• Julle86

Bf Augusti 2015

Ja jag har också tappat en del symptom, är i vecka 9.. Jobbigast just nu är ju hungern/illamåendet.. som ett stort hål i magen, tar 2 tuggor och är sen proppmätt.. sen vrålhungrig igen :). Från att ha haft cravings för choklad och salt har det nu gått över till snabbmat..det enda jag kan tänka på just nu är hamburgare haha!

• Julle86

Var på tidigt ultraljud idag (v.10) (pga oro) och fick se/höra hjärtat slå! :D Så nu ska jag försöka slappna av och inte oroa mig så mycket...även fast man fortfarande längtar så sjukt mycket till v.12..
  • Julle86

Kanske ska lägga till att det inte var ett vaginalt ultraljud och urinblåsan var nästan tom så man fick ju inga jättetydliga bilder, får väl snällt vänta till RUL för att få en tydligare bild .. :)

• Julle86

När jag var gravid med sonen mådde jag inte alls såhär illa, visst jag kräktes ibland men nu är jag konstant illamående och har även fått mycket halsbränna. Jag gissade på att det var en flicka sist.. så nu vågar jag inte gissa igen hihi :)

• Julle86

Jag läser era inlägg för fullt men har inte haft någon ork att skriva, även fast man börjar må ganska bra igen (v.14 nu)

Är det möjligt att känna bebisen i v.12 redan? Har känt fladder sen dess men det känns väldigt tidigt.. Sonen kände jag i v.20.

• Julle86

Jag har drömt att det är en pojke i magen .. men vi ska inte kolla upp könet innan :) Idag var jag hos BM på fortsatt inskrivning (v.14) .. hon skulle lyssna på hjärtat och hittade inget hjärtljud, fy va orolig jag blev. Som tur är har dom läkare/ultraljud i samma byggnad så jag fick gå dit och kolla (han hade dock en patient så jag fick vänta ca 30 min) Man hinner tänka mycket på den tiden.. Men allt var bra! Bebisen rörde på sig jättemycket och hjärtat slog så fint. Det var som att hålla andan i 30 min och sedan kunna andas igen <3

• Julle86

Någon som har gjort baking soda testet? Jag gjorde det igår kväll och då visade det pojke, sen testade jag imorse 2 ggr då morgonurinen egentligen är det man ska använda och då blev det flicka.. vet inte var man ska tro om det :D men kul att testa iaf.

• Julle86
    livet från ljusa sidan skrev 2015-03-10 21:47:34 följande:

BF-lista

27/7 KramKolan - 3:e barnet, Sala

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

1/8 livetfrånljusasidan- tredje barnet. Pojke enligt RUL. Kungsbacka, Halland

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

11/8 Agentkia - 2:a barnet.

13/8 Speck- 2:a barnet, rul 23/3

14/8 plutten120301 - 2:a barnet

14/8 sommar15 -1:a barnet, Sthlm

15/8 lunar - 1:a barnet

16/8 kottex - 1:a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

18/8 afroditekissen - 3:e barnet Sundsvall

24/8 Sanandra, 2:a barnet, Örnsköldsvik

25/8 jenwal - 4:e barnet, Västerbotten

26/8 julle86 2:a barnet, Stenungsund, Västra Götaland

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

(Vet inte om jag gjorde rätt nu men tryckte på citera och la till mig själv? :) )
  • Julle86

Så kul att läsa om alla som börjar känna sparkar/fladder/buffar osv :) jag kände fladder i v.12 redan men tydliga sparkar i v.16, det kan göra ont när h*n sparkar ibland men antar att bebben kommer åt något känsligt där inne, det konstiga är att jag tycker det känns väldigt högt upp.. under/bredvid naveln (är i v.17 nu).

Sen har jag fått sån fruktansvärd huvudvärk :( sitter över ögonen/pannan/tinningen och strålar ner i nacken.. tabletter som jag helst inte vill ta hjälper inte nånting, någon som har något bra tips på vad som kan hjälpa?

• Julle86
    Speck skrev 2015-03-17 09:57:20 följande:

Akupunktur!

Jag pratade med min läkare och han skrev ut zomig nasal åt mig men de gjorde allt värre. Så då sökte jag mig privat till fysioterapeut som gör akupunktur och efter två besök släppte den huvudvärk jag haft i veckor!! Han har sagt jag ska komma två gånger i veckan, åtminstone nu i början. Och så slipper du trycka i dig massa piller!

Tack för tipset! Har ringt en fysioterapeut och fick en akut-tid för akupunktur imorgon :) får hålla tummarna att det funkar lika bra för mig som det gjorde för dig.
  • Julle86
    Plutten120301 skrev 2015-03-17 17:07:18 följande:

Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning

Vi kommer inte heller kolla upp det. Visst är man fruktansvärt nyfiken men det känns lite roligare att vänta och gissa på vad det är för kön, och även höra våra nära och kära gissa osv :)
  • Julle86
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-18 17:42:12 följande:

Håller med! 1/4 känns ju bara såååå långt bort när alla springer på RUL hela tiden haha ;)

Haha jo men jag förstår hur du menar! De som är någon/några veckor före oss är ju inne i den roliga perioden att gå på RUL nu, därför känns det nog värre för oss som bara väntar och väntar haha även fast det är lika kul varje gång att läsa om allas lyckade rul! Men dessa 2 veckor går säkert jättefort :)
  • Julle86

Grattis till alla lyckade RUL!

Jenwal: Jag kände också rörelser höger om och under naveln när jag var i v.17 :)

• Julle86

Jag har verkligen fått stor mage.. tog kort på magen och tänkte herregud hur stor kommer magen vara om några veckor? Är i v.19 nu. Har gått upp 2 kg men var överviktig innan jag plussade... ska utomlands om 1 månad och testade baddräkter/bikinis förut, var ingen jätterolig syn.. att man är sjukt blek nu också gjorde inte det hela bättre.. Men man får försöka tänka positivt, det ska bli skönt att få komma iväg och slappna av lite iaf :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015