• Minxy

Bf Augusti 2015

Hej alla.

Här har illamåendet lättat betydligt, samma med hungern. Känns skönt, nu kan jag äta normalt (frukost, lunch, middag) utan att gå sönder av illamående och hungerskänslor!

Är i v.9 (8+3) och tycker dagarna/veckorna segar sig fram. Vill komma förbi v.12, vill börja känna buffar och sprattel! Vill berätta på jobbet, bara så jag får det gjort och slipper gå och oroa mig för det mer.

• Minxy
    Inorr02 skrev 2015-01-11 10:51:59 följande:

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

Jag är 32 men i vårt landsting erbjuds bara KUB för kvinnor över 35. Vill vi göra ett privat så måste vi ta oss till Sthlm vilket känns tjorvigt.

Min BM sa att eftersom KUB ändå bara ger en siffra som visar på en uppskattad risk (som också kan vara helt fel i vissa fall) så tyckte hon det kändes som en onödig kostnad för oss.

Vi är båda fullt friska, inte överviktiga, ingen av oss röker eller har någonsin rökt, jag är helnykterist sedan typ 10 år tillbaka osv osv.

Utifrån såna omständigheter så skulle vi ändå få en väldigt låg risksiffra var hennes bedömning.

(Dessutom kan man aldrig vara säker. En god vän till mig gjorde KUB och fick jättebra siffror. Barnet hade inga kromosomförändringar enligt KUB och därför gick dom inte vidare med vidare tester. Därefter föddes flickan och hon hade Downs syndrom.)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 13:12:10 följande:
    Varför åker ni inte till Umeå? Det gör vi. Norrlandskliniken.:)
    Vad kostar det? *nyfiken*
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 14:01:19 följande:
    2200 kr, skulle vi göra det i Sundsvall kostade det 2500 kr och vi har närmre till Umeå
    Men finns det något ställe som gör privat KUB i Sundsvall? Där finns väl bara genom landstinget? Och då är det väl bara de över 35 som blir erbjudna? Så sa iaf min BM.
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 14:57:34 följande:
    Vår bm sa att de skulle börja erbjuda alla i landstinget oavsett ålder men mot avgift (2500kr) och i Sundsvall. Vi åker mkt hellre till Umeå å när de är billigare också så är det inget att fundera på...:)
    Och min BM (Sundsvall) sa att bara de över 35 får erbjudandet och att vi måste åka till Sthlm eller Umeå och betala flera tusen (på henne lät det som tiotusentals kronor).

Well. För oss borde väl Umeå också vara närmare än Sthlm. Får prata med maken och se vad han säger :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 17:39:31 följande:
    Okej, ja jag vet inte men vi har bokat i Umeå iaf.:)
    Tror jag ska maila dit och höra mig för jag med :)
  • Minxy
    Surprice skrev 2015-01-11 20:41:20 följande:

Går in i vecka 12 imorgon (11 +0). Ser så fram mot när den är förbi! Knappa 2 v till UL och hjärnspökena har hållit sig hyfsat lugna. Det går bra nu:)

Skönt att den magiska gränsen är nära nu! :)
  • Minxy

Idag har jag roat mig med att läsa mina gamla graviditets- och förlossningsjournaler!

Himla roligt att läsa och bli påmind om allt som hände :)

"Ja just ja, sådär hette den där surtanten på förlossningen som jag avskydde" och "Jaa, det där var ju den underbara BM-studenten som var med mig hela vägen!"

Roligt att se skillnaderna på båda förlossningarna i ett diagram (värkarna, när man tog hål på hinnorna osv)

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-11 22:44:58 följande:
    Så kul! Jag har läst igenom min journal med dottern en flertal gånger också. Hade även en kalender som jag antecknade i under hela graviditeten så jag har suttit och jämfört hur jag mår nu med vad jag skrev i kalendern. Så roligt! 

Något som var mindre roligt var att jag såg att jag gick upp 4 kg (!!!) sista veckan med dottern (gick över en vecka) så nu får vi innerligt hoppas att den här bebisen vill komma ut på bf. ;) 
    Hehe då håller vi tummarna för att den här kommer lite tidigare :)

Jag hittar tyvärr inte mina dagböcker från någon av graviditeterna :( Dom måste ha lagts på ett väldigt säkert ställe vid senaste flytten.
  • Minxy

Julle: hoppas verkligen dom lyssnar på dig den här gången! Jag förstår att det måste ha varit en väldigt otäck och uppslitande situation :(

Svar på tråden Bf Augusti 2015