• Speck

Bf Augusti 2015

Halloj, jag tänkte hoppa in här jag med. Bf 13/8, andra barnet, har en son född 2011. Rul 23/3. Känner sparkar sen flera veckor sen, kände tom buffar på utsidan av magen för några kvällar sen, så häftigt. Är i v17. Gravid via ivf så har sett räkan både i v9 och på kub v13.

• Speck

Själv mår jag sådär, migrän 3-4 gånger i veckan och foglossning. Ska träffa läkare imorgon.

• Speck

Ni pratade drömmar igår, förra gången jag var gravid drömde jag att jag födde barnet, men när det var ute så insåg jag att det var för tidigt fött och försökte stoppa tillbaka det, haha. Vaknade helt stressad av den där drömmen. Det va så knäppt, samtidigt som jag var så lycklig att få hålla i mitt nyfödda barn så insåg jag att det inte borde va ute redan o försökte förtvivlat få in det igen... Ja jisses. Dessa drömmar.

Själv var jag hos mvc läkare igår och fick zomig nasal utskrivet mot min migrän, nån här som har erfarenhet av det under graviditeten?

Dessutom blev jag deltidssjukskriven på 25% för min bäckenuppluckring. Det blev inte direkt hurrarop på jobbet när jag berättade det.

• Speck
    Minxy skrev 2015-03-06 09:29:53 följande:

Vad jobbigt med migrän och bäckenbottensuppluckringen, hoppas medicin och sjukskrivning hjälper!

Sjukskrivning hade faktiskt en enorm omedelbar effekt på min migrän! (vad jag märkt hittills) Jag vaknar fortfarande med migrän men pga sjukskrivning kan jag ta lugna morgnar, dricka hemmabryggt kaffe (istället för det beska rävpisset till kaffe vi får på jobbet) och äta frukost i lugn och ro hemma och bara det att jag inte stressar hela tiden har gjort att migränen släpper sitt värsta grepp redan efter frukosten! Det är jätteskönt men otippat att det skulle ha så stor påverkan på migrän. Det är för att jag inte kan sitta 8 tim om dagen som jag blev sjukskriven men det hjälpte mot båda besvär.
  • Speck

Va härligt med alla bra resultat på rul idag! Jag är gravid via ivf så jag vet att mitt bf 13/8 inte kommer ändras.

Vi har rul 23/3 och ska försöka se kön. Hoppas vi får besked, maken vill verkligen veta :)

• Speck

BF-lista

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet

14/8 plutten120301, 2a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten

• Speck

Liten giraff: men ja! Jag har en son nu och verkligen ALLA på jobbet har frågat saker som "vad vill du helst ha?" och när jag svarar "ett friskt välskapt barn" så säger de typ "ja men de är givet, vilket KÖN vill du ha??". Jag blir uppriktigt irriterad då jag känner mig illojal mot barnet om jag skulle gå runt och vilja ha det ena eller det andra. Sen när vi får veta vad det är, vadå ska folk gå runt o tro jag är ev besviken eller? Jag ville ge min son ett syskon. Inte en syster eller en bror - ett syskon.

Alla som säger att jag har en stor mage bryr jag mig inte så mycket om, så länge min bm inte tycker nåt är onormalt är jag nöjd. Det är lite besvärligt med stor mage tidigt just med tanke på kläder, kan inte knäppa vinterjackan tex, men sånt är petitesser.

• Speck

MuffinCake : Jag googlade på vagnen för att se hur den ser ut. Det enda jag har att säga om de är att om du bor på landet är små svängbara hjul ett helvete på grusväg och även om vintern. Men om du mest rör dig på asfalterade vägar och inte får så mycket snö om vintern går det nog bra :)

• Speck

Jag har en Emmaljunga citycross sen sonen och har varit nöjd med den. Komfort för barnet och lätt att ta sig fram. Enda minuset är varu"korgen" under som var fäst med kardborrband och var tyg över en träplatta, om vi tog långpromenader i skog eller på grusväg landade det både en o annan kotte o sten däri just för att det inte var en gallerkorg. Var det lerigt ute behövde den tvättas.

De kanske har gjort om det sen 2011 då vi köpte den men det är det enda negativa jag har att säga om den vagnen.

• Speck
    Queenxiter skrev 2015-03-12 18:26:35 följande:

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

Jag tror de generellt säger runt v 22 eller så? Fråga din bm, hon borde ha koll!
Svar på tråden Bf Augusti 2015