• Goldie

Bf Augusti 2015

Hej!
    Hoppar in här. Har enl senaste mens BF 12/8, vet inte om det stämmer eftersom jag plussade först idag! (skulle vara i vecka 5+5 isf). Men testen var lite gamla så kanske var därför :P

Det blir tredje barnet för vår del, storasyskonen är tre och ett år. Känns så overkligt och häftigt att plussa för mig varje gång, trots att jag borde vara van vid det här laget... Kan liksom inte tro på vad jag ser?

• Goldie

Ringde idag men utan brådska, mest för att ha det gjort :) sonen fyller ett nu om några veckor så det känns inte som så länge sedan sist... Tid 14/1 i alla fall.

• Goldie

Kan ni inte berätta lite om er själva förresten? Vad gör ni om dagarna? Intressen? Bor? Ja sånt som ni känner er bekväma med att berätta helt enkelt :)

• Goldie
    Lusinta skrev 2014-12-17 10:28:56 följande:

Hejsan. Gjorde test i går och visade positivt. Har vi räknat rätt så kommer den lilla i augusti. :) Både jag och min sambo går på moln just nu. :)

Grattis! Så härligt! Är det första barnet?
  • Goldie

Kul att få läsa om alla!
    Själv är jag 22 år, tredje barnet som sagt. Läser till läkare med 1,5 år kvar ungefär, jobbar lite som frilansskribent ibland också fast inte så ofta numera.
    På fritiden tycker jag om att skriva och läsa skönlitterärt.Och hänga med barnen förstås, de är himla härliga faktiskt.

• Goldie
    charlotta1985 skrev 2014-12-17 10:37:46 följande:
    Bra idé! Också nyfiken!
    Jag är snart 30 år, bor norr om Sthlm och väntar mitt första barn. Vecka 7 (6+5 idag). Jobbar som avdelningschef på kontor till vardags. Intressen är träna, umgås med vänner, måla och skriva.
    Kul och grattis till graviditeten förstås! Roligt med kreativa intressen, tycker själv mycket om att skriva. :) vad tränar du för något?
  • Goldie
    Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Njut av icke-symptom! Det gör jag i alla fall. Senaste graviditeten spydde jag mycket i början och det är så skönt att slippa så länge det går...
    Vilken vecka är du i?
  • Goldie
    Fwoida skrev 2014-12-17 11:13:35 följande:

Jag är 25 år och jobbar som undersköterska i Åmål :) detta är vårt första barn. Tyvärr så gick jag och min sambo isär dagen innan jag plussade så mitt liv just nu är inte så roligt. Ligger och gråter ena stunden för att jag saknar honom så mycket och andra stunden sitter jag och tänker på hur bebisen kommer se ut och vad den ska heta :) men jag hoppas att det kommer bli vi en dag igen :)

Oj, jobbigt läge. Men grattis till graviditetn hur som helst, det är ju något magiskt med att ha ett litet barn i magen oavsett hur rörigt det är omkring. Hitta glädjen i det lilla livet därinne i alla fall.

Vet pappan om att du är gravid ännu?

• Goldie

Pluggar till läkare och vi är ju ute på olika kliniker/vårdavdelningar mest hela tiden. Det mesta går bra men kunde inte vara med på några operationer nu innan jul eftersom de skulle använda röntgengenomlysning (det är egentligen ganska låga doser och man har ju blyförkläde, men jag valde hellre att skippa...)

min största oro är dock det gigantiska tentaplugg som väntar nu i januari! har ett skriftligt prov på hela terminen + praktiskt...

• Goldie

hoppas dock att jag får fortsätta må så oförskämt bra som jag gör nu! De två tidigare graviditeterna har jag mått så himla illa och varit sjukt trött. med dottern spydde jag inte men mådde dåligt och med sonen (som är yngst) kräktes jag en hel del första trimestern...

men nu mår jag knappt illa något alls, äter som vanligt och är inte mycket tröttare än normalt. kanske påverkar det att jag är mycket mer vältränad denna gång än tidigare? tycker själv att de få gånger jag börjat må lite illa funkar det att göra ett härligt styrkepass så blåser det bort...

• Goldie
    inda skrev 2014-12-30 13:00:39 följande:

Tack för tipset om kokos, måste testa!

Lergigan hjälpte mig i förra grav. men har inte haft orken till att ta mig till vc för att träffa läkare och få nytt recept. Igår låg jag helt utslagen, sov nästan hela dagen :/ kommer inte ihåg att det var så här förra gången. Hoppas verkligen att det går över snart

Sist jag var gravid fick jag Lergigan utskrivet av läkaren via telefon - det är så standard vid gravillamående och såpass "snällt"  preparat så det är helt ok att göra så. Värt att testa om din läkare kan göra detsamma!
  • Goldie
    iceball skrev 2014-12-30 18:11:38 följande:

Hur kommer jag med i facebookgruppen?

Jag har känt mig otroligt nojig idag. Tycker att jag har mått lite för bra och hade en konstig känsla i magen, satt verkligen och kände efter om det var samma känsla som när jag fick missfall.. men nu mår jag illa och maten håller på att komma upp, då känns det bättre Men det lär nog inte vara sista gången jag oroar mig.

Haha, hade samma känsla tidigare men övertalade mig att njuta istället - mådde så himla dåligt med senaste barnet i början så skönt att slippa! Och nu idag har illamåendet börjat så smått så kanske är jag helt enkelt bara kortare gången än vd jag trodde och har allt "härligt " gravidmående framför mig... ;)
  • Goldie

Nyår imorgon! vad ska ni göra, allihopa?

för oss blir det lugnt familjemys med svärföräldrarna som är på besök.

• Goldie

Inte heller intresserad av fb-grupp så jag är nöjd ändå :)

... Suck för tentaplugg när man bara mår illa... Vill ju bara kolla teveserier och äta kakor, inte läsa om benbrott och antibiotika :D

• Goldie
    jenwal skrev 2015-04-11 07:14:56 följande:

Är det någon av er som bloggar eller följer någon bra gravidblogg? Tipsa gärna!

Bloggar av och till, nettelblad.blogg.se :)
  • Goldie

Hej, länge sedan jag tittade in här! rullar på för min del med studier och rätt mycket tid som läggs på mitt skrivintresse och sådär.. har precis passerat v 20 så kommit halvvägs i graviditeten nu, just nu inga krämpor alls vlket är superskönt. var orolig att inte fixa det så smidigt som tidigare då det blir lite tätare mellan mina två minsta (20 mån typ). håller tummarna att det fortsätter såhär..

• Goldie

länge sen jag skrev, v 27+5 nu, helt sjukt att det är sista trimestern som gäller nu! snart klar med plugget för den här terminen också, sitter med slutplugget för tenta på fredag :D sjukt mycket att läsa in, men det är som det är.

hur mår alla ni andra?

• Goldie

någon annan som har problem med restless legs/myrkrypningar i benen btw? gör mig galen vissa nätter...

Svar på tråden Bf Augusti 2015