• Zora

Bf Augusti 2015

Hejsan!

Plussade idag och är i v 4 om man går efter ägglossningsdagen. Är vårt andra barn och BF 21/8 om allt går som det ska.

Vet inte om det finns nån BF lista, men om det finns kan ni få lägga in mig där

• Zora

Tack! Ska bli roligt att få följa er alla. Har inga speciella symptom förutom att jag känner mig frusen och har ganska mycket "mensvärk" som sitter både i mage och rygg. Hoppas att det är som det ska. Har för mig att jag hade typ sån värk i början även med förra barnet.

• Zora
    Minxy skrev 2014-12-14 10:08:26 följande:
    Här i mitt län erbjuds bara kub för de över 35, så jag får inte ta ställning till om jag vill ha det :/
    Här är det också 35 som gräns. Men med första barnet var jag 34 (skulle fylka 35 innan hon kom) och ville gärna göra kub iallafall, så då gjorde jag det privat. Har dock för mig att det kostade närmare 2000:- + resa.
  • Zora
    Minxy skrev 2014-12-14 10:39:03 följande:
    Hur säkert är kub egentligen? *nyfiken*
    Man får inget definitivt svar, utan en sannolikhet. T.ex. 1:5000. Har för mig att om man har lägre än 1:200 så erbjuds man moderkaksprov alt fostervattenprov, men är inte helt säker på just den siffran. Något definitivt svar får kan alltså inte.
  • Zora
    Maglizz skrev 2014-12-15 17:12:44 följande:
    Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
    Jag och min sambo hade vara varit tillsammans 3 månader när jag oplanerat blev gravid med första barnet Var orolig för vad mina föräldrar skulle tycka, men dom blev bara jätteglada! Iof var jag 34 då och dom tyckte väl det var på tiden att det blev barnbarn.

Vi kommer berätta i jul, är väl typ i v 6-7 då, men det kommer inte kunna döljas eftersom det ofta blir lite vin till maten och jag tackar aldrig nej till det annars. Men det känns bra att berätta tidigt. Händer det något skulle jag ändå vilja prata med mamma om det känner jag.
  • Zora
    sjl89 skrev 2014-12-17 07:20:41 följande:

När tycker ni man ska kontanta mvc för första träffen?:)

Jag ringde direkt jag fått plus och skulle fått komma dit nästa vecka (skulle väl vara i v 6 då enl min egen beräkning) men eftersom vi är bortresta då blir det i början på januari istället.
  • Zora

Jag är 36 år och det är andra barnet. Första var väldigt oplanerat till skillnad från detta är i v. 5 (4+4) enl. min egen beräkning. Bor i Mellansverige och har för bara 4 veckor sedan äntligen flyttat till hus Heltidsarbetar, men ska trol gå ner till 80% nu när dottern börjar på dagis.

• Zora
    Mollan88 skrev 2014-12-26 18:40:19 följande:

Hej på er! Har ni haft en bra jul?

Har lite funderingar.. Jag kissar extremt lite (2ggr per dag) och då får jag ut ytterst lite. (Med förra så var det non stop på toa, även fast jag drack lite!) Ingen konstig färg .. Kan va för att jag inte får i mig så mkt i mat väg, el i dryckes väg... Tar en resorb per dag.. Nåväl grejen är att jag fryser jätte mycket också. Även om det är jättevarmt inne ! Någon som har haft så? Kan det va en infektion ?? Bm säger att det är lugnt.. Men för hon är allt lugnt..

Med första barnet frös jag jättemycket i början. Kändes som att jag var påväg att bli sjuk hela tiden. Den här gången är jag också mer frusen än vanligt och har även bekanta som frusit mycket i början.

Tittar man på kroppstemperaturen så är den ju även högre när man är gravid, ungefär som att man skulle ha lite lite feber, så det känns logiskt att man kan frysa då eftersom man även gör det när man får feber. Så tänker jag

Angående kiss så är det säkert individuellt hur mycket eller lite man kissar, men man ska, som jag fattat det, dricka extra mycket när man är gravid eftersom det går åt vätska till att bla bilda fostervatten och att öka mängden blod i kroppen.
  • Zora

Någon mer än jag som har ont i ryggen? Ner mot svanken. Jag har fått ganska ont där neråt sen igår, tycker inte jag gjort något särskilt så jag antar att det har med barnet att göra på något sätt. Ska det vara så? Minns inte att jag hade ont i ryggen i början av förra graviditeten så jag blir ju lite orolig. Är i v 7 nu (6+1)

• Zora
    Julle86 skrev 2014-12-28 10:30:19 följande:
    Jag har också ont i svanken till och från, är i v 6.. :) för min del har jag fått ont där sen jag plussade så jag tror att det har med graviditeten att göra..
    Ja jag tror ju också det har med graviditeten att göra, frågan är om det är normalt? Men det kanske det är lika väl som man kan ha mensvärk både i mage och rygg. Kan ju tyvärr inte låta bli att oroa mig, särskilt som jag är ganska säker på att jag inte hade så här förra gången.

Det känns nästan lite som foglossning, men det får man väl inte så här tidigt? Tror det kom runt v 20-25 för mig förra gången. Jag hoppas det går över snart iallafall
Svar på tråden Bf Augusti 2015