• tessan91

Bf Augusti 2015

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

• tessan91
    Plutten120301 skrev 2015-03-08 20:45:08 följande:
    Jag tycker att du skall prata med din BM eller en sjukgymnast som kan kontrollera om det är foglossning du känner. Det är mycket vanligt och kan komma i den veckan du är i men oftare senare. I så fall finns det en del du kan göra för att lindra men det går tyvärr inte att bota (brukar sedan försvinna i samma sekund som bebis kommer ut; ) du kan även bli deltidssjukskriven om det behövs. Läs om foglossning och se om du känner igen dig. Undrar du något så fråga gärna, har rätt bra koll på detta, tyvärr ;/
    Tack för svar, ska läsa lite om det imorgon, vet att min mamma hade väldigt stora problem när hon väntade både min bror och mig och hon sa att det tyvärr kan vara ärftligt:(. Men det är nog värt varenda smärta när underverket väl är ute, men känns skit om det ska börja nu. Vill ju iallafall kunna jobba till vecka 30 minst . Är bara anställd på 50 % men jobbar typ det dubbla, chefen la mer ansvar på mig när jag berättade att vi väntade barn :(.  
  • tessan91
    Lilo skrev 2015-03-08 21:12:10 följande:
    Men, vilken skitstil av chefen!!
    Usch. Ja där jag jobbar så är det bara jag som är anställd och sen min chef som äger företaget, så hon kan ju göra hur hon vill. Det är tufft att böja sig , men ska försöka stå ut, blir det värre får ja väl ringa min BM och prata om hur jag ska göra , eftersom att jag jobbar själv på dagarna ( Oftast ) så vill jag inte riktigt gå hem än heller, förlorar ju så mycket pengar. Ska träffa chefen idag så ska ta det med henne igen att jag har börjat fått så fruktansvärt ont i ryggen så får vi se vad hon säger, kanske kam hon förstå och komma och hjälpa mig på dagarna så vi båda jobbar. 

Vilken vecka är du i ? :) 
  • tessan91
    Lilo skrev 2015-03-09 21:46:13 följande:
    Hur gick det idag?

Hoppas att hon kan visa lite förståelse!

Jag är i vecka 18 (17+2).

Jag ska kämpa på in i det sista, men bara att böja sig och sätta sig på huk kommer ju att bli tyngre för varje vecka som går, så jag är rädd för att jag o värsta fall inte klarar av att jobba till semestern i juni.

Men skam den som ger sig utan att kämpa!

Vilken vecka är du i?
    Det gick sådär. Hon tar det inte riktigt på allvar att jag faktiskt inte bara kan köra på som om allt vore som vanligt. Ja jag hade iallafall hoppats på att kunna köra på fram till midsommar åtminstånde. Men vi får se. Kommer knappt ur sängen på morgonen för jag har så himla ont. :( . 
    Har lite övervikt sen innan jag blev gravid så blir ju lite extra jobbigt med tiden liksom. Har skitsvårt att böja mig ner till golven och sitta på huk, magen börjar komma lite ivägen och sen är det ryggen :( . Men skam den som ger sig. ;) ( ja o min sambo ser den saken lite olika ) . 

Jag är i vecka  17.
    16+2.
  • tessan91

Vi ska åka och kolla på vagn idag, är i vecka 17. 16+6. Är det förtidigt att köpa vagn? Första barnet så har ingen aning. 

• tessan91
    Sanandra skrev 2015-03-14 09:23:14 följande:
    Du kan ju köpa den nu men plocka ut den i sommar. Vi beställde vår i V.14, men vill inte ha den hemma förrän tidigast slutet av juni.:)
    Okej , tack för svar :D . Vi hade ett UL i vecka 14 och då såg allt fint ut, så hoppas den lille mår lika bra när vi ska på ul igen vecka 20:) .
  • tessan91

allt känns så overkligt, är i vecka 19. Gjorde ett tidigt ul i vecka 14 allt så fint ut då. Nästa ul är på måndag. Men har inte känt några sparkar eller så. Bara att magen kurrar mer när ja inte ens är hungrig och känns som nått fladdrade då och då. vet att det är individuellt när man känner de första sparkarna men skulle vara så mysigt. :) 

• tessan91

var på UL idag, allt såg fint ut. vi skulle ta reda på kön, men vi får fint vänta tills den lille kommer ut, Navelsträngen låg i vägen så dom kunde inte uttala sig om vilket kön vi väntar. Spännande men samtidigt är man så himla nyfiken. BF 23/8. Hjärta  

• tessan91

Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?. 
    Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare )  men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar? 
    Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne? 
    är i vecka 21. 20+4

Svar på tråden Bf Augusti 2015