Inlägg från: Kakanbus90 |Visa alla inlägg
  • Kakanbus90

Bf Augusti 2015

Hej! Jag hoppar in här om jag får :) 

Plussade den 12e och om jag räknat rätt så är jag i vecka 6 (5+1) BF 22 augusti
    Har inte jättemycket symtom mer än ömma bröst/bröstvårtor (mest på kvällen).
    Första barnet efter 6 månaders försök :) Har väldigt svårt att våga tro på att det växer någon där inne :) 

• Kakanbus90
    Jag gick in i vecka 7 igår och på kvällen och nu på morgonen så kom lätt illamående. Inte så jag behöver spy, utan mest en lätt pågående illamående. 
    Första gången jag är gravid och jag har inte haft så värst mycket symtom mer än ömma bröst. Nu efter mackor till frukost mådde jag lite bättre i typ en kvart, men nu är det tillbaka igen. 

Men det är bara att stå ut :) Är även jättetorr i munnen? någon mer som är det?
  • Kakanbus90
    TantB skrev 2014-12-29 11:36:20 följande:
    Jag har också varit galet torr i munnen. Det började ca. en vecka innan jag plussade.

Usch mår illa hela tiden nu om jag inte äter något minst en gång i timmen eller oftare :P
    Nu har jag köpt hem massa små saker jag ska testa att småäta, kex, piggelin, yoghurt, äpplen, bananer osv.. 
    Tror jag druckit för lite vatten för nu när jag druckit tre glas är jag inte torr i munnen längre :) 

Är illamåendet som det är nu att jag "bara" behöver äta oftare så är det lugnt, men ska jag börja spy och ha mig blir det jobbigare. Första dagen med illamående idag så vi får väl se hur det urartar sig.

• Kakanbus90
    LisaLuck skrev 2014-12-31 11:33:05 följande:

Hejsan, hoppar in här. Är gravid med andra barnet med BF 24 aug är i v 7 nu alltså. känner inte av det så mycket mer än att jag är trött och har svullna bröst så är ju lite nojjig såklart.. Känner inte av någon växtvärk heller, hur har ni det med det.. Kan det vara så att man inte känner av det?

Jag känner inte heller någon växtvärk och hittade den där texten som gjorde mig lite lugnare. www.niomanader.se/vaxtvark-i-livmodern/ i fråga nr 2 tar dom upp det och jag har läst om andra som inte heller känt av den men det ändå gott bra :) Men det är klart man är nojjig ändå... som "tur" är har jag börjat må lite illa så det är väl mitt första riktiga symtom som även har medfört att jag är känslig för lukter.. annars har jag bara varit lite öm om brösten och inte direkt känt mig gravid.

Men jag håller tummarna :) har inskrivning i mitten av januari och ultraljud i början av februari. Så tills dess vågar jag inte riktigt tro på det :P haha

Svar på tråden Bf Augusti 2015