!!

Så jag är skeptisk när det gäller influensavaccin!

Är i v. 15 och har gått upp 1,6 kg, trodde det var mer för jag äter ju hela tiden!!! Hur mycket har ni andra gått upp?

Känner bebisen lite varje dag nu

• Micka!
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 09:30:52 följande:

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-02-18 10:23:14 följande:

Jag får också vänta, har RUL 20/3 :/

Känns lite otäckt eftersom jag inte känt av någonting alls från magen de senaste dagarna :(

Och jag VET att det i början kan gå veckor utan att man känner nåt eftersom bebisen är så liten och har så gott om plats där inne, men man blir ändå nojig....

Det var samma med de två första, så man tycker ju att jag borde ha vant mig :P

Jag känner inte heller varje dag nu, gjorde det några dagar i rad och sen är det hur lugnt dom helst! Då blir man ju nojig...kände tydligast i lördags kväll, då var det mycket rörelse i flera minuter, ätit lite godis, var lika förra lördagen efter godisintag!!

Snart kommer vi känna de små varje dag, och få riktiga sparkar/ buffar, typ mot revbenen och urinblåsan, så man hoppar högt

Kände första riktiga sparken i v. 19 med dottern och v. 18 med sonen....längtar
  • Micka!
    charlotta1985 skrev 2015-02-24 15:37:36 följande:

Usch, idag har jag haft så ont i magen :(. Känns som ganska rejäl mensvärk på vänster sida om livmodern och bak i ryggen. Inga blödningar eller nåt sådant, men man blir ju ändå orolig. Länge sen jag hade växtvärk känns det som, konstigt att det kommer nu så här.

Jag hade ungefär så i förrgår, vaknade på natten, hade ont och blev väldigt orolig, men sedan dagen efter kände jag bebisen, så det är nog bara växtvärk! Ligamenten som drar...Läste mina gamla gravidböcker från mina 2 förra graviditeter och där hade jag skrivit just om växtvärk i v. 17!!!!! Så det är nog ingen fara, men kontakta bm om du är väldigt orolig!
  • Micka!

Det blir en Brio smile för oss, med britax skötväska till! Beställer efter ultraljudet!

Känner bebis varje dag nu , så mysigt med de lätta buffarna i magen ! Har sytt en amningskudde och babynest i samma stil, de var så dyra i affären, och beställt en hel del gratis babyboxar!

• Micka!
    plett skrev 2015-03-09 14:25:30 följande:

Ansluter mig även jag till denna tråd. :)

Bor med man och två katter i Stockholm och väntar första barnet med BF 2 Augusti, längtar väldigt mycket till att den lilla ska födas och hoppas på en liten tjej! Imorgon får vi förhoppningsvis veta på RUL.

Hejsan!

Ska också på RUL imorgon , kl 13, hoppas på ett friskt barn, vi tänker också ta reda på kön, är vårat tredje barn! Tror att det är en flicka, men blir lika glad vad det än är vi har bestämt pojknamn men vet inte riktigt alls om det blir en flicka..... har inget självklart namn som vi båda känner för! Känner småbuffar imagen, så vet att den lever, men är lite orolig för imorgon ändå! Längtar verkligen till augusti nu
  • Micka!
    plett skrev 2015-03-09 21:21:14 följande:

Spännande med tredje barnet! Vi har faktiskt fått lyssna på det lilla hjärtat idag hos BM vilket kändes underbart. Man försöker ju att inte tänka i negativa banor och fokusera på att ens kropp förhoppningsvis säger till om något är fel, men orolig är man alltid. Antog dock att det var mer inför första barnet, men då vet jag att det inte blir enklare!

Det beror nog på vilken historia man har, har råkat ut för tråkigheter när det gäller att vänta barn, så därför finns oron där! Hade nog inte varit lika orolig annars! Men hoppas att allt är bra, så klart! Just nu peppar jag mig själv med positiva tankar Härligt att du hört hjärtat
  • Micka!

