Inlägg från: afroditekissen |Visa alla inlägg
  • afroditekissen

Bf Augusti 2015

Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Hej jag har bf 18/8 och vi ska berätta för släkten på julafton, skulle det vara så att det blir missfall så vill jag ha släken att prata med ialla fall, det är jobbigare att hålla allt inne och att lossas att allt är bra än att prata om det..
    Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
  • afroditekissen
    Liafiaa skrev 2015-01-04 19:04:01 följande:
    Har redan varit på hälsosamtal men bm kollade inget för att bekräfta grav. Trodde hon åtminstone skulle testa också..
    Dom brukar inte göra några tester på hälsosamtalet utan allt de sker på den riktiga inskrivningen i v 10
    Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
  • afroditekissen

Jag har inget som måste köpas.. vi har allt kvar efter flickorna så det blir nog bara lite nya kläder om jag hittar något jättefint

Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • afroditekissen
    TantB skrev 2015-01-06 19:22:54 följande:
    Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till
    En sån vagn har vi och den har vart super bra, det går att ta sig fram fast det är 1-2dm snö, man fick med både regn skydd och myggnät till både ligg- och sittdelen och barnen kan ligga och sitta i den lääänge, äldsta dotter hade liggdelen till hon var dryga året men minsta bytte vi till sittdelen tidigare för hon aldrig velat sova middag i vagnen.. vi får plats med både vagn och hundbur bak i skuffen på bilen.
  • afroditekissen

Min syster gjorde ks med första barnet och sen har hon fött tre barn till vaginalt och det har inte vart några problem..

• afroditekissen

Jag har vart super trött senaste veckorna men denna vecka har det blivit mycket bättre då jag började ta järn tabletterna.. de kan vara ett tips till er som är trött..

• afroditekissen
    BF-lista 

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland 

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm 

11/8 Agentkia - 2:a barnet. 

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet  

14/8 plutten120301, 2a barnet  

14/8 sommar15, 1:a barnet, Sthlm 

15/8 lunar, 1:a barnet  

16/8 kottex 1:a barnet 

18/8 Zora - 2:a barnet 

18/8 afroditekissen - 3:e barnet Sundsvall

24/8 Sanandra, 2:a barnet, Örnsköldsvik

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten 

27/7 KramKolan, 3:e barnet, Sala

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland 
  • afroditekissen

Jag brukar smörja mig med barnolja i ansiktet innan jag går och lägger mig och på morgonen ska man inte smörja sig eller blöta ansiktet om det är kallt ute för då kan det bli värre då fukten i huden expanderar och då kan det bli sprickor m.m. i huden..

• afroditekissen
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-20 17:21:37 följande:

Någon som har erfarenhet av amningskudde sen tidigare? Användbart? Är vadd eller frigolitkulor att föredra?

till första hade jag en vanlig kudde och till andra hade jag en amningskudde i bara frigolitkulor i och den va super bra under graviditeten att ha på natten att lägga upp ena benet på när jag låg på sidan så blev det inte lika tyngd på magen.. sen under själva amningen så var den inte så super super bra med frigolitkulorna utan jag skulle hellre haft en med stoppning.. vilket jag har nu
    Elise 100720 Elsa 131011 BF 150820
  • afroditekissen

Jag gick upp ca 25-30kg under båda mina tidigare graviditeter men under denna ligger jag -1kg nu i v25, jag gick ner 6kg i början då jag mådde väldigt illa ett tag..

Elise 100720 Elsa 131011 BF 150820
  • afroditekissen

Idag hade jag en väldigt händelserik dag strax före maten var färdig kommer min dotter på snart 5år och gråter och säger att Tösen (våran katt) ligger i hennes låda och föder.. Jag frågar vad hon sa för något och hon säger igen att Tösen ligger i min pyjamaslåda och föder kattungar.. jag följer med henne och kollar och mycket riktigt så ligger katten i hennes pyjamaslåda med tre nyfödda kattungar.. Dottern trodde att hon skulle behöva kasta alla nattlinnen och att alla hennes kläder var förstörda men konstigt nog så va de bara två tröjor som det var lite kladd på resten hade klarat sig (fast vi tvättade allt ändå ) sen flyttade jag katten och ungarna till en låda vi gjort ordning till henne och där fick hon ytterligare en kattunge så just nu har  vi tre vuxna katter och fyra små katt bäbisar så underbart kul att få vara med och se hur duktig Tösen var att helt själv föda sina fyra kattungar utan minsta lilla ljud och nu ligger hon där och kurrar för fullt medans små bäbisarna klättrar på henne och äter

Svar på tråden Bf Augusti 2015