• Minxy

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-02-11 16:15:34 följande:
    Micka! skrev 2015-02-11 10:10:52 följande:

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/
    Minxy skrev 2015-02-11 10:32:05 följande:

Åh, hoppas allt ser bra ut!

Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^
    Vad skönt! :)
  • Minxy

Min mage har försvunnit :/

Jag vet att den bara berodde på tarmar, men den var ju iaf stor och såg ut som en gravidmage. Nu ser jag bara lite allmänt lönnfet ut mitt fram på magen.

Väx bebis, väx! :D

• Minxy
    grabbmamman linda skrev 2015-02-12 18:06:58 följande:

Var inne på akuten i förrgår har blött i tre dagar idag bruna flytningar. Men som tur va så är allt bra med den lille ????

Moderkakan ligger tydligen så långt ner så det är den som blöder lite.

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
    Tur att det var en ofarlig blödning, med tiden brukar ju moderkakan växa uppåt och då borde blödningarna avta :)
  • Minxy

Gaah! Mina bröst och min mage kliar! Är det någon annan som har samma problem. Ser ju dumt ut när man sitter och gnuggar brösten lite diskret på jobbet :P

• Minxy
    excalibur skrev 2015-02-13 06:08:14 följande:
    Min mage kliar ihjäl oxå! Men, även mina ben och min rygg :P Brukar ha ett helvete på vintern, magen brukar dock inte va som nu under icke-gravida vintrar. MjöMjölkkannorna kliar vissa dagar med ;)
    Haha, tur man inte är ensam om det :)

Jag tror också det kalla vintervädret har nåt med saken att göra. Längtar till sommaren!
  • Minxy
    doccah skrev 2015-02-13 16:53:56 följande:

Ja asså jag kan inte få någon omplacering men dock arbetsförbud från och med 29 april.. Men jag är livrädd för att gå dit även nu. Ska prata med läkaren och se om jag kan få vara sjukskriven, känns skitjobbigt men vågar och vill inte riskera att barnet dör. Dessutom mår jag psykiskt dåligt och stressar ihjäl mig, gynnar ju inte bebisen direkt....

Låter vansinnigt! Avstängd pga brister i arbetsmiljön kan du bli från första dagen som gravid, jag undrar också varför din arbetsgivare säger att det kan ske först 29 april?
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-02-14 08:00:26 följande:

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

Låter kul, jag tar gärna länken! :)
  • Minxy

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

• Minxy
    Hetlena skrev 2015-02-14 15:30:21 följande:
    Fylligare hår! Vilket verkligen märks på mig som är rätt tunnhårig. =)
    Å sötsuget som bortblåst! Äter hellre en morot än en bit choklad ;)
    Härligt! :)
  • Minxy
    doccah skrev 2015-02-14 22:31:16 följande:
    Nä asså egentligen något vi kom överens om, två andra på mitt jobb gick hem tre månader innan och de gick bra, men den här natten var droppen för mig. Ska sjukskriva mig ett tag nu(om de går) sedan ska jag ringa chefen och berätta läget.. Hon är lite knepig och är rädd att hon inte kommer förstå mig
    Aha, jamen diskutera med henne, hennes största intresse ska ju såklart ligga i att du inte blir utsatt för risker. Lycka till! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015