Inlägg från: Lilla My82 |Visa alla inlägg
  • Lilla My82

Bf Augusti 2015

Hej får jag också hoppa in här? Är i vecka 7 med andra barnet.

• Lilla My82

Usch nu blir jag jätte nervös. Min "växtvärk" har försvunnit. Känns inte alls bra. Är ju bara i v 7 så nu blir jag nojjig över ma.... Hade tänkt vänta till kub testet men vet inte om jag klarar det... Någon som kan tala om hur mycket ett vul kostat privat?

• Lilla My82
    Lovven skrev 2015-01-08 15:03:18 följande:
    Jag såg att du är i v7. Det är jag också. När har du bf? Jag frågade om vul idag när jag ringde mvc. Sa att jag gärna vill göra det på grund av att jag mår så dåligt psykiskt av graviditeten. De var inte omöjliga och sa att vi skulle prata mer om det när jag ska dit i morgon. Hör med barnmorskan! Det är dock inget dom gör som standard.
    Har Bf den 29:e

Är rätt övertygad om att dom inte kommer att göra något vul. Frågade förra gången jag var gravid och då hade dom inte tillgång till det... Men det var ju iof 2 år sedan så mycket kan ju ha hänt. Ska dit om en vecka för provtagning och sånt

Det känns som att jag inte har något tålamod alls. Tycker så synd om dottern. Känns som att jag blir irriterad på henne hela tiden

Min sambo håller dock inte med. Han tycker att jag tar ut det på honom ist men det kan han hantera
  • Lilla My82

Har alla svårt att dölja sina magar?

Jag är inte direkt svullen alls och jag är i v 7+5...

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

• Lilla My82

Vad skönt att det inte bara är jag som har liten mage

1 månad kvar till kub test längtar sååå till att få se den lilla.

Excalibur vilken skum dröm Hoppas ni får ett till ultraljud.

• Lilla My82
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

Jag är i vecka 10 (9+4)

Jag berättade för min chef förra veckan för jag har svårt att prestera på jobbet. Lyfter tungt varje dag.

Vet inte hur jag ska göra med min syster. Hon är 6 år äldre än mig och vi har barn i samma ålder. Pga diverse sjukdomar hos henne och hennes man kan de inte skaffa barn igen förrän om några år och jag vet att hon skulle vilja ha en till. Hon kommer och hälsar på innan vi ska göra kub så jag måste berätta innan dess. Frågande bara om jag ska berätta före hon kommer el när hon är här.... För det lär synas då...

Berättar efter kub för mina föräldrar så får dom sprida nyheten vidare i släkten ????

Till övriga på jobbet kommer jag nog inte att säga just nått alls. Dom lär ju märka ????
  • Lilla My82
    Kattflickan skrev 2015-01-29 13:20:53 följande:

KUB gick bra idag! Vilken lättnad!!!

Härligt
  • Lilla My82
    Fippla skrev 2015-01-29 19:46:05 följande:

Alla ni som ska göra/har gjort KUB, bekostar sjukvården det? Här verkar det inte som man får det om man inte har anlag för "problem"!

Bara jag som inte kommer göra KUB?

2012 fick vi åka till ett annat landsting och betala men fick veta när jag bokade tid nu att landstingen har gått ihop och att det numer är gratis. Måste dock åka till andra landstinget ändå...
  • Lilla My82
    TyckOmMig skrev 2015-01-29 23:40:55 följande:

Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.

Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.

Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.

Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!

Vad härligt att få se dom små
  • Lilla My82
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Jag förstår att du mår dåligt av att få en sådan kommentar. 
    Mina föräldrar är verkligen inte de bästa på att utrycka sig heller men att bli så ifrågasatt är verkligen inte genomtänkt av din mamma. Du har all rätt att vara arg på henne, men ge varandra lite tid så kommer det nog bli bättre.

Min mammas kommentar var "det var ju en väldigt dum månad, nu måste vi slå ihop barnens födelsedagar." Min dotter fyller också år i aug och dom bor 60 mil härifrån. 

Jag gjorde kub i ons, vad skönt det var att få se att den lilla lever och mår bra. Inte riktigt lika livlig som min dotter men lite rörde h*n sig. Fick se alla fingrar när h*n vinkade till oss... Fick ett bra resultat och blev framflyttat 2 dagar så bf 27 ist, så det var en lyckad dag Har rul den 2/4 och det känns låååångt bort kommer vara i V19 då (18+6)

Vilka fina magar ni har ni som lagt ut bilder. Jag känner mig och ser bara tjock ut. Längtar efter en "riktigt" mage
Svar på tråden Bf Augusti 2015