Rul gick bra, väntar en frisk bebis 7 augusti, så glad Antagligen är det en flicka, hon ville inte riktigt visa allt, för att vara helt hundra! Men bm tror att det är en flicka! Så kunde inte låta bli att köpa lite rosa kläder och en klänning!

• Micka!
    plett skrev 2015-03-10 16:57:29 följande:

Grattis! Vi fick också beskedet att det till typ 90 % säkerhet är en flicka, så nu ska det shoppas rosa!

Kul, Grattis, hon sa lika till oss, fanns inget som likna snopp eller pung, vi såg underifrån, hon sa att det borde synas eftersom jag är i v. 19! Finns mycket fint att shoppa på kappahl
  • Micka!

Har beställt barnvagn, blev en Brio smile, grå/ svart Så glad

Har kikat lite på andra ultraljudsbilder på könet, underifrån( som vi såg på rul), lite kul att jämföra, tror verkligen vi får en flicka nu, även fast bm inte var helt 100% säker på det!

Var till ikea och shoppade lite skötbord och tillbehör! Börjar få jobbig foglossning, så det känns bäst att pyssla med lite av inköpen redan nu!!!!

Har fått rejäl mage redan, går in i v. 20 på lördag.....

• Micka!

Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!

Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilen Längtar tills jag får lägga bebis i vagnen

Hur går det för er andra med vagnletandet?

• Micka!
    lunar skrev 2015-03-13 23:29:29 följande:

Vi beställde också Brio Smile - samma deal. Mycket prisvärt!

Det verkar vara en underbar vagn!

Ja, vi valde mellan emmaljunga viking, brio smile och trille viper! Brion var bäst på de flesta områden tyckte vi, min karl är jättenöjd också, han är lång och jag är kort, så den funkar för oss båda!
    charlotta1985 skrev 2015-03-14 06:25:04 följande:

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)

Fick besked att vi skulle få den i slutet på mars också, men det är basen som kommer då, blev glatt överraskad att vi fick vagnen igår! så roligt att börja göra inköp, jag har en lång lista med alla grejer för att inte glömma något, känns bra när man kan bocka av lite vad man längtar nu tills bebis kommer...äntligen har den bästa delen av graviditeten börjat, när man kan njuta
  • Micka!

Jag har moderkakan i framvägg, känner en tydlig puls på magen, min egen! Bebis känner jag mest neråt ljumskarna och urinblåsan, den buffar till, har känt nån tydligare spark åt sidorna lite högre upp! Första gången jag har moderkakan i framvägg, längtar tills man kan känna på utsidan, min sambo kände i v. 18 och 19 med de andra barnen, nu är jag i v. 20!!!! Hoppas syskonen får känna sparkarna snart, de pratar om bebis och längtar så mycket

• Micka!

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen

Har ni andra känt bebis på utsidan?

• Micka!
    Cvs skrev 2015-03-28 15:16:07 följande:

jag börjar må dåligt över det här med vikten, ca 6kg upp hittills. v.22 idag..

dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?

känns larvigt egentligen eftersom jag ju är gravid och jätteglad! men ändå :/

Har också gått upp 6 kg och är i v.22! Gick upp lika med mina 2 barn jag har också, då slutade det på 16 och 12kg, hoppas på under 12kg nu!

Har väldigt vattniga flytningar, haft det sedan 2 veckor....får för mig att det kanske kan vara fostervatten. ..men magen är stor och rund!!! Har aldrig läckt tidigare....

Fler med vattninga flytningar, som gör att man blir nojig????
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-05-17 08:00:00 följande:

99 dagar kvar idag - tvåsiffrigt!

Visst känns det bra med tvåsiffrigt , jag har 82 dagar kvar...är också sjukskriven för foglossning ända till förlossningen! Längtar så mycket tills bebis vill komma ut
Svar på tråden Bf Augusti 2015