Inlägg från: CarolineElf |Visa alla inlägg
  • CarolineElf

Bf Augusti 2015

Hej hej.

Får man vara med?

Plussade häromdagen och har bf 18/8-15 :)

På 6:e försöket tog det sig äntligen :)

• CarolineElf
    Goldie skrev 2014-12-16 18:33:45 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Har enl senaste mens BF 12/8, vet inte om det stämmer eftersom jag plussade först idag! (skulle vara i vecka 5+5 isf). Men testen var lite gamla så kanske var därför :P

Det blir tredje barnet för vår del, storasyskonen är tre och ett år. Känns så overkligt och häftigt att plussa för mig varje gång, trots att jag borde vara van vid det här laget... Kan liksom inte tro på vad jag ser?

Välkommen:)

Visst är det spännande varje gång man plussar:) jag väntar också tredje barnet och som du sa borde man vara van men det är jag inte;) känns jättespännande och allt sådant hehe!
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-16 20:22:51 följande:

Tredje för mig med och jag har i princip glömt allt märker jag :P

Ja jag har också nästan glömt allt. Min yngsta är 3.5 år så inte så konstigt kanske att man känner sig ny på ämnet igen haha:)
  • CarolineElf

Jag är 25 år och bor 6-8 mil norr om gbg. Är gift och har två barn i åldrar 3,5 och 6. Jag jobbar som truckförare och på fritiden är jag mest med familjen och hittar på något roligt. Annars gillar jag att läsa, filmer, modellera och inreda :)

• CarolineElf
    KramKolan skrev 2014-12-17 22:47:25 följande:

Jag är 29 år, väntar tredje barnet. Har en flicka på 7 år och en pojke på 5,5 år. Ska bli sååå spännande att dela graviditeten med barnen! De ska få veta på julaftonsmorgon. Längtar!!

Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen, är utbildad nagelterapeut, bor i mitten av Sverige på landet i ett härligt hus tillsammans med min man som jag var tillsammans med i 9 år.

Några stycken här nu ser jag som väntar tredje barnet:)

Vilken mysig julklapp de får då:) vilken vecka är du i?
  • CarolineElf
    KramKolan skrev 2014-12-18 06:55:06 följande:
    Ja men precis! Jättekul och lite läskigt. smile1.gif

Jag är i v.9+2 nu. Mår rätt så illa även om jag inte kräks. Idag ska jag hämta ut Legrigan (eller vad det hette). Hoppas det hjälper lite.

Vilken vecka är du i och när ska ni berätta?
    Usch då stackare. Inget kul att må illa! Själv mår man peppar peppar bra. Känner bara av molvärk och ömma bröst;) jag är i v 6 (5+1) jag tänkte berätta när jag gjort UL. Ska till mvc den 28/1-15 och göra det och då tänkte jag att efter det blir toppen att berätta för alla:) men får se om jag kan hålla det hemligt så länge vet ju aldrig om magen blivit jättestor:)
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 18:18:17 följande:
    Samma här, bara lite molvärk de senaste dagarna + ömma bröst. Har börjat bli väldigt hungrig också...

Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 7 respektive 8 kg och de flesta ramlade på mig under den första trimestern....brukar se ut som om jag ätit tolv liter glass om dagen innan den riktiga bebismagen kommer. Jag antar att det beror på att jag har sluppit illamåendet...då är det ju inget som hindrar en från att äta äta och äta :P
    Oj bara 7 kg? Då kan du inte vart stor väl? :) jag gick upp ca 12 kg totalt under bägge graviditeterna så ska bli spännande och se hur stor magen är denna gången:) hungrig har jag börjat bli mer också och även kissenödig haha. Blir ju fler och fler symtom när man väl börjar tänka på det;) har du berättat ännu att du är gravid eller håller du det hemligt?
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 19:19:38 följande:
    Hade bara en gigantisk mage som stod rätt ut, syntes inte ett smack bakifrån *s*

Vi har berättat för mamma och dessutom en par som vi umgås med. Dom väntar också barn och ska ha i mars :)

Ni då?
    Okej :) Vad roligt att ha ett par vänner som väntar bebis samtidigt :)
    Nej vi vill gärna vänta tills UL som ska göras 28/1-15 och därefter berätta för alla. Ska då vara i v.11-12 :)
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 19:52:11 följande:
    Ja det låter som en vettig idé.

När jag är i vecka 9 ska jag till min privata bm. Hon gör ibland VUL, så med lite tur får vi se något då :)
    Vad roligt att se redan då:) jag fick välja om jag ville göra ett vul eller ul och jag tänkte att det var bättre att vänta tills ul så man kan se bättre:) sedan gör man ju rutinultraljudet i v.18-19

Ska ni ta reda på kön?
  • CarolineElf

Har en fråga angående fb gruppen :)

Är den "hemlig" dvs ingen kan se att jag gick med där förutom dem som redan är med? Eftersom ingen vet att vi väntar en till vill vi inte att någon ser detta :)

• CarolineElf
    Sara H skrev 2014-12-21 10:20:39 följande:
    Precis, gruppen är hemlig, ingen utanför gruppen kan se att du är med och det går inte heller att söka på gruppen. smile1.gif
    Åh tack för snabbt svar:) vad bra! Då vill jag gärna vara med:) CE är mina initialer.
  • CarolineElf
    candydarling skrev 2014-12-21 17:09:11 följande:

Nu är jag i v6 och sååååklart åker jag och min sambo på magsjuka eller ev matförgiftning efter gårdagens julbord. Har spytt som en gris hela dagen och inte kunnat äta, jättekramper i magen. Är orolig för bebisen kan detta vara skadligt?

Vet inte direkt om det är farligt men när jag var gravid med mitt andra barn fick jag magsjuka tre gånger! Hade sammandragningar då men det var antagligen för ulkandet.... Men inget mer hände så tror inte det ska vara farligt för barnet så länge du inte får så ont att du inte kan stå. Hoppas du snart mår bättre:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015