• Micka!

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-12 19:04:11 följande:

Jag kände fladder först i v.20 med första barn. Ungefär v.16-17 med andra barnet. Hade moderkakan i framvägg med båda, och det gör ju att man känner lite senare. Får se hur det blir den här gången :)

Mitt illamående fortsätter hålla sig borta, samma sak med den överdrivna hungern! Det är så skönt att kunna äta normalt igen :)

Det var ju tidigt för att ha moderkaka i framvägg, jag hade i bakvägg båda gångerna, om jag såg rätt på vul så såg det ut som att moderkakan kommer i bakvägg den här gången också, vill bara känna den lill* nuuuu!
  • Micka!
    Sommar15 skrev 2015-01-12 19:53:04 följande:

Hur ser moderkakan ut på vul? Läkarna har inte sagt något om det till mig och jag har heller inte tänkt på att fråga när jag gjorde vul.

Den syns inte så tidigt, man ser den tydligt vid rul, men jag tittade efter var navelsträngen såg ut att sitta fast.....men det är jättesvårt att se!!! Hoppas den sitter i bakvägg, såg ut att kunna vara så, men får höra på rul!!!
  • Micka!

Börjar också må bättre, men lär äta regelbundet för att inte må illa! Bröstvårtorna har nästan slutat ömma, och så är jag i v 11! Man blir lite nojig, men nu när jag ligger på rygg i sängen på morgonen, känner jag livmodern, den är som en liten bulle en bit ovanför blygdbenet, häftigt! I v 13 kände jag så i förra graviditeten...bara jag inte blir alltför stor den här gången

• Micka!
    familjenl skrev 2015-01-30 09:33:18 följande:

Min mage känns mindre och inte lika svullen nu (v 14 imorn).. men visst är det normalt att svullnaden lägger sig lite nu i någon vecka innan riktiga magen kommer fram? :)

Min mage har också blivit mindre, men i morse kändes det som om livmodern som jag kan känna ovanför blygdbenet också blivit mindre, fick matförgiftning igår!! kräktes och var dålig i magen och ont i huvudet! Så rädd att den lill* inte lever längre, illamåendet är mycket mindre idag, nästan helt borta!!!! Ska till bm på måndag, ska försöka få henne att lyssna med dopplern då, annars lär jag boka tid på gyn....är så orolig!!! Går också in i v. 14 imorgon!
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-01-30 13:44:09 följande:

Jag blev matförgiftad när jag väntade andra barnet! Kräktes och hade sjukt ont i magen, fick några mindre blödningar också pga våldsamt kräkande.

Lill-tjejen klarade sig bra ändå, kroppen klarar mycket :)

Förstår att du är orolig, men det är nog ingen fara :)

Tack, för peppningen !!! Min sambo försöker också peppa mig och sig själv! Hoppas verkligen att bebis lever och mår bra!Har försökt tänka positivt och gick faktiskt och handlade en body för att försöka få mig själv att tänka detta kommer gå bra!!!!!! Väntar bara att få känna den lill* igen, ingen rörelse alls än så länge..men vet att det kan gå flera dagar emellan så här tidigt!
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-01-30 13:45:52 följande:

Nu har jag berättat för min högste chef! Vilken lättnad! Han tog det jättebra :)

Under nästa vecka när jag är på kurs ska han ta upp det med mina två närmare chefer (har delad tjänst mellan två avdelningar).

Jag är tacksam över att han tar hand om det eftersom den ena av mina två närmare chefer inte kommer ta det så bra, det är jag övertygad om..

Vad skönt! Vilken lättnad, är själv väldigt nervös för att berätta för min chef!!!!
  • Micka!
    familjenl skrev 2015-01-30 14:44:52 följande:

Förstår oron men det är säkert bra med bebisen!! Det är ju vanligt att man mår bättre nu och i appen jag har så står det att många mår precis som innan de blev gravida runt dessa veckor. Men hoppas bm vill och kan lyssna på hjärtat så att du kan få bli lugnare!

Tack, det hoppas jag också!!
  • Micka!

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!

• Micka!

På morgonen när man vaknat och inte hunnit till toa, (urinblåsan trycker upp livmodern när den är full) så är det lättast att känna, börja känna vid blygdbenet och fram till naveln ungefär, där slutar min på morgonen! Känns som en bulle som sluttar mot naveln, typ!!!

Rörelsena känns som sprattel, fladder och pågår i flera minuter...olikt mot tarmarna som bubblar mer....har känt mot urinblåsan och lite åt sidorna, känns bäst på kvällen när allt är tyst och stilla runtomkring! Känner tydligast när jag ligger på sidan. ...

Hopps ni andra känner bebisrörelser snart också så mysigt!!!!

• Micka!
    malintherese01 skrev 2015-02-01 21:47:37 följande:

Tack! Det ska jag testa :) 

Hur hårt ska man känna/trycka? Eller behövs nästan inget tryck alls? :)

Jag trycker knappt alls, lite bara för att känna kanten på livmodern! Lycka till
Svar på tråden Bf Augusti 2015