• Maglizz

Bf Augusti 2015

Åh vad kul med en grupp där man passar ????

Jag plussade i lördags BiM 11/12, 2 starka plus. BF(beräknat själv då) är den 20 augusti :) är det någon mer än jag som har mensvärksliknande smärtor i ryggen? Inte alls trevligt..

• Maglizz
    charlotta1985 skrev 2014-12-15 12:50:12 följande:
    Grattis till plusset! Jag har också mensliknande smärtor i ryggen, främst när jag varit på "språng" ett par timmar. Lindras när jag lägger mig ner och vilar.
    Inte alls roligt, blir faktiskt lite orolig... Annars illamående i princip hela dagarna och världens magkatarr efter måltider. Hua. Vecka 7 (6+3) idag.
    Jag bröt oturligt foten i oktober så sitter mest ner, vilket tärt på mig. Jag känner det hela tiden, menssmärtorna. Men samtidigt det väldigt få gångerna jag inte känner något blir jag extremt orolig :/ jag är i v5(4+3), och har en oviss tid framför mig som också gör mig orolig.

När ska man ringa MVC?

Vad gör man? Vad händer?
  • Maglizz
    Minxy skrev 2014-12-15 13:32:07 följande:
    Jag är också i v.5 (4+4) och känner typ ingenting. Ringde bm förra veckan och ska dit för ett hälsosamtal nu på onsdag. Funderar på att tigga åt mig ett blodprov så dom kan kolla om mitt hcg ökar som det ska.
    Åh vad kul!

Ska ringa och boka tid direkt :)
  • Maglizz
    Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
  • Maglizz
    Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
  • Maglizz
    KramKolan skrev 2014-12-15 18:00:57 följande:
    Äsch!! Det är DITT liv. Du är vuxen och kan ta eget ansvar och styr din egen framtid!

Min mamma blev jättebesviken när jag berättade att jag var gravid första gången. (Mina systrar är 7 och 9 år äldre och var barnlösa) Samma visa andra gången då det var tätt.

Nu har hon i princip bett om ursäkt och är otroligt stolt över våra fina barn som är väldigt väluppfostrade och duktiga! Så stå på dig och gör det för din egen skull!!!!! smile1.gif
    Ja, men hon är som hon är. Hon är dock inte bättre, hon var 15-16 när hon fick första barnet.

Jag har redan gått igenom en abort och det sa jag till min sambo "blir jag gravid, jag gör inte en till abort". Min pappa är hysterisk glad, jag har ju liksom en plan. Jämnfört med min bror som inte ens träffar sin dotter.

Mamma får väl bli besviken, men jag hoppas hon inte är trångsynt hela graviditeten. Vilken vecka bör man berätta?

Det är otroligt skönt att ha ett forum och kunna säga saker där man inte döms på direkten. :)
  • Maglizz
    Zora skrev 2014-12-15 18:49:44 följande:
    Jag och min sambo hade vara varit tillsammans 3 månader när jag oplanerat blev gravid med första barnet smile1.gif Var orolig för vad mina föräldrar skulle tycka, men dom blev bara jätteglada! Iof var jag 34 då och dom tyckte väl det var på tiden att det blev barnbarn.

Vi kommer berätta i jul, är väl typ i v 6-7 då, men det kommer inte kunna döljas eftersom det ofta blir lite vin till maten och jag tackar aldrig nej till det annars. Men det känns bra att berätta tidigt. Händer det något skulle jag ändå vilja prata med mamma om det känner jag.
    Vad kul :)

Tur är så firar jag med sambons familj, och dom vet så jag kan lugnt hoppa vinet ;)

Känner också att jag egentligen vill berätta för min mamma. Jag vill ha någon att stötta mig emot, ifall saker går dåligt osv. Så kluven!
  • Maglizz
    Minxy skrev 2014-12-23 00:04:59 följande:

Hur mår ni alla? Jag börjar redan (v.6) bli glupande hungrig :/

Jag mår aldrig illa när jag är gravid, blir bara hungrigare och äter många (men små) måltider varje dag.

Hahaha! Jag är i v6(5+4) och är typ konstant hungrig! :) lite ont i bröstvårtorna också. Annars är jag faktiskt fri från symtom. Har fått dille på clementiner, vräker i mig! ;)
  • Maglizz
    TigerEmmlis skrev 2015-01-05 10:30:58 följande:

Lite tråkiga nyheter för er som önskat gå med i fb gruppen. Den är sedan i lördags stängd för insläpp! Vi är så många nu att vi alla tycker att det räcker! :(

Väldigt dålig stil. Varit med sedan början men varit bortrest och nu får man inte ens gå med i gruppen... Väldigt dålig stil! Alla ät vi väl lika värda? Tack o Hej! #besviken
  • Maglizz

Var på första besöket hos min barnmorska, en supertrevligt tjej som guidade oss igenom frågor så himla proffsigt och jag kände ett ENORMT lugn för dethär. Ända som börjar bli problematiskt är mitt illamående... Kan ju inte direkt skylla på magsjuka eller annat då jag enbart blir illamående runt affärer eller mat..tips? :/

Svar på tråden Bf Augusti 2015