• Lilo

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2014-12-10 22:23:21 följande:

Okeeeeej.....hormonsvallningarna har hittat hem till mig.

Satt och slöläste lite i Ebbas gravidbok, läste i kapitlet om amning och BOOM! så kom tårarna! Inga små tårar i ögonvrån heller utan det var rena rama vattenfallet, ni vet när man liksom "fulgråter" och inte ser riktigt klok ut. Kunde inte sluta heller, stängde in mig på toa och hulkade.

Hade jobbigt i början med amningen med båda barnen, känner såväl igen smärtan hon pratar om. Jag har haft rejäla sår på bröstvårtorna, det ser riktigt jävla creepy ut när bebisen tappar greppet och det rinner blodblandad mjölk överallt. Och likt förbannat är amningen ändå underbar, när den väl fungerar.

Så. Nu har tårarna torkat. Jag ska duscha och sen sova :)

Amningen har inte funkat mer än någon vecka för mig heller. Sen har jag gett upp pga smärtan.

Är inställd på samma denna gång.

Men det känns okej faktiskt!
  • Lilo
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2014-12-11 09:22:20 följande:

Jag mår superdåligt och känner verkligen av graviditeten. Jag har alla tre graviditeter "vetat" att jag var gravid innan jag testat.

Första gången testade jag dagen innan bim och det var negativt, så jag åkte på kräftskiva och drack lite för jag tänkte att då var det ju inget... Tji fick jag när jag testade ett par dagar senare och det blev plus (hade ju fortfarande symptom)

Andra gången åkte jag till Apoteket på en lunchrast för jag var tvungen att testa... Jag bara visste och var tvungen att ha det bekräftat.

Nu tredje gången visste jag med, trots att jag haft blödningar och vi inte försökte. Och ett stort positivt kom innan jag ens fått ur testet från urinet...

Idag är jag hemma från jobbet för jag mår så jäkla dåligt!!

Tycker det är jobbigt att vi måste berätta innan vi gjort ul. Vi bor typ granne med svärföräldrarna och äter ofta middag ihop och fikar ihop nästan varje dag.

Nu kan jag inte dricka kaffe, och såhär års bjuder de ofta på glögg vilket jag alltid tackar ja till. Och när vi äter middag brukar det bli vin... De kommer ju genomskåda mig vilken dag som helst. Vi ska dessutom fira både jul och nyår där. Så det är väl bara att berätta...

Hur kommer ni andra göra?

Då är det ju kanske lättast att berätta!

Jag ska berätta för mina föräldrar kring nyår. Bara för att jag vill! Resten får vänta ett tag till : -)
  • Lilo
    Zora skrev 2014-12-11 18:34:45 följande:

Tack! Ska bli roligt att få följa er alla. Har inga speciella symptom förutom att jag känner mig frusen och har ganska mycket "mensvärk" som sitter både i mage och rygg. Hoppas att det är som det ska. Har för mig att jag hade typ sån värk i början även med förra barnet.

Frusen är jag med! Har bara inte tänk så långt som att det kan höra ihop med graviditeten!

Har sovit fullt påklädd m fleece under täcket i en vecka nu!
  • Lilo
    AMJP skrev 2014-12-12 15:58:37 följande:

Läkaren ringde nu... mina hormoner var samma som i onsdags så hon tror att jag fått ett missfall... ska dit och bli undersökt på tisdag. TRE dagar till. Fy fan säger jag bara. Jag har inte varit så här ledsen på riktigt länge.... :(

Åh nej! :( 
    Bamsekram till dig!! Hjärta
  • Lilo

Godmorgon brudar!

Hur mår ni?

Idag går jag in i vecka 6 (5+0)!

Kan inte fatta att jag plussade för bara en vecka sen, det känns som om jag varit gravid i en halv evighet redan...

• Lilo
    Lawalampa skrev 2014-12-14 08:15:57 följande:

Jag plussade för 3 dagar sedan.

Första barnet, spännande känns det :)

vore jättekul att följas åt!

Grattis och välkommen!

Har du räknat ut ditt bf?

Vi har en bf lista som du gärna får skriva in dig i!

Ska leta upp länken åt dig strax!
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-14 09:16:00 följande:
    Fusk, du ligger 4 dagar före mig! :P

Ja jag känner mig fortfarande totalt ogravid. Inga symptom över huvudtaget. Det är nästan så jag funderar på om jag inbillat mig mina positiva test..
    Haha!  

Jamen, så känns det för mig också!
    Symptomen är så "svaga" så dom inte räknas. 
    Det lockar inte ens att ringa och boka tid för inskrivning. 
    Så jag tror att jag tar det efter min semester i Januari nångång...
    Allt känns bara....overkligt! 

Endast mensen som inte kom som det "skulle". Annars är det som vanligt.
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-14 11:05:15 följande:
    Aha. Vad svårt om man får ett"dåligt" värde. Att göra ett moderkaksprov eller fostervattensprov är ju riskfyllt :(

Kanske lika bra att inte veta..
    Så tänker jag också. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle få "dåliga" siffror, så jag låter bli att göra kub! 

Tror att vi får ett tidigt ultraljud i vecka 9-11 också. DET längtar jag till däremot!  
Svar på tråden Bf Augusti 2015