Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Bf Augusti 2015

Halloj, vad aktiva ni är härinne! Härligt :)

Har bf den 3aug men har gått över en vecka med mina två äldre killar så troligtvis blir det väl mitten av aug :)

Har precis kommit över den värsta perioden av illamående men fortfarande kan jag få perioder under dagen när jag mår riktigt illa.. Så därför måste jag äta typ hela tiden.. Känns sådär måste jag säga eftersom jag gått upp lite för mkt senaste året som jag hade hoppats kunna ta från här i början av grav ;)

Ang kub eller nupp eller vad det nu heter så skall jag ta ett blodprov om ca en vecka för att få ngt slags uppskattning av risken för kromosom avvikelse.. Men då kommer jag vara i v 17 och därefter ta fvp som tar ca 1vecka att få svar på... V 18-19 och då veta om man skall ta bort det? Ja jag vet inte jag... Väldigt svårt att ta ställning till...

• livet från ljusa sidan
    Sanandra skrev 2015-01-30 05:01:54 följande:
    En nyfiken fråga, varför gjordes inte kub i V.13 istället för fvp så sent?
    Jag kanske var otydlig. Är i v 14 nu och här får man inte göra det förrän v 15? Så när jg får svaret på det är jag i vecka 17...
  • livet från ljusa sidan

Jag läser varje dag men är inte så aktiv med skrivandet.. Mår inte superbra psykiskt och det är riktigt jobbigt... Vi har en väldigt jobbig situation med vår äldsta som tar mkt kraft och energi.

Men äter ssri fortfarande och enligt läkare är det ingen fara. Slutade med andra mediciner så fort jag blev gravid och slutade även snusa men har sug kvar hela tiden typ... Tur jag varit illamående för annars vet jag inte hur jag skulle slutat...

Kommer bli sjukskriven 25% och det känns bra. Jag hoppas det kommer bli fram tills jag går på ledigt i juni...

Men annars är det bra ;) rul om två veckor!!

• livet från ljusa sidan
    doccah skrev 2015-03-02 21:07:56 följande:

Jag ska på RUL imorgon eftermiddag , är såå nervös! Varför blir man alltid det innan ultraljud? Var likadant innan kub men de gick ju prima ^^

Jag med ???? skall bli väldig spännande!! Vi har två killar sedan innan så vi tror på en kille till ;)

Men det viktigaste är att hen lever och ser bra ut!
  • livet från ljusa sidan

Doccah: vilken fantastiskt bra bild! Vi fick några mkt suddiga bilder som man knappt ser ngt på. Men så har det varit de tidigare graviditeterna också ;)

Det verkade vara en frisk krabat som vi tjuvkikade på.

Vi tog reda på kön och det är en tredje kille. Jag bröt faktiskt ihop i bilen därifrån... Nu känns det såklart mkt bättre men jag tror det blev så svart på vitt och slutgiltigt att jag aldrig kommer få en tjej och det var faktiskt en liten sorg för mig.. Men som sagt nu känns det såklart mkt bättre och vi är lika glada hur som helst eftersom det verkar som det är en pigg och frisk liten kille :)

• livet från ljusa sidan

BF-lista

27/7 KramKolan - 3:e barnet, Sala

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

1/8 livetfrånljusasidan- tredje barnet. Pojke enligt RUL. Kungsbacka, Halland

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

11/8 Agentkia - 2:a barnet.

13/8 Speck- 2:a barnet, rul 23/3

14/8 plutten120301 - 2:a barnet

14/8 sommar15 -1:a barnet, Sthlm

15/8 lunar - 1:a barnet

16/8 kottex - 1:a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

18/8 afroditekissen - 3:e barnet Sundsvall

24/8 Sanandra, 2:a barnet, Örnsköldsvik

25/8 jenwal - 4:e barnet, Västerbotten

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

• livet från ljusa sidan
    AnnaBanana skrev 2015-03-12 12:57:44 följande:

RUL idag! Så himla glad men samtidigt lite sorgsen. Kom dit och blev inkallade, dem sa att vi fick vänta litegrann bara för dem hade fått ta in en akuttid först så kunde hända att dem inte hann med och göra hela RUL färdigt men skulle iaf göra en del av de:) sen när det här paret kom ut så grät kvinnan och mannen tröstade henne och dem fick gå till de rummet jag va i när jag skulle få ta tabletter för mitt ma.. Va väl ungefär lika långt gången som jag och där va en bbläkare med som dem skulle kontakta sen. Led verkligen med dem :( gjorde ju inte en själv mindre nervös precis heller :/. Men vi fick en extra tid inbokat om 14 dagar och allt såg bra ut än så länge, inget ryggmärgsbråck el liknande :) blev tillbakaflyttad till den 6/8 istället för 9/8 så v20 imorgon :D och by the way så väntar vi en liten pojke ^^ <3

Grattis till lyckat Rul! Och lille killen! Vi får också en kille :)

Men usch vad hemskt för den stackars familjen :((( kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas...
  • livet från ljusa sidan
    AnnaBanana skrev 2015-03-18 14:34:11 följande:

Någon som varit på Ullared ännu? Ska dit på fredagen börjar bli lite orolig över sortimentet, har läst lite att periodvis är där superbra sortiment och andra gånger dåligt :p tänkte också på de här med kläder , vi vet ju vad för kön vi med största sannolikhet kommer få och har därför varit inne på olika sidor tex hm och kollat på kläder osv och tänker lite om dem verkligen har liknande klädsortiment däruppe alltså om dem följer "modet" som hm och dem gör? Någon som vet? :)

Jag var där förra fredagen, vad för sortiment tänker du på? Kläder tycker jag inte alls om att köpa på gekås. Inte alls mkt billigare än hm/zara/Kappahl och fulare och sämre kvalitet. Men det finns mkt lakan/påslakan/spjälsängskydd/täcke/kudde/skötbädd... Osv bärsele babybjörn och matstolar, bilstolar, fårskinn. Nappar/flaskor/dusch saker/olja

Fråga om det är ngt särskilt du är ute efter så skall jag se om jag kommer ihåg ????
  • livet från ljusa sidan
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 
    Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 
    Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Jag har också galet ont i varenda tand typ.. Jag jobbar som tandsköterska och har en tandläkare jag plågar med mina frågor ???? mina tänder gör ont när jag äter och dricker och sedan bara spontan tycker jag.. Men jag fick förklaringen (eftersom det inte gör ont neråt i roten när jag knackar på tänderna en och en med baksidan av tandborsten) så är tänderna stressade troligtvis.. Jag biter ihop mkt och speciellt nu under grav... Så det är det som gör ont...
  • livet från ljusa sidan
    itti skrev 2015-03-20 20:02:17 följande:

Har läst en del på tråden men inte skrivit nått. Idag var vi på rul och det visade sig att det var tvillingar. En tjej och en kille. Lite smått chockad.

Åh herregud! Visste ni inte innan?

Men vad underbart! Stort grattis <3

Första graviditeten?
  • livet från ljusa sidan

Lycka till alla med rul idag!!

Jag har börjat se sparkarna på utsidan nu och det är så himla mysigt!

Vi har en Elliot och en Elvin sedan tidigare så vi måste liksom fortsätta på E ???? vi har Ed och Elis som förslag ??

• livet från ljusa sidan

Ääääääntligen tillbaka på Facebook ???????????? vad är det för grupp man kan få vara med i? Kommer vara väldigt mycket mer aktiv där än här.. Glömmer liksom bort familjeliv ????

• livet från ljusa sidan
    Queenxiter skrev 2015-05-17 00:54:27 följande:

Nytt liv i augusti heter gruppen, den är hemlig så att inte alla behöver se vad vi skriver där inne. Du kan skicka en vänförfrågan till mig så lägger jag till dig i gruppen. Lotta Andersson heter jag, sök på lotta Andersson Åmotfors så brukar jag dyka upp. Samma profilbild här som där.

Nu har jag lagt till dig som vän <3

Jessica Samuelsson heter jag
Svar på tråden Bf Augusti 2015