• tessan91

Bf Augusti 2015

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

• tessan91
    Plutten120301 skrev 2015-03-08 20:45:08 följande:
    Jag tycker att du skall prata med din BM eller en sjukgymnast som kan kontrollera om det är foglossning du känner. Det är mycket vanligt och kan komma i den veckan du är i men oftare senare. I så fall finns det en del du kan göra för att lindra men det går tyvärr inte att bota (brukar sedan försvinna i samma sekund som bebis kommer ut; ) du kan även bli deltidssjukskriven om det behövs. Läs om foglossning och se om du känner igen dig. Undrar du något så fråga gärna, har rätt bra koll på detta, tyvärr ;/
    Tack för svar, ska läsa lite om det imorgon, vet att min mamma hade väldigt stora problem när hon väntade både min bror och mig och hon sa att det tyvärr kan vara ärftligt:(. Men det är nog värt varenda smärta när underverket väl är ute, men känns skit om det ska börja nu. Vill ju iallafall kunna jobba till vecka 30 minst . Är bara anställd på 50 % men jobbar typ det dubbla, chefen la mer ansvar på mig när jag berättade att vi väntade barn :(.  
  • tessan91
    Lilo skrev 2015-03-08 21:12:10 följande:
    Men, vilken skitstil av chefen!!